Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Kaker/muffins uten egg og melk?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-09, 10:28   #21
Morild
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaker/muffins uten egg og melk?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Samme her! Det blir interessante oppskrifter av og til, men det funker overraskende godt med litt trening. :-) Skjønner ikke helt motviljen mot eggerstatning som ble nevnt over, den smaker da ikke noe? Funker for meg i hvert fall! :-)

Jeg brukte sånn pakke med Bokhvetepannekaker. Kan jo vøre dem i seg selv som smakte crap dagen etter..... Skal gi eggerstatningen en sjangse til.....

  Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 10:34   #22
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker/muffins uten egg og melk?

Opprinnelig lagt inn av Morild, her.

Jeg brukte sånn pakke med Bokhvetepannekaker. Kan jo vøre dem i seg selv som smakte crap dagen etter..... Skal gi eggerstatningen en sjangse til.....

Huff ja, de er ikke alltid like gode - og definitivt ferskvare! Jeg har prøvd å lage vafler av den miksen, brukt havremelk og tilsatt litt kanel og kardemomme og sånt. Det hjelper! Ellers lager jeg stort sett vafler av havregryn, havre-/rismelk, eggerstatning, vaniljepulver, kanel og kardemomme. Enkelt og godt!

ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 11:00   #23
Morild
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kaker/muffins uten egg og melk?

Bruker mye spelt jeg, da det er bare hvete og rug jeg ikke kan ha. Men, måtte prøve denne pakken siden den stod i skapet

Liker best å lage ting fra bunnen av så jeg vet hva som er oppi

  Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 11:13   #24
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaker/muffins uten egg og melk?

Samme her, spelt funker, hvete og rug gjør ikke. Helt enig i at det er best og tryggest å lage fra bunnen, jeg gjør stort sett alltid det nå, men i starten (og fordi jeg var glutenfri en periode) måtte jeg teste ut både det ene og det andre.

ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-11-09, 01:30   #25
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kaker/muffins uten egg og melk?

Da har jeg bakt muffins, og de ble ikke så verst. Håper gjesten liker de også. Takk for hjelpa alle sammen!

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
uten egg melk allergi

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no