Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Aldersgrupper og rotete hjem

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Kryss av på rotegruppen du var i, på alle aldersgruppene du har vært i:
Barnefamilie, 20-årene, flatene oversvømmes sjelden med rot. 15 7,65%
Barnefamilie, 30-årene, flatene oversvømmes sjelden med rot. 41 20,92%
Barnefamilie, 40-årene, flatene oversvømmes sjelden med rot. 6 3,06%
Barnefamilie, 50+, flatene oversvømmes sjelden med rot. 0 0%
*Uten barn, 20-årene, flatene oversvømmes sjelden med rot. 11 5,61%
*Uten barn, 30-årene, flatene oversvømmes sjelden med rot. 0 0%
*Uten barn, 40-årene, flatene oversvømmes sjelden med rot. 0 0%
*Uten barn, 50+, flatene oversvømmes sjelden med rot. 0 0%
Barnefamilie, 20-årene, flatene oversvømmes ofte med rot. 21 10,71%
Barnefamilie, 30-årene, flatene oversvømmes ofte med rot. 110 56,12%
Barnefamilie, 40-årene, flatene oversvømmes ofte med rot. 16 8,16%
Barnefamilie, 50+, flatene oversvømmes ofte med rot. 0 0%
*Uten barn, 20-årene, flatene oversvømmes ofte med rot. 37 18,88%
*Uten barn, 30-årene, flatene oversvømmes ofte med rot. 12 6,12%
*Uten barn, 40-årene, flatene oversvømmes ofte med rot. 2 1,02%
*Uten barn, 50+, flatene oversvømmes ofte med rot. 0 0%
Ekstra: Småbarnsfamilie med flere barn - mye rot. 68 34,69%
Ekstra: Småbarnsfamilie med flere barn - sjelden rot. 20 10,20%
Ekstra: Småbarnsfamilie med ett barn - mye rot. 19 9,69%
Ekstra: Småbarnsfamilie med ett barn - sjelden rot. 11 5,61%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 196. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-01-10, 19:09   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Jeg var for øvrig også på mitt ryddigste også da jeg var tidligere i 20-årene og med to mye mindre barn. Pussig, det der. Da jeg hadde permisjon og jobbet hjemmefra, lissom. Kan det virkelig ha noe med saken å gjøre at jeg jobber masse nå? :kaster inn brannfakkel:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:11   #22
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Jeg har alltid vært en rotkopp, men så møtte jeg en mann med støv på hjernen.

Mannen har vært en pedant siden han var liten, han har dog blitt litt mindre pedant etter at vi fikk barn.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:13   #23
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Rotete, ett barn og i tredveårene. Jeg har dog blitt bedre med årene, så jeg øyner håp for førtiårene.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:14   #24
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

30- og 40-årene, fire barn, fullstendig kaos.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:16   #25
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.092
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Jeg hadde det ryddig da jeg var singel. Da var bøker og CD-er alfabetisert og kategorisert. Klærne lå i skapet og tannbørsten var på badet der den skulle være.

Alt var stort sett der det skulle være.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:20   #26
myr
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
Innlegg: 228
myr er litt kul
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Man lærer jo eldre man blir, gjelder også rot vil jeg tro
Er i 20-årene, småbarnsfamilie. Alltid rotete

__________________
Mamma til
Turbo (04) og Lillebror (08)
myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:52   #27
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Jeg tenker at man sikkert ikke lærer jo eldre man blir, i forhold til rot. Enten har man alltid vært ryddig og fortsetter å være det gjennom alle livets faser, eller så aksepterer man mer rot en periode av livet, for igjen å bli som man engang var.

Mens:
En gang rotehue, alltid rotehue?

Bare prove me wrong om dere vil

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:03   #28
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Her er det tre barn, vi er i 30-årene, har sjelden rot.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:18   #29
lalill
Ute av produksjon
 
lalill sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 647
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Eg er ryddig av meg, sambo var i utgangspunktet rotete, men har blitt ryddigare med åra (på fleire vis ). No er me i tredveåra med små barn, og har det semi-ryddig. Rotet blir ikkje liggande lenge, for å seia det slik.

__________________
des 2007, april 09.
lalill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:36   #30
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg tenker at man sikkert ikke lærer jo eldre man blir, i forhold til rot. Enten har man alltid vært ryddig og fortsetter å være det gjennom alle livets faser, eller så aksepterer man mer rot en periode av livet, for igjen å bli som man engang var.

Mens:
En gang rotehue, alltid rotehue?

Bare prove me wrong om dere vil

Jeg var ikke så huslig av meg de første årene etter jeg flyttet hjemme fra. Men ble gradvis mer ryddig av meg i løp av de først årene. Nå har jeg vel mer eller mindre støv på hjernen. Så det er nok altid litt forbedring potensiale.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:37   #31
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi har alltid hatt det rotete - i 20-årene uten barn, i 30-årene uten barn og i 30-årene med barn, og selv om det enda er noen uker til jeg også runder 40, tror jeg jeg med stor grad av sikkerhet kan slå fast at det fremdeles kommer til å være rotete her i 40-årene med barn.

Omtrent sånn her også, og jeg er allerede i 40-årene og kan fastslå at rotet fortsetter.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:37   #32
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg tenker at man sikkert ikke lærer jo eldre man blir, i forhold til rot. Enten har man alltid vært ryddig og fortsetter å være det gjennom alle livets faser, eller så aksepterer man mer rot en periode av livet, for igjen å bli som man engang var.

Mens:
En gang rotehue, alltid rotehue?

Bare prove me wrong om dere vil

Enten så er jeg unntaket som bekrefter regelen, eller så tar du feil. Jeg var ekstremt rotete som tenåring og tidlig 20-årene. Hybelen så virkelig ikke ut. Etter at jeg fikk barn har jeg sett nytten i å ha det ryddig og ordentlig rundt meg, men fanatisk blir jeg nok aldri.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:45   #33
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Vi er i 30-årene nå, har to barn her hjemme, en liten og en stor. Stort sett er huset ryddig - bortsett fra tenåringens rom. Hun roter av prinsipp. Tror det er hennes måte å gjøre opprør på Jeg var også rotete som tenåring.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09

Sist redigert av Flubby : 01-02-10 kl 01:53.
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:48   #34
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Men kva er det egentlig å ha det rotete? Der har vi nok ulik terskel. Eg syns eg har det rotete når det står glass og småting på stuebordet, når det ligg klær over en kjøkkenstol. For meg er det rot.

Når er det egentlig rotete?

Oppdaga at denne tråden er laga.

__________________
Gut 02 Jente 05

Sist redigert av Tussa : 31-01-10 kl 20:54.
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 20:52   #35
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Jeg tror man blir mer ryddig om man har flere barn - rett og slett fordi man er nødt.

Jeg er jo 30 og har to barn - kronisk rotete. Forøvrig har jeg ikke blitt bedre med åra. Ikke verre heller.

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:20   #36
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg tror man blir mer ryddig om man har flere barn - rett og slett fordi man er nødt.

Det er en tese jeg ikke har lyst til å teste, kjenner jeg. Så big deal er det ikke å få det ryddigere.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 21:55   #37
myr
Aktiv
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oppland
Innlegg: 228
myr er litt kul
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

En gang rotehue, alltid rotehue?

Bare prove me wrong om dere vil

Jeg jobber HARDT med saken

__________________
Mamma til
Turbo (04) og Lillebror (08)
myr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 22:28   #38
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Jeg er, og har alltid vært i kategorien 'rotete'. Tror dessverre ikke det noengang vil komme til å endre seg. Prøver tiit og ofte, men det lykkes heller dårlig Uheldigvis er LøveMannen likedan.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 00:45   #39
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Jeg er i 30-årene. Her er det like rotete som det alltid har vært. Det er ikke så stor forskjell fra før og etter barn

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-10, 08:15   #40
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Aldersgrupper og rotete hjem

Er du først virkelig rotete så hjelper det ikke å skylde på ungene. Ikke hjelper det med alskens fancy systemer heller. Jeg har kommet fram til at om jeg hadde ryddet all den tiden jeg hadde brukt på å lage systemer/ planer osv. Hadde det sett bedre ut her.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no