Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

"Når barna blir større, DA skal vi reise"

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-07, 23:17   #21
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Sitat:

Det er et omkved jeg stadig hører, og som irriterer meg. Hvorfor vente til man selv er middelaldrende og barna er sure tenåringer?

Det irriterer meg også. Svigers har tatt det enda lenger. De har alltid sagt at de skulle reise når ungene ble store. Nå er ungene 30 og 35. Så sa de at de skulle reise når de ble pensjonister. Nå er de pensjonister. Reiser de noe sted.. nei.

Flere vanlige og irriterende utsagn:

Sitat:

"Barna har jo ingen glede av det!" Er det sant? Og må alt skje på barnas premisser? Er de nødt til å glede seg over akkurat de samme tingene som foreldrene for at turen skal være vellykket?

Barn kan ha glede av ting selv om turene ikke legges opp bare på barns premisser. Vi har vært på flere ferieturer etter at vi fikk barn. Vi prøver å kombinere barnevennlige og voksenvennlige aktiviteter. Eldstemann er en nysgjerrigper og elsker å reise.

Sitat:

"Jeg ville ikke fløyet så langt med små barn." Er det egentlig så stor forskjell på lange og korte flyturer?

Med eldstemann hos oss vil jeg si NEI. Det er ikke noe særlig forskjell på korte og lange flyturer. Han har vært en tålmodig type fra han var baby og lange togturer og flyturer har gått som en drøm. Da han var 2 år reiste vi 12 timer med tog på en dag. Han ble ikke utålmodig. Da vi skulle av toget spurte han når han fikk reise med tog igjen.

Minstemann har gitt oss flere utfordringer. Han er ikke tålmodig. Med ham er det stor forskjell på lange og korte flyturer. Han har ikke ro i rompa og blir veldig fort urolig. Jeg har hatt ham med meg på 12 timers togtur også en gang. Han satt ikke rolig mer enn 5 minutt på hele turen. Resten av tida var han i bevegelse. I et fly er dette slitsomt. Jeg tror det blir en utfordring når vi skal reise 3-4 timer med fly i sommer.


Sitat:

"Det er egoistisk å hale med seg småbarn på ryggsekkturer! Med små barn reiser man charter." Er det mer egoistisk enn å plassere dem i bamseklubb?

Nei! Jeg hadde gjerne tatt med meg ungene på ryggsekkferie. Det er ikke alle steder jeg hadde tatt dem med nå når de er så små, men jeg hadde ikke vært redd for å ta dem med på ryggsekkferie. Bamseklubb og charter har vi aldri prøvd.

Sitat:

"Barna kommer jo ikke til å huske noe av det, stakkars dem!" Kan man ikke ha glede av noe før man fyller fem?

Barna har masse glede av reise før de fyller fem. Glede av noe avhenger heller ikke av hva man husker. Hvis barna mine har det bra i øyeblikket holder det for meg.
Storebror er fem år nå og han mimrer om ferieturer fra han var 2,5, 3 og 4 år gammel.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:29   #22
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Klart det koster litt ekstra å dra med seg småbarna på tur. Men man kan da ikke sitte hjemme og glo hele tiden heller?

Jeg skal innrømme at jeg legger opp bilturen og flybillettene etter formiddagsluren, og at vi forsøker å minimere antall forskjellige overnattingssteder. Og jeg har ikke lyst til å dra på 10h+ flytur med guttevalpen før han er stor nok til å sitte i eget sete (Han er for stor til "kurv") Men jeg ser ikke poenget med å dra med ungen på shopping/kultur/museumsferie i en storby.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:31   #23
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Det går helt fint å reise med små barn. Christian har reist med oss til Spania fra han var 3 måneder gammel. Ikke noe problem.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:33   #24
HSJ73
Henger i stroppen
 
HSJ73 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.669
HSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smartHSJ73 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Mange flybytter med små barn er og blir slitsomt, ja. Men jeg synes ikke det er så stor forskjell på en firetimersflight og en åttetimersflight uten flybytter. Min erfaring er at peset kommer på flyplasser, på vei ut og inn av fly og ved opp- og nedstigning. Selve tida oppe i lufta pleier som regel å gå pent for seg. (Både for mine to – hvorav ett rolig englebarn og en geitesta urokråke – og for de fleste andre unger jeg har observert på fly.) Så jeg synes mange virker unødig redde for å fly litt langt.

Vi skal fly 2 + 13 timer nå til sommeren, med barna som da vil være hhv. 7 år og 12 mnd. 7-åringen er reisevant og enkel, 1-åringen er ... vel, ett år ... Hun er attpåtil et aktivt barn, som ikke er sitte-på-fanget-typen, med mindre hun er segneferdig av trøtthet. Hun krabber, reiser seg opp og vandrer rundt dersom hun har noe å støtte seg til, så det er ikke utenkelig at hun kommer til å slippe seg innen avreise.

Noen som vet hvordan turen kan gjøres så knirkefri som mulig? Vi reiser med et stort fly, som det forhåpentligvis er litt boltreplass i.

Ellers er jeg for å inkludere barna på reiser i størst mulig grad. Snart 7-åringen vår var på sin første (syden)reise da hun var 2 1/2 mnd, og minstejenta var 3 1/2 mnd. Snart 7-åringen har vært på flere ulike sydenturer, storbyferie og USA-tur. Jeg tror det er litt slik at fornøyde barn = fornøyde voksne, men det er også litt motsatt: fornøyde voksne = fornøyde barn, siden fornøyde voksne har en tendens til å få energi og overskudd som kommer barna til gode. Selv om det for de minste barna der og da kan være det samme hvor de er, har vi funnet stor verdi i å kunne snakke om reisene i ettertid, godt hjulpet av å se på bilder og filmsnutter fra ferien.

__________________
Storesøster f. 2000, Lillesøster f. 2006 og Minstesøster, september 2008
HSJ73 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:34   #25
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Jeg vil ikke sette livet mitt på "hold" selv om jeg har fått barn, men det er klart at det kreves mer planlegging når man reiser med barn, for vår del tre barn.
Ungene våre er vant til lange bilturer da vi flere ganger i året kjører til familie i Lofoten (ca. 50 mil). Lange flyturer går også greit, men jeg synes det er stress med flyplasser så vi har de siste årene valgt å reise direkte fra Tromsø. Det reduserer utvalget på reiser kraftig, så til neste år er det mulig vi velger annen utreiseby.

Vi legger opp ferien slik at både vi voksne og barna har glede av ferien. Til nå har det betydd hotell nært stranden med god standar, men ikke disse "bamseklubb-hotellene" da vi ikke ser behovet.

Jeg tror det er mye i det Irma sier om at hvordan og hvor man velger å reise med barn har mye med tidligere reisvaner å gjøre. Jeg har aldri følt at ryggsekklivet har kalt på meg, så derfor er det heller ikke aktuelt å ta med ungene og "backpacke" hverken i Europa eller på andre kontinent.

Storbyturer vil jeg helst ta sammen med mannen alene slik at vi kan være egoistiske på å gjøre kun det VI har lyst til.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:35   #26
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Sidespor: Er det egoistisk å sende barna på bamseklubb?

Nå er min bamseklubberfaring temmelig begrenset, men da vi reiste i januar kjøpte vi bamseklubbplass til poden for å gi ham et leketilbud blant jevnaldringer og litt andre opplevelser enn hva vi som foreldre kunne by på. Tilbudet innebar at han kunne være på klubb to timer 5 dager i uken (kl. 10 - 12 eller 11 - 13). For oss som voksne innebar det at vi ville komme oss mye senere på stranden eller andre aktiviteter enn hva vi egentlig ønsket fordi vi måtte vente til klubben var slutt. Nå gikk det riktig nok ikke slik iom at poden ikke hadde lyst til å være der (så vi kunne dra dit vi ville allerede i ti-tiden), men bamseklubb tilbudet ble valgt for å gi ham et leketilbud.

Hva er det egoistiske i det?

Det egoistiske i det er at en del (som jeg kjenner), synes at bamseklubb og tilsvarende er en fin ting for da får de et par timer fri fra ungene.

Men som sagt, vi har selv bestilt klubb nå som vi skal dra ned, der vi skal er det klubb hver dag, men det blir IKKE aktuelt at hun får gå hver dag - vi drar på ferie for å ha ferie sammen. Men det kan jo være greit at hun får bli kjent med noen av ungene på anlegget, for de vi reiser sammen med har ikke unger på hennes alder.

Men for alt i verden, hvis bamseklubb er gøy for ungene, og man ikke lar dem få gå fordi man vil være sammen med dem selv, så er jo det i grunnen like egoistisk det også, selv om jeg selvfølgelig vil mene at det er egoisitisk på en moralsk mer høyverdig måte .

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:47   #27
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Eneste årsaken til at vi reiser mindre nå enn før, er økonomien. Den blir jo ofte litt skralere etter at man får barn. Så det er penger det står på for vårt vedkommende, ikke redsel for at reisemålet eller reisemåten skal være "uegnet for barn".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:49   #28
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Mange flybytter med små barn er og blir slitsomt, ja. Men jeg synes ikke det er så stor forskjell på en firetimersflight og en åttetimersflight uten flybytter.

Min erfaring er uten tvil at det er hundre ganger mer slitsomt med en 6 mnd gammel baby på fanget i 6,5 timer enn en på fanget i 2+2 timer tre uker etterpå. Flybyttene var et kjærkomment avbrekk, men nesten er arbeidsdag med en liten tass på fanget i et trangt flysete var drepen.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:50   #29
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er av dem som sier jeg vil reise når barna blir større.

Det er ene og alene fordi jeg gjerne vil reise uten barn. Jeg koser meg ikke på ferie med barn.

Hva! Vil du virkelig ikke ha med barna på ferie. Du er en skikkelig dårlig mor, asså.

: ofrer meg og Tar Ansvar:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:53   #30
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Ellers så anbefaler dr. Dop her at alle søte små får solide doser med Vallergan på lange flyturer hvis de ikke oppfører seg. :deltar:


Jeg har ingen betenkeligheter med å gi dette til urolige barn på lange flyturer. Ingen, hverken foreldre eller barn (eller medpassasjerer) har det OK på bittesmå seter med hylende propellbarn i timesvis.


Sist redigert av Miss Norway : 02-05-07 kl 00:03.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:57   #31
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ellers så anbefaler dr. Dop her at alle søte små får solide doser med Vallergan på lange flyturer hvis de ikke oppfører seg. :deltar:

Spøk til side. Jeg har ingen betenkeligheter med å gi dette til urolige barn på lange flyturer. Ingen, hverken foreldre eller barn (eller medpassasjerer) har det OK på bittesmå seter med hylende propellbarn i timesvis.

Jeg er sikker på at diskusjonen blir mye morsommere hvis du lar det siste avsnittet stå.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-07, 23:59   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hva! Vil du virkelig ikke ha med barna på ferie. Du er en skikkelig dårlig mor, asså.

: ofrer meg og Tar Ansvar:


Er du liksom så perkfet du da?!

Kom til denne siden av byen så skal jeg banke den fisefine villarumpa di!

Jeg lar om ikke annet barna få stå opp nå de er våkne.





Jeg er en skikkelig badass!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 00:00   #33
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

For min del er det helt klart at barn er forskjellige, mitt barn får ingenting ut av brudd på daglige og vante rutiner, mat, mennesker og miljø. Det kan legges tilrette så han får en positiv opplevelse, og det prøver jeg å gjøre så han skal få være med på ting også.

Nå skulle jeg egentlig lagt inn innlegget mitt og holdt kjeft.

<lang og personlig bit slettet>

Nei som sagt alle barn er forskjellige...

(bare for å ha sagt det, jeg er veldig reisevant selv fra barnsben av, far som var pilot og mor i SAS pluss reist mye i voksen alder og i jobbsammenheng)


Sist redigert av m^2 : 02-05-07 kl 23:28.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 00:01   #34
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"



Lener meg tilbake, tar en Vallergan og venter på fortsettelsen!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 00:02   #35
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ellers så anbefaler dr. Dop her at alle søte små får solide doser med Vallergan på lange flyturer hvis de ikke oppfører seg. :deltar:

Takk for tips, vi har en gammel flaske stående, den kan tydeligvis come in handy når vi skal kjøre 400 mil til sommeren. Jeg mener; hvorfor stoppe og ta pauser når man kan dope ned ungene og komme fram på halve tiden.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 00:02   #36
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ellers så anbefaler dr. Dop her at alle søte små får solide doser med Vallergan på lange flyturer hvis de ikke oppfører seg. :deltar:

Jeg vil heller ha dopet, så kan Junior underholde flyet mens jeg sover hele veien frem Han kan jo umulig rømme fra et fly?!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 00:03   #37
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er sikker på at diskusjonen blir mye morsommere hvis du lar det siste avsnittet stå.

Jeg trodde det motsatte. Hm. *korrigerer*

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 00:04   #38
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg har ingen betenkeligheter med å gi dette til urolige barn på lange flyturer. Ingen, hverken foreldre eller barn (eller medpassasjerer) har det OK på bittesmå seter med hylende propellbarn i timesvis.

synd for oss at lillegutt ikke tåler det, jeg hadde tatt imot uten å nøle...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 00:05   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Lillesøster er derimot en trassig liten terrorist.

Og du vil på FLYTUR med henne?




Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 00:05   #40
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"

Men tok vekk det med spøken, da.
Søren så kjapp du var forresten... Aha! Det er sikkert noe sånn modde-magi. Dere kan sikkert se alle kladdene, utkastene, rettelsene OG tankene våre. Det var det jeg visste!!!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no