Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hva er din aller beste kake?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-10, 21:28   #21
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Det er en iskake med cappuchinosmak og nøttebunn. Den er lett å lage, men folk blir ofte veldig imponert over at man kan is selv, og at det smaker bra.

Har lagt oppskrift på den her før, skal se om jeg finner den.

Jeg venter, jeg venter...

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 21:29   #22
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Faen for en drittråd.

:springerfortereennlynetdajeghørerkiloenekomme:

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 22:07   #23
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Det er mulig jeg har spesielt kjipe venner, men jeg har aldri i mitt liv fått servert Pavlova. Jeg har ikke sett en IRL en gang. Og på bildene jeg har sett her og andre steder så ser den så GOD ut! Jeg kan jo ikke bake en selv heller, for jeg spiser gjerne en hel kake når jeg er i gang, og det er jo ikke videre bra for tennene.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 22:09   #24
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Det er mulig jeg har spesielt kjipe venner, men jeg har aldri i mitt liv fått servert Pavlova. Jeg har ikke sett en IRL en gang. Og på bildene jeg har sett her og andre steder så ser den så GOD ut!

Og den er enkel!
Og bunnen kan lages dagen i forveien, pakkes tett. Og så er det bare å hive på pisket krem, sjokolade, frukt og det man har lyst på

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 22:35   #25
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Aldri laget pavlova, men fått det servert. Det er fantastisk godt.

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 22:44   #26
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Jeg lager Pavlova med cottage cheese. :sunn:

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 22:50   #27
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg lager Pavlova med cottage cheese. :sunn:


Sier du det? :sulten:

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 22:55   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Ja, jeg sier det. Men jeg blander den med pisket krem, da. Og med ekstremt sukkerholdig bunn, spørs det vel hvor sunn den blir til syvende og sist.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 23:00   #29
Ulvhedina
Endelig ferdigflyttet
 
Ulvhedina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 496
Ulvhedina er litt kulUlvhedina er litt kul
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ja, jeg sier det. Men jeg blander den med pisket krem, da. Og med ekstremt sukkerholdig bunn, spørs det vel hvor sunn den blir til syvende og sist.

Og sånn ca når gjør du dette? Timing is everything..


*tar på skoa*

__________________
Do as I say, not as I do..
Ulvhedina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 23:41   #30
Jane Doe
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 3
Jane Doe har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Ostekaken jeg fant på detsoteliv.no Yammi!!

Jane Doe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 23:45   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Opprinnelig lagt inn av Ulvhedina, her.

Og sånn ca når gjør du dette? Timing is everything..


*tar på skoa*

Haha! En gang i året.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:12   #32
emma71
utfordrer ikke
 
emma71 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 688
emma71 er populæremma71 er populæremma71 er populær
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Oreokaka. Jeg pleier å tilby meg å bake ett eller annet til bursdager eller andre anledninger i familien, og nesten alltid blir jeg bedt om å lage oreokake. Det er sjelden det blir noe kake å ta med hjem igjen.

(Nå baker jeg ikke akkurat kake for at det skal bli igjen noe da, men ofte har vertsskapet så mye mat og kaker igjen at de blir takknemlig for at rester blir tatt med.)

__________________
Mamma til storebror, født jan 06 og lillesøster, født april 09.
emma71 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 00:31   #33
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.731
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Sjokoladeostekake. Det vil si, den er såpass mektig at den gjerne ikke blir spist opp om ikke det er et veldig stort selskap. Men den får vanvittig med skryt både for utseende og smak.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 01:07   #34
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Snickerskake!

6 eggehviter
500g sukker
*Piskes stivt
En pakke Ritzkjeks
300g saltede peanøtter
*Hakkes og vendes forsiktig inn i eggehvitemassen
*Bre massen utover bakepapir på stekeplate og stek i ca 30 min i 180grader.
*Avkjøl

Sjokoladetrekk:
6 eggeplommer
100g melis
*Piskes til eggedosis
200g kokesjokolade
100g smør
*smøret smeltes, sjokoladen brekkes i biter og røres inn til det smelter. Blandes med eggedosisen og helles over den kalde marengsbunnen. Settes kjølig.

Bunnen skal være akkurat sånn passe sprø og Snickers-seig.
I helgen smakte jeg den også som lagkake. To bunner lagd i springform, med pisket fløte mellom og på toppen med sjokoladetopping. Også veldig godt, det ble liksom en litt mer festkake, men med samme gode smak. Med litt bløtere bunn da.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 15:54   #35
lillemy01
Erfaren
 
lillemy01 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 800
lillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populærlillemy01 er populær
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

hmm ett spørsmål om pavlova blir den hard som marengs? Har aldri spist det før men har lyst til å prøve.

lillemy01 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 15:56   #36
Siw
Twinsouls
 
Siw sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 771
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

En ostekake med kjeksbunn, bringbærgele i ostemassen og på toppen

__________________
Siw
mamma til en i himmelen og tre på jord

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 16:30   #37
A&A
Aktiv
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 219
A&A er litt kulA&A er litt kul
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Oreokake nam nam.

__________________

A&A er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 16:47   #38
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.976
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Sjokoladeostekake. Det vil si, den er såpass mektig at den gjerne ikke blir spist opp om ikke det er et veldig stort selskap. Men den får vanvittig med skryt både for utseende og smak.

Oppskrift, please!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 16:52   #39
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Jeg har nesten høstet stående applaus for R.O.O.M. sin gulrotkake.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 16:54   #40
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er din aller beste kake?

Opprinnelig lagt inn av lillemy01, her.

hmm ett spørsmål om pavlova blir den hard som marengs? Har aldri spist det før men har lyst til å prøve.

Man har i litt Maizenna og hvitvinsedikk til slutt (rører det forsiktig i de stivpiskede eggehvitene) - og da blir den liksom hard utapå og seig inni. Fantastisk!!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no