Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shabby chic-stilen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-14, 20:45   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Shabby chic-stilen

Hjelpes så ekstremt lei jeg plutselig ble av den. Hadde aldri trodd det skulle skje, men nå virkelig hater jeg alt som har med det å gjøre. Alle de stygge hvitmalte "nedslitte" møblene med sving i bena.. Alle de stygge skiltene med LOVE, HOME osv.. Og alt det hvite klissete, søte interiøret. Hva skjedde? Er det flere som fikk plutselig fnatt, eller er det bare meg? Jeg har ikke overflod altså, og har aldri eid de stygge veggordene.. Men nå ble det plutselig alt for mye.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 20:47   #2
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic stilen

Ja, sånn kan det gå!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 20:48   #3
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shabby chic stilen

Ja, og det er nok litt typisk meg. Plutselig er det nok, og da er det virkelig nok. Så nå lurer jeg litt på om det er flere i min bås, eller om jeg er en skikkelig freak

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 20:52   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic stilen

Jeg er ikke lei, men så tok jeg aldri veldig av heller. Jeg er alt for lite dillete til å være ordentlig shabby chic. Men en "myk" stil passer (dessverre) dette 80/90-tallshuset veldig godt, med de pompøse karnappene og profilert listverk. Og jeg liker helhet. Jeg hadde levd veldig lykkelig med en minimalistisk stil i funkishus også.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 20:52   #5
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic stilen

Jeg kom aldri inn i stilen, det nærmeste jeg kom var en lysestake i fattigmannssølv og den fikk jeg. Det er absolutt ikke min stil, selv om jeg synes enkelte slitte bord kan være fint, men ikke de "ferdigslitte".

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 20:53   #6
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic stilen

Jeg har aldri vært fan, men det er jo typisk at den typen trender plutselig blir altfor mye så man aldri orker mer. Tenk bare på hvilket hatforhold "alle" hadde til furu for fem år siden. Tipper shabby chic er temmelig over om bare en bitteliten stund.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 21:44   #7
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Shabby chic stilen

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Jeg har aldri vært fan, men det er jo typisk at den typen trender plutselig blir altfor mye så man aldri orker mer. Tenk bare på hvilket hatforhold "alle" hadde til furu for fem år siden. Tipper shabby chic er temmelig over om bare en bitteliten stund.

Samme har jeg også tenkt, har heller aldri vært særlig fan av stilen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 21:45   #8
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shabby chic stilen

Ja det er sant. Furu ble jo helt krise, men var ekstremt stilig en lang periode. Syns ikke CC stilen varte så lenge som jeg hadde trodd. Ble kanskje for mye av den overalt. Gikk fra koselig og pent, til harry.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 22:02   #9
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic stilen

Jeg har aldri likt det, særlig ikke hos de hvor det er helt "over the top". At noen har et hjemmekoselig hjem med den stilen synes jeg kan være hyggelig, men alle bokstaver, veggord osv kan jeg virkelig spare meg for.

Ellers så kan jeg ikke skryte på meg noen egen stil, unntatt rot og kaos-stilen. Men jeg liker det godt litt enkelt og rent.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 22:29   #10
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic stilen

Englespystilen fikk aldri komme hjem til oss, ikke veggordene heller. Det er lett å få overdose når det er så mange og så mye.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 22:36   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic stilen

Etter å ha innredet nytt hus og lest interiørblogger har jeg landet på IKEA-stilen med innslag av litt søtt, to veggord (på soverom og vaskerom), mye grått og hvitt, høyglans kombinert med prismekrone, ingen blonder, lameller, mye blomster og ingen slitte møbler. Jeg skjønner godt at folk får neller av for mye chabby chic, jeg skjønner ikke at noen vil bo i alt det dillet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 22:39   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic stilen

Jeg falt aldri helt for det, mest fordi jeg syntes det var alt for dillete. Også så jeg for meg ekstremt mye støvtørking...

Kan syntes det er litt fint, men da i litt mer minimalistiske former.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 22:40   #13
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic stilen

Alt er pent hos de interiørbevisste som skaper trender og endrer seg raskt. Det er når enkelelementer blir kopiert av mange, og synlig i for mange finn annonser at det blir for mye. Det skal helst være personlig og passe huset.

Vi bor i byggmesterfunkis fra 30 tallet og er mer på de Danske klassikerne. Angrer ingenting.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 22:41   #14
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Shabby chic stilen

Jeg tror det begynte å bli grusomt for fullt, da alt kunne kjøpes på Nille. Hele Nille ble CC, og da blir det glorete.
Har et par gamle skap, kommoder og skjenker. Har malt og pusset dem slitte, og syns de var såå fine for seks år siden. Nå er jeg glad for at at det stygge brune gamle skapet ikke ble hvitt. Nei, ingen blonder, veggord, lysekroner, eller mer dill her i huset.
Får prøve å renske ut stilen litt etter litt.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 22:41   #15
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.991
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Veggord er det teiteste jeg vet. SC har heller aldri slått an her.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 22:46   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Vi er så trege med å følge moten så her er såvidt furua ute av huset.
Ingen shabby chic her. Vi rakk heller ikke å male om til kaffe-farger før gråtonene kom.
Det er iallefall helt sikkert at ingen vegger her skal males grå.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 22:53   #17
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Eg blei aldri venner med stilen, men mitt problem dreide seg først og fremst om mangel på fargar.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 22:55   #18
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg har håndmalt veggord fra 2007 på utedoen som skal få bli. Nille-shabby-chic kan du få billig av meg, men jeg liker slitte gamle møbler, malte gulv og prismekroner fortsatt. Hvis man dropper alle de hvite blondene og englevingene og fyller på med lit gamle tekstiler og litt mer farger, er man oppdatert.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 23:26   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Jeg kjøpte veggord i Liverpool i høst, You'll never walk alone. Det henger på soverommet over den signerte, innrammede drakten. Over Vaskemaskinen henger veggordet myntet på husets ungdommer: Laundry today or naked tomorrow.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 23:36   #20
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Shabby chic-stilen

Det eneste veggskiltet jeg har hatt: "you wear it, you wash it". Lot det henge igjen over vaskeromsdøra da jeg flyttet fra eksen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no