Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

"Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-08-09, 13:13   #41
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Hva med en som muligens er noen cm høyere - og topper det med høye hæler da?
(...)
Men det er ikke alle menn som er like selvsikre og fornøyde rundt en dame som måler sine 180 på strømpelesten altså - ikke over en viss hælhøyde.

Det har du sikkert rett i. Men jeg skjønner ikke det heller. En høy kvinne som står rett inngir respekt, ikke fordi hun er høyere enn meg, men fordi så mange høye kvinner går lutryggede for å prøve å virke mindre.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 13:15   #42
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg måtte hatt platåsko med veldig høye hæler for å kunne se en gjennomsnittlig høy mann rett i øynene, gitt. Sånn sett spiller det neppe all verdens rolle om jeg har flate sko eller høye hæler, så jeg får håpe det går an å inngi tillit på andre måter enn ved centimeter også.


Klart vi inngir tillit når vi søte små smiler søtt.

  Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 13:22   #43
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det har du sikkert rett i. Men jeg skjønner ikke det heller. En høy kvinne som står rett inngir respekt, ikke fordi hun er høyere enn meg, men fordi så mange høye kvinner går lutryggede for å prøve å virke mindre.

Det er riktig - jeg er også av dem som må minne meg på å rette ryggen etter å ha hatt en teori om at jeg sikkert skulle se liten og søt ut hvis jeg bare bøyde nakken i tenåra.

Etter Mette Marit har jeg innsett at sånn er det ikke - det er bare å reise seg. Og det er etter det jeg fant ut at jeg kan bruke høye hæler hvis jeg vil også. Bare fordi jeg kan det.

Men det er et par menn på jobben som er ærlige nok til å si at de ikke føler seg som dødstøffe beskyttere ved siden av meg da. Jeg trøster dem med at jeg antagelig er sterkere enn dem likevel, så det trengs ikke jeg. :har ikke skjønt kjønnsroller:

  Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 13:23   #44
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er riktig - jeg er også av dem som må minne meg på å rette ryggen etter å ha hatt en teori om at jeg sikkert skulle se liten og søt ut hvis jeg bare bøyde nakken i tenåra.

Etter Mette Marit har jeg innsett at sånn er det ikke - det er bare å reise seg. Og det er etter det jeg fant ut at jeg kan bruke høye hæler hvis jeg vil også. Bare fordi jeg kan det.

Men det er et par menn på jobben som er ærlige nok til å si at de ikke føler seg som dødstøffe beskyttere ved siden av meg da. Jeg trøster dem med at jeg antagelig er sterkere enn dem likevel, så det trengs ikke jeg. :har ikke skjønt kjønnsroller:

:liker smilefjes:

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 13:23   #45
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men det er et par menn på jobben som er ærlige nok til å si at de ikke føler seg som dødstøffe beskyttere ved siden av meg da. Jeg trøster dem med at jeg antagelig er sterkere enn dem likevel, så det trengs ikke jeg. :har ikke skjønt kjønnsroller:

  Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:06   #46
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Jeg bruker høye hæler rett som det er, men ikke når jeg skal tråkke mye. Ikke fordi jeg ikke har teknikken inne, men for å skåne forfoten litt. Vil helst kunne løpe i mange år fremover, så jeg prioriterer hæl-bruk ganske hardt (altså, bruker det når jeg vil være VIRKELIG fin, og ikke hver dag).

Jeg er høy (178), men syns ikke det gjør noe å rage over de fleste.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:08   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Det har du sikkert rett i. Men jeg skjønner ikke det heller. En høy kvinne som står rett inngir respekt, ikke fordi hun er høyere enn meg, men fordi så mange høye kvinner går lutryggede for å prøve å virke mindre.

Menn som vanligvis ser på seg selv som normalt høye blir som oftest litt spake dersom en kvinne ruver over dem, altså.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:15   #48
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Menn som vanligvis ser på seg selv som normalt høye blir som oftest litt spake dersom en kvinne ruver over dem, altså.

Også begynner de ofte å åpne dører og sette på plass stoler og sånt har jeg merket.

Det er akkurat som om de blir noe så innmari bevisste på at det er en dame der - samtidig som de blir litt spake.

Jeg liker å holde herrene på their best behaviour jeg.

  Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:15   #49
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Menn som vanligvis ser på seg selv som normalt høye blir som oftest litt spake dersom en kvinne ruver over dem, altså.

Som oftest, altså? Det er en merkelig reaksjon som jeg ikke kjenner meg igjen i. Mulig jeg er spesielt herdet av mine høye søskenbarn. :normalt høy:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:17   #50
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Som oftest, altså? Det er en merkelig reaksjon som jeg ikke kjenner meg igjen i. Mulig jeg er spesielt herdet av mine høye søskenbarn. :normalt høy:

Det kan hende de høye kvinnene m/hæler du har møtt har hatt for mye dannelse til å velge å RUVE. Det krever nemlig en viss - eh - bevisst bruk av nærgåendhet (ny-ord) og lett heving av øyenbryn for å virke. :aktiv bruker av hersketeknikker:

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:19   #51
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det kan hende de høye kvinnene m/hæler du har møtt har hatt for mye dannelse til å velge å RUVE. Det krever nemlig en viss - eh - bevisst bruk av nærgåendhet (ny-ord) og lett heving av øyenbryn for å virke. :aktiv bruker av hersketeknikker:

Jeg gleder meg til demonstrasjon neste gang vi møtes.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:20   #52
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det kan hende de høye kvinnene m/hæler du har møtt har hatt for mye dannelse til å velge å RUVE. Det krever nemlig en viss - eh - bevisst bruk av nærgåendhet (ny-ord) og lett heving av øyenbryn for å virke. :aktiv bruker av hersketeknikker:


Jeg trodde det bare var meg som gjør det med vilje jeg.

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg gleder meg til demonstrasjon neste gang vi møtes.

Gjerne.

  Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:30   #53
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.


Jeg trodde det bare var meg som gjør det med vilje jeg.

Neida, det er flere av oss.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:37   #54
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.107
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg gleder meg til demonstrasjon neste gang vi møtes.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:38   #55
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Da er ikke skoene noe minus. Men de er ikke noe pluss heller, så fra min synsvinkel skjønner jeg ikke at så mange kvinner synes det er verd fot og rygg-plagene. Men hver sin lyst.

Et utsagn som gjør meg glad for å være mann. Jeg har ingen sko som gjør vondt uavhengig av hvor lenge jeg går i dem (altså, kan få gnagsår om jeg går milevis i noen av dem, men det er ikke skoenes feil, det skjer ikke om jeg bare tråkker rundt som på en vanlig dag eller en fest).

Jeg og!
Nå er jeg riktignok ikke mann, men etter utallige år i skikkelige arbeidssko
(laget for menn) får jeg meg ikke til å gå i "damesko".

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 14:40   #56
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg og!
Nå er jeg riktignok ikke mann, men etter utallige år i skikkelige arbeidssko
(laget for menn) får jeg meg ikke til å gå i "damesko".

Det er ikke for sent likevel. Jeg sto solid plantet i armybootsene mine til jeg var godt over tredve. Nå er de veeeeldig sjelden i bruk.

Selvom de var fremme en tur i anledning Øya i gjørme i helga. Og jeg hadde glemt hvor nydelige de er å gå med.

  Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 15:22   #57
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Jeg kan fint traske rundt i Converse, joggesko, pumps, høyhælte støvletter OG vernesko. (Ikke alle samtidig, da. ) At man bruker en type sko noen ganger betyr ikke at man ikke kan bruke en annen type andre ganger.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 17:24   #58
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

For øvrig ødelegger jeg føttene mye mer i Converse. Det er også verdt det.

Jeg kjenner jeg og aC er på bølgelengde her.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 17:58   #59
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Jeg hersketeknikker med alle midler. Flørting, blafring, dryppende sarkasmer, klare kjappkjappmeldinger, søte smil, banking i bordet og klapring med hæler. Og jammen virker det. :nøgd:

Det eneste jeg ikke driver med er intrigering. Det overlater jeg til mannfolkene hos oss.

Og var smilefjeset på Øya uten at jeg visste det?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 18:05   #60
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: "Bruk av helsefarlige sko er altså blitt en sosial konvensjon"

Sitat:

Rakrygget hunndjevel med lange vipper: Jeg hersketeknikker med alle midler. Flørting, blafring, dryppende sarkasmer, klare kjappkjappmeldinger, søte smil, banking i bordet og klapring med hæler. Og jammen virker det. :nøgd:


Det gjør jeg også, funker som bare det.

  Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no