Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male badet - hvilken farge?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-17, 08:05   #1
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Male badet - hvilken farge?

Gammelt bad fra 70-tallet.Hvitt toalett og badekar, hvitmalt servantskap med eikeplate. Mørk brunt belegg på gulvet. Stort vindu.
Nå er veggene hvitaktige, hvitt med litt grått og litt gult i, trenger å males. Jeg kan selvsagt velge helt lyst igjen, men er det en annen farge jeg ellers kan velge? Hva ville dere gjort?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-17, 10:05   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male badet - hvilken farge?

Jeg ville nok malt det hvitt, selv om det er kjedelig. Jeg tenker at hvit er en god farge dersom man vil kamuflere at badet er litt slitent og drar på årene. Å sette farge på badet, vil nesten helt sikkert fremheve detaljene, og det er ikke sikkert man ønsker det på et 40 år gammelt bad. Det var i alle fall slik jeg tenkte da jeg malte flisene på mitt gamle bad. (Det og at det umulig kunne bli verre enn lyseblått. )

Jeg brukte forøvrig fargen Klassisk hvit, som er helhvit med en dråpe sort. Det ble veldig bra, syns jeg selv.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-17, 10:46   #3
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Male badet - hvilken farge?

Male fliser på bad, altså? Vegger og gulv? Hvordan gjorde du det? Jeg ville forreste også gått for lyse farger.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-17, 11:16   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male badet - hvilken farge?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Male fliser på bad, altså? Vegger og gulv? Hvordan gjorde du det? Jeg ville forreste også gått for lyse farger.

Jeg har bare malt flisene på veggen. Tror ikke maling på gulvfliser ville være holdbart så lenge.

Jeg vasket veggene grundig med kraftvask og grunnet ett eller to strøk med heftgrunn (husker ikke helt hva det ble til). Til sist malte jeg tre strøk med oljemaling. Jeg brukte skumgummirull til toppstrøkene, for å få glattest mulig overflate.

Det blir aldri like fint som ordentlige fliser; det ser ut som "malt flis", så jeg anbefaler det bare dersom utgangspunktet virkelig trenger fornying. Jeg er kjempefornøyd med å ikke lenger ha lyseblått bad med lysegule dekorfliser (!) og er godt fornøyd med resultatet. Men jeg ville ikke malt flisene hvis de bare var kjedelige og nøytrale.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-17, 13:26   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male badet - hvilken farge?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Male fliser på bad, altså? Vegger og gulv? Hvordan gjorde du det? Jeg ville forreste også gått for lyse farger.

Dersom jeg skulle ha malt flisene ville jeg har sparklet over fugene for å få en slett vegg. Gulvfliser ville jeg være litt mer skeptisk til å male.

Hva er underlaget i dag Drømmedama? Er det malte vegger? Dusjer dere rett på gulv og vegg?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-17, 21:59   #6
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male badet - hvilken farge?

Malt tapet på veggene. Bare badekar, ikke dusj. To bad med dusj ellers i huset.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-17, 19:26   #7
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.797
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male badet - hvilken farge?

Jeg syns lyse blå og turkisfarger frisker opp baderom, jeg malte vårt gjestebad med våtromstapet fra 1979 i fargen sjøgløtt for et par år siden, resultatet ble ganske pent syns jeg. Det var et slags epoxybelegg på golvet, så det ble også malt, det utgjorde mye for rommet å fornye golvet.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no