Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger?
Nei, ikke i det hele tatt 2 2,60%
Nei, ikke dersom det foreligger en takst og kontrakt/oppgjør går via advokat/megler 44 57,14%
Vet ikke 6 7,79%
Ja, er ikke det litt risikabelt, eller....? 15 19,48%
Ja, vil aldri gjøre det 10 12,99%
Deltakere: 77. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-09, 21:09   #21
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Jeg og eks kjøpte uten megler for ørten år siden. Det var takst på huset som samsvarte med det inntrykket vi hadde fått gjennom diverse visninger i området og vi fikk OK pris. Husker ikke hvordan kontrakten ble ordnet, men det var i alle fall ikke noe styr, heller ikke da det ble lekkasje i taket på badet noen uker etter innflytting. Selger ordnet det. En del år senere kjøpte jeg eks ut av huset, heller ikke det var noe styr, såvidt jeg husker. Jeg gikk i banken, fikk lån, bank overførte til eks, vi ordnet tinglysing og sånt i fellesskap.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 21:19   #22
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Oi! Er det going rate?

Skremmende nok, så er det det. Vi betalte nettopp 77 000 til mekler, etter å ha solgt bolig for under 1,2 mill. Det var forøvrig DnBNOR Eiendom som stod for salget.

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:18   #23
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, vi har gjort det selv. Kontrakten gikk gjennom megler, jeg ville ikke gjort akkurat den biten uten megler/advokat. Eierskifteforsikring hadde selger uansett.

vi har også gjort det ,men med mindre du har en kjøper på hånda så ville jeg ikke ha gjort det. Megleren kan ha folk på liste som er interessert i bolig i ditt område. Så det er den biten man bør ha megler for synes jeg - for å oppnå best mulig pris, ikke pga papirarbeidet.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 23:22   #24
MiaPia
Superduperaktiv
 
MiaPia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Midt i landet
Innlegg: 658
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Jeg har gjort det, og det gikk helt smertefritt.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 12:50   #25
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Hvis vi snakker om en salgssum på kanskje 1,5 mill, og megler skal ha minst åtti tusen, så er det litt mer enn en nesepudring, synes jeg.

Men dersom det at megler har "potensielle kunder på liste" og når litt lenger med sin markedsføring, så får det kanskje flere på visning, kanskje en eller to flere personer til å by. Hva om prisen med megler ender opp 100.000 mer enn uten? Slett ikke utenkelig. Nesepudring eller ei...

Noe så enkelt som at jeg ikke ser at man får satt inn "bolig til salgs" på finn sånn som privatperson... Meget mulig det er en vei rundt det altså, men den ligger ikke der sånn opp i dagen...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 14:47   #26
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Oi! Er det going rate?

Det høres helt sykt ut. Vi har hatt flere meglere inne nå i august, og den dyreste havnet på mellom 105.000 og 140.000, avhengig av salgssum, den rimeligste ville havne på rundt 80-90.000. Leiligheten vår ble vurdert til mellom 3.600.000 og 3.700.000.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 15:16   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Noe så enkelt som at jeg ikke ser at man får satt inn "bolig til salgs" på finn sånn som privatperson... Meget mulig det er en vei rundt det altså, men den ligger ikke der sånn opp i dagen...

Man får inn boligen på Finn ved å gå via advokat eller egne firmaer for folk som selger selv, selgboligselv.no eller ao.no

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 15:23   #28
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Så omveier finnes, men om man går via advokat, så har man vel allerede pr def blandet inn advokat i ett og hitt...

For min del vile jeg nok uansett solgt via megler, men jeg er kanskje litt "feig"...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 19:51   #29
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Alvorlig talt, det MÅ ha skjedd noe med meglerhonoraret? Jeg mener vi fikk pris på 50 k ++ for vår leilighet til 4,2?

Vi endte for øvrig med å selge til naboen uten megler.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:19   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Det som har skjedd er at mange meglerkontorer har lagt ned og konkurransen meglerne imellom er ikke som før. Nye krav til utdanning osv, og mange nye regler å følge. Og så er det ikke like mange oppdrag som før, tror jeg, og dermed må honoraret for hver jobb opp. Tror jeg.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 15:51   #31
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Jeg hadde värt skeptisk til både og kjöpe og selge uten megler.
Kun fordi jeg ikke vet hva jeg må passe på og hva jeg må ordne med.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 16:07   #32
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Hvorfor drar du også frem gamle tråder, bæret?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 16:26   #33
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Det kom et reklameinnlegg, og så svarte Kirsebær, og så slettet vi reklameinnlegget, og dermed ble Kirsebær sittende igjen med skylden.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 16:35   #34
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

You can put the blame on me.

Jeg takler det. Jeg blir ikke lei meg. Jeg gråter ikke under pulten min på kontoret. Neida.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-12, 23:25   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Og sånn siden tråden sist var oppe jar jeg faktsik kjøpt hus utenom megler. Via advokat på oppgjøret og sånn da.

Men vi selger via megler.

Om noen bare hadde gitt meg en liste over hvem vi måtte skaffe papirer fra, sånn for at det der "innhente opplysninge" greiene som megleren gjør, så skulle vi nok klart å hyre fotograf og takstmann selv. Prospektet kunne vi skrevet, og de fleste visningene har mannen tatt seg av (tredje privatvisning i dag, i morgen kommer megleren) så jeg innser at vi antakelig kunne solgt det selv også, denne megleren har ikke klart å innehente potensielle kunder fra liste på noe vis, og får uvettes mye penger for lite jobb, synes jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-05-12, 00:04   #36
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du skeptisk til å kjøpe bolig direkte fra selger? (uten megler)

Vi kjøpte privat, uten megler, av en slektning. Skikkelig takstrapport forelå, og vi fikk huset til takst, ingen problemer det. Skrev skikkelig kontrakt, og banken overførte pengene direkte til selger etter å ha godkjent kontrakten. Men her var det ikke snakk om hverken visning eller budrunder da.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no