Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-11-07, 16:33   #41
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Han kunne spise både soyaolje og den soysstivelsen

Da blir det å kjøpe nesquick til å ha i neocate på vanskelige dager

krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 19:48   #42
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Så flott at du har fått svar på det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 19:58   #43
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Så flott at du har fått svar på det.

Ernæringsfysiologen var bare helt utrolig, hun forklarte og fortalte, og var så forståelsesfull
Og når det var noe hun ikke visste så sjekket hun det opp og ringte meg tilbake.
Er skikkelig fornøyd med henne altså!!

Lillemann har blitt mye flinkere å drikke Neocaten sin og nå

krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-07, 21:47   #44
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Så flott at han drikker neocate. Det er mye næring i det. Min datter som er litt yngre enn din gutt lever stort sett bare på det.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 00:33   #45
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Så flott at han drikker neocate. Det er mye næring i det. Min datter som er litt yngre enn din gutt lever stort sett bare på det.

Hvor mye drikker hun til dagen?
Og når er hun født?
Vekt og høyde?

krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 14:13   #46
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Fødselsdagen er så pass privat at jeg tar det på PM.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 15:04   #47
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Fødselsdagen er så pass privat at jeg tar det på PM.

Har lest og svart

krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 15:17   #48
Hilde
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1
Hilde har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Min sønn på snart tre år har begynt på en diett der han ikke skal ha melk, soya, gluten eller egg.
Jeg er nesten helt blank, og begynner å bli ganske oppgitt. Vi skal få komme til ernæringsspesialist på sykehuset, men har enda ikke fått tid (venter på brev)
Har noen tips eller oppskrifter ville jeg blitt evig takknemelig

Sjekk www.allergikokken.no. Der finner du massevis av gode oppskrifter og informasjon om det du er ute etter!!

Hilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-08, 16:02   #49
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Men han vil ikke høre på meg, jeg har mast om dette sikkert 10 ganger. Og når jeg snakket med ernæringsfysiologen i dag, syntes hun og at det var rart...

Noen som har tips til hvordan jeg skal få han til å høre på meg??

Hva har han sagt er årsaken da? Det er jo standard at man tar biopsi, så han har nok en grunn, men hadde det vært mitt barn så hadde jeg villet høre grunnen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 21:06   #50
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Lillegutt hadde ingen utslag for cøliaki på noen som helst slags prøver, og flere av dem ble tatt flere ganger for å være helt sikker. Det ble tatt biopsi av tynntarmen i en helt annen sammenheng. Og jammen meg viste prøven at han har cøliaki. 2 dager på glutenfri kost og jeg hadde ny gutt...
Gastrologen forklarte at det er ytterst få som har cøliaki som ikke viser seg i blodprøver.

Jeg bor i gokk og bestiller glutenfri mat fra www.allergikost.no
Da får jeg eske med varer på posten på null komma svisj.

Jeg har kjøpt brødmaskin og baker glutenfrittbrød i den ca. annenhver dag med godt resultat av ferdigmiks tilsatt litt div.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-08, 21:07   #51
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Hva har han sagt er årsaken da? Det er jo standard at man tar biopsi, så han har nok en grunn, men hadde det vært mitt barn så hadde jeg villet høre grunnen.

Det er ikke standard å ta biopsi hvis det ikke er utslag for cøliaki i blodprøvene vel? Eller?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-08, 10:44   #52
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Det er ikke standard å ta biopsi hvis det ikke er utslag for cøliaki i blodprøvene vel? Eller?

Nei, men det går an å (bokstavlig talt) gråte seg til en.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-08, 08:27   #53
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Det var vel forsåvidt det vi gjorde og

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 11:20   #54
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

På Ultra i Stavanger har de ett godt utvalg i allegi mat.
Vår datter på 1 år går på samme diett.

Hun får ren mat.. dvs rent kjøtt, frykt og grønnsaker.
Samt mais og ris grøt fra Nestle.
Det er også grøter på helsekosten man kan bruke.

Vier ikke kommet så langt i å undersøke, siden lillemor også har spisevegring og ikke spiser så mye.

Men, vi har fåt en melk; Neocate, som vi bruker på henne. Denne kan man også lage mat med... dog litt vondere smak Men det funker.

Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-08, 14:08   #55
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mat uten melk, soya, gluten og egg?

Vi måtte slutte med neocate... Etter 1mnd på dette så hadde han gått ned over 0,5kg. Vi fikk ikke i han vanlig mat
Men vi fortsatte på dietten, og han la på seg igjen...

Nå har vi forsøkt å innføre egg, han fikk utslett rundt munnen... Men ikke problemer med magen. Nå er egg blitt fjernet igjen, og vi venter på at utslettet skal gi seg...

Så skal vi forsøke med soya...

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no