Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-10, 14:42   #1
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Hvis du våkner en søndag morgen av at det står en 2-åring i hagen din og gråter etter mamma - hvor lenge venter du da før du ringer politiet? Stuller og steller du med mat og ny bleie i et par timer først, eller?

Jeg bare stusset litt på det, altså. Men for all del, kan være at det framstilles feil i avisene da - og kan jo være at mamma'en til tolvåringen som etter sigende fant toåringen i hagen, sov litt lenge og ikke oppdaget at hun hadde fått en "gjest".

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10044107
http://www.dagbladet.no/2010/08/01/n...ning/12791935/

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 14:44   #2
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Jeg leste nettopp artikkelen, og lurte på det samme. Jeg tenkte også at det kan være 12-åringen som ikke så tegninga sånn umiddelbart. Eller at ting er framstilt galt. Jeg tror det første jeg ville tenkt på om jeg fant en ensom toåring ville være å kontakte politiet, iallefall etter å ha spurt om navnet og gitt litt trøst. Hver lille minutt ekstra må være et sant mareritt for aktuelle foreldre.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 14:46   #3
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Jeg tror ikke avisene klarer å gi korrekt bilde, og velger derfor å tro at ting har gått riktig for seg her.
Mareritt for foreldrene må det har vært uansett. Himmel.

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 14:49   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Slik jeg forstår det er det 12åringen som fant jenta, og at 12-åringens mor ikke var våken enda, At en 12-åring ikke skjønner alvoret med en gang syns jeg egentlig ikke er så rart.

For en forferdelig opplevelse for både de voksne og det lille barnet. :vondt i sjela:

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 14:51   #5
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.934
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Det sto jo at mammaen til 12-åringen våknet, og rett etterpå så de helikopteret. Så jeg antar at det er 12-åringen som har "tatt ansvaret" og ikke har tenkt så langt, kanskje..?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 15:00   #6
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Jeg vil vel tro at jenta har tenkt at det er best å vente til mamma våkner og kan hjelpe mer. Hun hadde jo gått rundt og lett etter hvor småjenta hørte hjemme og tenkte vel ikke på mer å gjøre - og har åpenbart en mor ala meg - en man ikke bare helt uten videre vekker midt i helgen.

Jeg vil anta at da moren slo øynene opp, fant en toåring hjemme hos dem og hørte helikoptere så ble det neppe spist frokost før de tok videre grep.

  Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 15:03   #7
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.566
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Jeg hadde heller ikke ringt politiet med en gang, jeg hadde tatt med meg barnet en runde i nabolaget først, for å se etter foreldrene.

Mulig jeg hadde ringt da jeg så helikopteret, men det er slett ikke sikkert.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 15:20   #8
Kråkesølv
Nybegynner
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 15
Kråkesølv har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

En tolvåring skjønner vel ikke at man bør ringe politiet sånn helt uten videre. Det virket jo som om det ble gjort med en gang moren våknet.

Kråkesølv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 15:24   #9
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

En kan jo ikke vite at det er en unge som gått fra nabolaget, eller at den har vært ute siden tidlig morgen.
Tror nok også jeg hadde gått en runde i nabolaget før jeg ringt politiet? Kan jo være at foreldrene var rett rundt svingen?

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 15:47   #10
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Jeg tror ikke at jeg hadde kobla helikopter med leteaksjon etter toåring med en gang. Og jeg tror også jeg ville tatt runden i nabolaget først.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 15:55   #11
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Jeg hadde nok også tatt meg en runde i nabolaget før jeg ringte politiet. Ihvertfall dersom jeg ikke hadde lest avisen enda

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 18:17   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Skjønner vel at en tolvåring kan feilvurdere her, og ikke vekke moren, men ungen må jo ha vært inne hos dem i nesten tre timer. Hvordan skulle hun bli funnet når hun var inne i huset? I min verden er en toåring ute alene helt fullstendig fjernt, og jeg hadde ikke ventet lenge med å ringe politiet. Er det virkelig så vanlig at toåringer vaser rundt alene?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 18:25   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Nabolag-tur hadde jeg tenkt også. Her er det såpass uvanlig med søkehelikopter at jeg nok da ville ha reagert, men altså tur i nabolaget først.

...og VG og Dagbladet er ikke alltid fryktelig flinke til å fortelle helt rett.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 18:40   #14
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Jeg hadde ringt 02800 FØR jeg tok nabolagsrunden, altså. Vi lever da i informasjonsalderen. Jeg har faktisk ringt 02800 for langt mindre enn dette ...

OK, jeg hadde selvsagt spurt om det var noen av de nærmeste naboene sin, da. Det hadde tatt ca. 2 minutter. Jeg hadde tatt med meg ungen på armen, vandret i ca. 5 minutter for å høre om noen ropte, så ringt politiet på mobilen mens jeg gikk rundt.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 18:46   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Jenta var 12 år, og syntes kanskje det var litt stas med besøket? Hun hadde jo gitt jenta mat, ny bleie osv. Syntes tross alt hun var ganske flink jeg, men klart, hun burde jo vekket foreldrene sine før.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 18:54   #16
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Det er ikke så lett for en jentunge på 11-12 år å vite hva man skal gjøre når man plutselig står med en hjelpeløs unge som ikke kan gjøre rede for seg. At hun skiftet bleie, trøstet og gav ungen mat, og prøvde å finne ut hvor ungen kom fra, var jo bra. Men selvfølgelig hadde man kunnet unngått masse baluba om noen voksne var blitt varslet.


Sist redigert av Kaija : 01-08-10 kl 19:13.
Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 19:40   #17
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Jeg reagerte ikke så mye på det. Jeg reagerte mer på at barnet hadde på seg klær. Hvem har det på natta egentlig?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 19:53   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Jeg reagerte ikke så mye på det. Jeg reagerte mer på at barnet hadde på seg klær. Hvem har det på natta egentlig?

Det sto i en av lokalavisene at hun hadde kledd på seg og gått ut. Små jenter er jo ofte foretaksomme sånn.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 19:56   #19
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.826
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Det er vel ingen sak i verden for de fleste toåringer å trekke på seg en tunika og stappe føttene i skoene.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 20:05   #20
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor ikke si fra til politiet med én gang?

Dette kunne vært min 2.5-åring. Hun vandrer ut rett som det er, med og uten klær. Vi har fått kroker høyt oppe på dørene, både på hytten og hjemme. Godt det endte bra , og avisene regner jeg ikke har fått med seg hele historien helt korrekt. Sikkert en flink og velmenene 12-åring.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no