Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-18, 11:58   #21
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Gjelder forresten ikke det samme for en del muslimske kvinner - at de ikke håndhilser på menn?

Jo.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 11:59   #22
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Nei, jeg syns ikke det er greit å ikke håndhilse på kvinner. Jeg er enig i en del av Lippestads argumentasjon om dualitet etc. men syns ikke det er gyldige argumenter i denne saken.

Jeg syns rett og slett utgangspunktet for hvorfor han ikke vil hilse er kvinnediskriminerende og idiotisk. Jeg vil ikke defineres som en fristelse som han liksom ikke skal greie å stå i mot om man har hudkontakt. Også reiser det en rekke ekstra spørsmål: Gjelder det bare voksne kvinner? Hva med unge jenter? jenter som er barn? Hva om en kvinnelig elev skader seg, kan han ta på henne da for å hjelpe henne? Kan han trøste småjenter?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 11:59   #23
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Jeg opplevde i en jobbsetting for over ti år siden at en somalisk mann jeg skulle jobbe med ikke ville håndhilse. Det opplevdes utrolig sårende og krenkende, jeg var virkelig overrasket selv over hvor vanskelig dette kjentes. Når jeg er andre steder, så hilser jeg slik de gjør der. When in Rome, osv.
Jeg var i en slik rolle overfor ham at jeg hadde anledning til å både snakke med ham om det og veilede ham til å begynne å håndhilse. Det har han takket meg for i ettertid og jeg tror det var svært klokt av ham å gjøre den vurderingen. Man får rett og slett problemer i det norske samfunnet om man ikke håndhilser. When in Rome, osv.

Jeg er ikke enig med Geir Lippestad. Det er ikke opp til hver enkelt hvordan man utøver sosial omgang. Det er skrevne og uskrevne regler for hva man gjør i omgang med andre på jobben. Jeg vil ikke nektes håndtrykk av Ali og jeg vil ikke klemmes av Geir på jobb. Jeg vil håndhilses på. Punktum.
Jeg synes denne kommentaren var god:
https://www.dagbladet.no/kultur/hand...livet/70087181
"Det er ikke diskriminering at alle ansatte må følge de samme prinsippene."

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:03   #24
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.448
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Jeg håndhilser ikke på muslimer.
Jeg håndhilser ikke på fargede.
Jeg håndhilser ikke på transkjønnede.

Høres ugreit ut.
Selv i mitt yrke er faktisk dette litt vanskelig. Vi hadde en avløser som ikke forholdt seg til meg i det heletatt. Noe som jo var litt utfordrende.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:05   #25
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Kan han trøste småjenter?

Godt poeng!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:05   #26
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Jammen hadde dere argumentert likt hvis det var en muslimsk kvinne som ikke ville håndhilse på menn?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:07   #27
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jammen hadde dere argumentert likt hvis det var en muslimsk kvinne som ikke ville håndhilse på menn?

Ja, jeg ser ikke hvorfor det skulle være annerledes. Kanskje verre enda, hvis argumentet går på å ikke fristes. Hvis en kvinne ikke ville håndhilse på min mann, fordi hun ikke ville friste han, tror jeg han ville blitt dødelig fornærmet over manglende tiltro til hans selvkontroll. Det hadde gått direkte på hans ære løs faktisk.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:09   #28
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Og hva ville dere gjort neste gang dere i jobbsammenheng møter en som ikke vil håndhilse på deg? Vil du si i fra? Det har jeg fundert litt på. Om jeg skal si høyt at «det synes jeg er synd, for for meg er det å håndhilse et tegn på respekt».

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:09   #29
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jammen hadde dere argumentert likt hvis det var en muslimsk kvinne som ikke ville håndhilse på menn?


Ja, selvsagt (som du kan se av innlegget mitt lenger opp hvor jeg beskriver nettopp den problemstillingen).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:11   #30
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jammen hadde dere argumentert likt hvis det var en muslimsk kvinne som ikke ville håndhilse på menn?

Ja.

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Og hva ville dere gjort neste gang dere i jobbsammenheng møter en som ikke vil håndhilse på deg? Vil du si i fra? Det har jeg fundert litt på. Om jeg skal si høyt at «det synes jeg er synd, for for meg er det å håndhilse et tegn på respekt».

Jeg tror jeg hadde blitt så forfjamset at jeg ikke hadde greid å si noe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:12   #31
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Det hadde jo vært vedkommendes tap, i så fall, for han hadde skadet vår relasjon. Men ofte hilser jeg på kunder, og da må jeg jo ta dem som de kommer, med alle sine greier.

En kollega hadde blitt rettledet (eller ikke fått jobb i første omgang).

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:15   #32
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Tror dere også at en kvinnelig lærer ville fått den samme reaksjonen som den mannlige?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:15   #33
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Ja.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:16   #34
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Jeg hadde tenkt det samme om en kvinne som ikke håndhilste på menn. Og som leder ville jeg ikke ha ansatt henne i en jobb med mye menneskekontakt.

Men, jeg hadde nok likevel reagert litt annerledes ettersom vi ikke har mange hundreår bak oss med historie på at kvinner har manglet respekt for menn. Og jeg hadde derfor ikke opplevd det som så nedlatende som dersom en mann ikke vil hilse på en kvinne.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:17   #35
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Og hva ville dere gjort neste gang dere i jobbsammenheng møter en som ikke vil håndhilse på deg? Vil du si i fra? Det har jeg fundert litt på. Om jeg skal si høyt at «det synes jeg er synd, for for meg er det å håndhilse et tegn på respekt».

Nei, jeg ville ikke sagt ifra, med mindre det var en av mine egne kolleger. Det får være opp til vedkommendes leder å korrigere det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:17   #36
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Tror dere også at en kvinnelig lærer ville fått den samme reaksjonen som den mannlige?

Håper det i alle fall.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:21   #37
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Selvsagt er det ikke greit, og det har ikke noe med måte å hilse på å gjøre. Jeg tror han kunne komme unna med det dersom han hadde en grunn til å ikke håndhilse på noen, men her er det jo kjønn som er greia. Det er ikke greit i vår kultur. En lærer må dessuten forholde seg til folk som ikke er godt informerte kollegaer, og da blir det enda mindre greit. Man kan jo ikke velge dn annen lærer.

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Tror dere også at en kvinnelig lærer ville fått den samme reaksjonen som den mannlige?

Nei. Jeg kunne jo ønske det, men det ligger sterkere skyts i at menn særbehandler kvinner enn motsatt. Det måtte i såfall være hvis en kvinnelig lærer omtalte tenåringsgutter som fristelser som må unngås.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:43   #38
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jammen hadde dere argumentert likt hvis det var en muslimsk kvinne som ikke ville håndhilse på menn?

Ja. Jeg hadde syns det hadde vært ekstremt pussig (og som mann, ganske støtende, ville jeg trodd), om en kvinne nektet å håndhilse på en mann, med den begrunnelsen at hun ikke ville friste ham. (Seriøst, hvor lite kontroll tror du menn egentlig har over sin seksualitet.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:45   #39
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Jeg klemmer/luftkysser på kinnet, også relativt ukjente menn, i land der det er hilsemåten. Selv om det ikke er naturlig for meg. Fordi det gjør man der. Det hadde aldri falt meg inn å nekte å gjøre det, med begrunnelse i min intimsone, hvis det hadde vært oppfattet som uhøflig av meg å avstå fra å hilse f.eks. på verten på den måten.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 12:54   #40
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.669
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Er dette greit?] Håndhilser ikke på kvinner

Men likestillingsombudet har jo gitt han medhold! Alle vi her tar feil ifølge henne.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no