Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-10, 20:15   #21
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Vi opplevde flere ganger at mellomsten vår stakk av både hjemmefra og fra barnehagen da han var 2-3 år. Han gikk både til butikken og forsvant langt inn i skogen. Kroker, låser og barnesikringer hjalp ikke på ham, for han fant ut av dem med en gang. Det er virkelig ikke lange stunden med uoppmerksomhet som skal til. Noen unger er selvstendige utbryterkonger, og da kommer en fort i ekle situasjoner.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 20:38   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Dette kunne vært min 2.5-åring. Hun vandrer ut rett som det er, med og uten klær. Vi har fått kroker høyt oppe på dørene, både på hytten og hjemme. Godt det endte bra , og avisene regner jeg ikke har fått med seg hele historien helt korrekt. Sikkert en flink og velmenene 12-åring.

Om hun kommer hit skal vi bare beholde henne, eller vil du vite om at hun er her? Knis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 20:53   #23
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Når jeg ser på min 12 åring her, så tviler jeg på at hun hadde tenkt på å ringe til politiet i et slikt tilfelle, men hun hadde nok kommet og vekket meg.

Og jeg hadde ringt politiet asap, så lenge det ikke var et barn jeg eller barna mine viste hvor bodde.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 20:59   #24
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Om hun kommer hit skal vi bare beholde henne, eller vil du vite om at hun er her? Knis.

En telefon hadde vært fint takk.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 21:07   #25
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Det sto i en av lokalavisene at hun hadde kledd på seg og gått ut. Små jenter er jo ofte foretaksomme sånn.

Ja, da blir det noe helt annet. Det har ikke jeg lest.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 21:29   #26
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Tja - jeg vet ikke jeg - jeg hadde ikke ringt politiet asap - jeg hadde forsøkt å snakke med jenta først, roe henne ned, fått navnet hennes - gått litt i nabolaget - etter DET hadde jeg ringt politiet. Syntes 12 åringen har gjort en strålende jobb.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 21:34   #27
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Hvor fikk hun bleia fra

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 21:43   #28
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Når jeg ser på min 12 åring her, så tviler jeg på at hun hadde tenkt på å ringe til politiet i et slikt tilfelle, men hun hadde nok kommet og vekket meg.

Min tolvåring hadde nok heller ikke tenkt på å ringe politiet. Og hadde barnet vært en gutt med interesse for fotball kunne han vært troende til å ta ham med ut og leke fotballskole før han sa noe til meg.

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

En telefon hadde vært fint takk.

Så greit å vite. Knis.

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Hvor fikk hun bleia fra

Selv om det er fem år siden noen brukte bleier her har vi et lite restlager til uheldig gjester i skapet på badet.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 01:10   #29
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg hadde ringt 02800 FØR jeg tok nabolagsrunden, altså. Vi lever da i informasjonsalderen. Jeg har faktisk ringt 02800 for langt mindre enn dette ...

Var akkurat det jeg også tenkte-

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Jenta var 12 år, og syntes kanskje det var litt stas med besøket? Hun hadde jo gitt jenta mat, ny bleie osv. Syntes tross alt hun var ganske flink jeg, men klart, hun burde jo vekket foreldrene sine før.

Ja, jeg sier ingenting på 12-åringen altså, hun var kjempeflink. Men når voksne i huset våknet.....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 01:34   #30
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.



Ja, jeg sier ingenting på 12-åringen altså, hun var kjempeflink. Men når voksne i huset våknet.....

Når de våknet gikk de ut for å se om noen savnet jentungen/om de kunne finne ut hvor hun kom fra. En toårings radius er som regel ikke stor, og her er det snakk om et oversiktlig og fredelig byggefelt, der man raskt vil se og høre det dersom noen leiter etter en unge. Jeg synes det høres ut som en helt normal og fornuftig reaksjon å bruke noen minutter på å sjekke utenfor huset før en hiver seg på telefonen til politiet. Helikopteret kom jo rett etter at de som hadde jenta hadde gått ut, og et par minutter etterpå ble letemannskapet varslet. Det gikk så fort som det kunne gå, tror jeg.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 08:28   #31
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Slik jeg ser det har tolvåringen gjort en god jobb. Kanskje hun burde vekket moren tidligere, men hun har sørget for at jentungen var trygg, varm, tørr og mett.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no