Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Gøteborg - Malmø - København

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-07, 13:20   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gøteborg - Malmø - København

Vi tenker oss en liten tur til Gøteborg, Malmø og København i sommer og trenger litt tips.

I Gøteborg trenger vi hotelltips. Så billig som mulig, men ikke herberge eller felles bad. Vi tenkte å besøke Liseberg så klart, samt dette Universeumet jeg leste om i en annen tråd. Også vil jeg shoppe litt. Andre tips?

I Malmø bor vi privat, og kjenner byen sånn halvgodt, men ikke fra barneperspektiv. Noen som har gjort noe morsomt der med barn?

København tar vi toget over til tenker jeg, og stikker innom Tivoli, Planetariumet og kanskje Louisiana, hvis vi får tid. Her er vi også godt kjent, men tar gjerne mot tips for det.

Noen som vet om steder å besøke, shoppe, spise osv. i disse byene?

__________________


Sist redigert av Tallulah : 18-06-07 kl 13:37.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 13:28   #2
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøteborg - Malmø - København

Kjenner ikke til noen veldig billige hotell i Göteborg, men vet at Hotell 11 på Eriksberg er et sånt "barnas hotell" i Choice-kjeden. Derfra er det spennende å ta båt over til sentrum.

Hvis dere er i Malmö og har bil, anbefaler jeg en kjøretur rundt i Skåne, og kanskje ta en lunsj eller middag på Borregården. Der er det veldig fint, det er en gård som drives som B&B av et homsepar, hvor den ene er norsk. (Jeg var der og tok bilder til en reportasje i fjor høst).

I København kan det være verdt å dra til den nye stranda på Amager.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 13:35   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøteborg - Malmø - København

Takk for tips! Vi kjører bil ja, så vi kan godt bevege oss rundt i Skåne og Danmark rundt kjøbenhavn. Annet man bør få med seg i Skåne?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 19:54   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøteborg - Malmø - København

Kanskje du finner noe her: http://www.alltommalmo.se/ eller www.skane.se

Österlen (stort område) er vakkert. Det finnes også en dyrepark som jeg ikke har besøkt. I Falsterbo kan dere slappe av og bade. Her har du noe info om Malmö også.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 02:37   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gøteborg - Malmø - København

Göteborg:

Jeg sverger til www.hotels.com ved bestilling av hoteller. Over hele verden. Jeg har faktisk tilgode å finne rimeligere hotellrom hos andre lignende aktører, og jeg som gjennom mitt yrke har svært rabatterte priser på hoteller, opplever ofte at www.hotels.com er billigere enn de rabattprisene jeg kan få gjennom jobben.

Botaniska Trädgården er et must i Göteborg (i tillegg til Liseberg da selvsagt...)
Her er en webside til den: http://w3.goteborg.se/botaniska/

Skjærgården ved og utenfor Göteborg er vakker. Båtturer, bading m.m.
http://www.goteborg.com/templates/Page.aspx?id=518

Paddan er en en guidet båttur som ferdes på kanalene i Göteborg og ut i havnen.

http://www.borjessons.com/SE/index.htm

Feskekörka (fiskerkirken): Salgshall for all slags fiskemat fra forskjellige "boder", og flere restauranter som serverer fantastisk fiskemat. Topp lunsj-sted!!
http://www.fiskekyrkan.se/fiskekyrkan.htm

For shopping: Få for all del med dere noe annet enn shoppingsentrene, for i Göteborg finnes Haga (forøvrig den bydelen i Göteborg hvor Albert og Herbert (Hebbe lille) ble spilt inn i sin tid.
http://www.hagashopping.nu/

og for vanlig tradisjonell kjedebutikkshopping:
Nordstan, som ligger midt i sentrum. Her finnes ALT.
http://www.nordstan.se/

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."

Sist redigert av Elin : 19-06-07 kl 02:44.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-07, 10:18   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.842
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gøteborg - Malmø - København

Vi sover alltid på www.hotellgothiatowers.se når vi er i Sverige.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 15:37   #7
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.391
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gøteborg - Malmø - København

Vi skal reise til København, og tenkte å overnatte midtveis et sted. Jeg har tidligere overnattet på denne campingplassen, der var det veldig fint. Det er mange år siden, håper stedet er greit og at stranda er sånn som jeg husker...

Bortsett fra det har jeg ikke så god peiling, kanskje noen kan anbefale et barnevennlig hotell i København også?

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-07, 16:19   #8
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøteborg - Malmø - København

Hvis dere først drar nord på Skjælland (Lousiana) så er det mange fine plasser å besøke der også. Alle de små stedene i nord er nesten som små badebyer, Hornbæk er veldig koselig, det samme med Gilleleje. Fine strender er det der også, hvis det er badevær. I Rungsted finner dere hjemmet til Karen Blixen, og hennes vakre hage. Hun er også gravlagt der. Men det er kanskje bare jeg som drar ungene gjennom slikt på ferie, for det fenger nok ikke like mye som forskjellige lekeland
Lousiana er et must, i år har jeg skikkelig lyst til å se "made in China" utstillingen. Har vært der årlig de siste fem årene, med Roy Lichtenstein utstillingen som en ubestridt ener. Stedet er så flott og har en helt egen ro over seg
Med tog kommer man seg jo lett rundt i Danmark
God tur!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 16:44   #9
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Gøteborg - Malmø - København

Er man først i Skåne bør man nesten få med seg Ystad. Det er et must for Henning Mankell-fans, for Kurt Wallander bor og jobber i Ystad. Det er vel en voksenting det da, men jeg måtte bare nevne det.

  Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 17:26   #10
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gøteborg - Malmø - København

Må bare kommentere denne. Her er linken til universeum:

www.universeum.se

Ett absolutt anbefalt sted.

Når det gjelder hoteller så bor vi alltid utenfor sentrum. Da er disse to å anbefale:

winn - i choice-kjeden og scandic hotel backadal.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 23:34   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.377
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøteborg - Malmø - København

Opprinnelig lagt inn av livit, her.

Må bare kommentere denne. Her er linken til universeum:

www.universeum.se

Ett absolutt anbefalt sted.

Takktakk, det var etter den tråden jeg fant ut at vi måtte dit.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no