Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Göteborg i november

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-10, 19:26   #1
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Göteborg i november

Siste romantiske weekendtur før tre blir fem. Det blir leeenge til neste gang, så tida må benyttes godt.
Vi har funnet et koselig hotell og en italiensk restaurant som har fått gode kritikker. (Restauranten ser egentlig litt tacky ut, men den kommer veldig bra ut på Trip Advisor.)
Vi er ikke spesielt godt kjent i Göteborg, så tips mottas med takk! Restauranter, caféer, butikker, utflukter, parker, museer/utstillinger. Vi liker å oppleve byer til fots, men jeg innser at jeg kommer til å trenge mange vannhull og pausemuligheter denne gangen.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 19:29   #2
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Göteborg i november

Hvis det har åpnet: Jul på Liseberg!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 19:47   #3
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Göteborg i november

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Hvis det har åpnet: Jul på Liseberg!

Vi er litt for tidlig ute.

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 19:54   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Göteborg i november

Gøteborg i november er fint! Det skal vi også. Världskulturmuseet er veldig fint, mye å se der. Caféer og vannhull er det nok av, husker selvsagt ikke navnet på noen av dem, Slottsskogen er fin å spasere i. Ellers er Haga et veldig fint område med fine, små butikker, kaffebarer og fin urban stemning. Koseligere enn å traske rundt på Nordstan, som er et stort kjøpesenter midt i sentrum.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 19:57   #5
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Göteborg i november

Universeum
Anbefales!

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 20:07   #6
Mrs Butler
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 119
Mrs Butler er litt kul
Standard

Sv: Göteborg i november

Denne restauranten skal være bra: http://www.tvakanten.se/

Mrs Butler er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 20:12   #7
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Göteborg i november

Det hotellet har jeg bodd på. Det var litt slitent på en sjarmerende måte. Virkelig et hotell med sjel.

Jeg anbefaler også Universum og ikke minst Haga!

Jeg synes forresten det ofte kjennes ganske kaldt der på vintertid. Husk varme og vindtette klær!

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 20:53   #8
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Göteborg i november

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det hotellet har jeg bodd på. Det var litt slitent på en sjarmerende måte. Virkelig et hotell med sjel.


Det gjør ikke noe om det er litt slitent så lenge det har sjel. Jeg er så lei av glossy, sjelløse hoteller som Radisson, Hilton etc.

Takk for gode tips!

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:13   #9
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Göteborg i november

Opprinnelig lagt inn av Filippa, her.


Det gjør ikke noe om det er litt slitent så lenge det har sjel. Jeg er så lei av glossy, sjelløse hoteller som Radisson, Hilton etc.

Ikke sant! Sist jeg var i Gøteborg bodde jeg på et stort hotell, som i tillegg lå litt usentralt til. Da måtte jeg på Kafé Vanilj for å drikke kaffe. Kikket litt lengselsfullt på hotelldelen og angret for at vi ikke hadde booket oss inn der igjen.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 21:24   #10
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Göteborg i november

Vi har spist deilig sjømat på Sjøbaren i Haga flere ganger: http://www.sjobaren.se/haga

Sist vi var i Gøteborg spiste vi også deilig tyrkisk mat i en restaurant øverst oppe i Avenyn (ikke langt fra Liseberg). Finner ikke navnet noe sted, men den lå langt oppe i Avenyn, på venstre side, ned en trapp, i et slags kjellerlokale. Nydelig mat til en billig penge.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 00:02   #11
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Göteborg i november

Hotellet dere har valgt er min favoritt i Gøteborg. Utrolig koselig og veldig bra beliggenhet. Saluhallen er et koselig sted å tusle en liten runde og spise litt. Ligger nær hotellet, ved elven.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 00:35   #12
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Göteborg i november

En fantastisk restaurant for to er Thörnströms kök, Dyr, men verdt det!

Også Restaurant Basement og Magnus & Magnus kan jeg anbefale.

Søndager har restauranten ved Gothia Towers, Incontro, en fantastisk lunsjbuffet. Masse mat til rimelig pris.

Jeg elsker Göteborg, altså! God tur og kos dere

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:21   #13
Hot Lips
kissable
 
Hot Lips sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3.694
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Sv: Göteborg i november

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Hotellet dere har valgt er min favoritt i Gøteborg. Utrolig koselig og veldig bra beliggenhet.



Jeg noterer alle tips! Normalt sett ville vi nok sett oss om etter en gourmetrestaurant for en skikkelig helaften. Men når jeg ikke kan nyte god vin til, så føler jeg nesten at det er litt bortkastet. ()

__________________

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 22:55   #14
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Göteborg i november

Vi elsker Gøteborg Det er mye å finne på, koselig å gå i bydelen Haga for å kikke, koselig å kikke på Nordstan og det er mange fine severdigheter http://www.goteborg.com/

Sende meg gjerne en pm hvis det er noe spesielt du lurer på.. har vel vært i Gøteborg ca 45 ggr... sommer som vinter

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no