Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Betaler du for setereservasjon på fly?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Betaler du for setereservasjon på fly?
Ja 26 20,31%
Nei 53 41,41%
Ja, hvis hele familien skal fly sammen/Jeg flyr med barn 48 37,50%
Kålrot 1 0,78%
Deltakere: 128. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-18, 10:19   #81
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler du for setereservasjon på fly?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

En gang i gamle dager, da flyselskapene ikke tok seg betalt for plassering, men derimot tillot røyking, så flyttet jeg meg en plass slik at en mamma kunne få sitte sammen med sin astmasyke sønn et stykke unna røykerne. Jeg fikk sitte ved siden av en ekstremt kjekk engelskmann, fikk to flasker champagne og sovnet på skulderen hans.

Karma!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-18, 11:34   #82
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Betaler du for setereservasjon på fly?

Hvis jeg skal bli spurt om setebytte, foretrekker jeg at dette gjøres ved innsjekk eller ved gaten. Inne på flyet har jeg satt meg, plassert bagasje etc. og vil ikke flytte meg, eller i alle fall helst unngå det. Skal jeg bytte, må setet være lenger fremme i flyet og fortsatt vindu, og jeg ønsker ikke å være den sure damen som sier nei fremfor "alle". De som bare setter seg på setet mitt, blir jeg omtrent sint på. Ønsker man å bytte, spør man først. PUNKTUM!!!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-18, 13:22   #83
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler du for setereservasjon på fly?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

De som bare setter seg på setet mitt, blir jeg omtrent sint på.

Når noen har tatt mitt vindussete pleier jeg bare å si at det er mitt, og så står jeg rolig og venter til de og den personen som sitter ved siden av (for ja, det er alltid en ytterst også) har løsnet setebelter og flyttet bøker og brusflasker og alskens som de så kjekt og frekt har installert seg med. På andres plass.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-18, 14:04   #84
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Betaler du for setereservasjon på fly?

Vi har aldri blitt splittet, selvom vi aldri betaler. Den eneste gangen var i sommer når vi ikke rakk en connection og måtte på standby på fullt fly, men selv da var to av setene ved siden av hverandre. Da hadde det jo ikke hjulpet med setebestilling heller.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-18, 14:23   #85
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler du for setereservasjon på fly?

Det skjer oftere enn jeg vil innrømme at jeg rett og slett blingser på raden og setter meg på feil sete uten at det var meningen. Like flaut hver gang.

Stort sett syns folk det er lettere å sette seg på 15A der jeg skulle sittet enn på 14A der jeg faktisk sitter, men det er det selvsagt opp til dem å bestemme, jeg spretter opp i hvert fall.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-18, 16:40   #86
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler du for setereservasjon på fly?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det skjer oftere enn jeg vil innrømme at jeg rett og slett blingser på raden og setter meg på feil sete uten at det var meningen. Like flaut hver gang.

Stort sett syns folk det er lettere å sette seg på 15A der jeg skulle sittet enn på 14A der jeg faktisk sitter, men det er det selvsagt opp til dem å bestemme, jeg spretter opp i hvert fall.

Men det er jo selvfølgelig helt lov å bomme, og så flytte seg når noen eventuelt ber om det. Noe ganske annet er det, når man insisterer på at man sitter på rett sete, selv ETTER at det er poengtert fra folk rundt at billetten sier noe annet.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-18, 17:41   #87
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Betaler du for setereservasjon på fly?

Poengterer: Jeg blir såklart ikke sint, folk kan gjøre en feil. Men dersom man har tenkt å spørre noen om å bytte sete, spør man først ikke bare setter seg og håper det går bra. Det er frekt!

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-18, 22:09   #88
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Betaler du for setereservasjon på fly?

Alltid. Fordi jeg vil være sikker på at jeg og barna får sitte samlet, og fordi jeg ønsker å sitte der jeg liker å sitte best :jupp)
(ikke der hvor toalettkøen står, ønsker vindusplass etc)

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-18, 08:35   #89
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Betaler du for setereservasjon på fly?

Vi flyr veldig sjelden og har aldri betalt for setereservasjon. Ungene er store og trygge i fly, så jeg har aldri sett poenget. Faktisk synes jeg det er litt deilig å havne litt unna reisefølget (helt uavhengig av hvem det er), for da kan jeg fordype meg i en bok.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no