Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Isets kaketråd (med bilder)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-10-06, 22:22   #41
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Men har du gjort det? Jeg bare spør!



Mannen min må legge inn bildene, jeg får ikke til den der kabelen, og han er det lateste mennesket i universet.

Skal purre på ham, må jo fader ha plass til nye bilder i kameraet!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-06, 22:36   #42
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Denne tråden skulle jeg aldri ha lest. Det er ikke bra for meg å bake, jeg får vondt i magen av sånt.
Jeg bakte en aldeles nydelig eplekake i forgårs, overspiste meg på den, og tilbrakte to timer med skikkelig magevondt midt på natten. At jeg aldri lærer.

Men det var så mye godt her at jeg må jo prøve ut oppskriftene, så får jeg heller bare spise litt mindre neste gang. Problemet ligger nok i det at jeg baker så sjeldent at når jeg først gjør det så blir det til at jeg spiser litt for mye. Må begynne å bake oftere.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-06, 10:08   #43
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

M m m!!!!!!!!!!!!!!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 16:31   #44
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Jeg sender flyttemelding hit!
Kake-kake-kake-kake-kake-kake-kake

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 16:37   #45
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Jeg er veldig glad for at jeg ikke liker kaker.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-06, 17:54   #46
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Gud så lyst jeg fikk på kake nå!!!

Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-10-06, 13:30   #47
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Sånne tråder er bare fyfy for meg. Jeg kjenner fettcellene klargjør seg til sukkermottak, kvisene begynner å boble i underhuden, og kroppen skriker etter kake!

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-06, 00:57   #48
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)



Nyyydelige kaker, helt overbevist!
Hva slags fint servise har du? Likte det. Er vel ikke Edme?

Abonnerer herved!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 12:53   #49
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Dytter litt på denne jeg, kanskje noen får lyst til å bake litt i dag

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 14:48   #50
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Jeg har laget banankaken. Men Iset? Skal banankaker se ut som om de er litt rå inni når de er ferdig? Eller var min ganske enkelt altfor lite stekt?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 15:12   #51
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Fy fabian her var det mye snadder!

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-06, 16:24   #52
Dragonfly
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Nå ble jeg kakelysten .
Denne abonnerer jeg gjerne på .

  Svar med sitat
Gammel 07-12-06, 15:15   #53
Olvina
Gjer så godt eg kan
 
Olvina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.653
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.


SJOKOLADE-OSTETERTE

Denne var vanvittig god, jeg har aldri i hele mitt liv sett min lille tynne mormor spise så mye kake.

Bunnen:
300 gram grove sjokoladekjeks (jeg brukte Maryland Cookies da jeg ikke fant Bixit med sjokolade, men det var nydelig det og).
150 gram smeltet smør

Fyll:
200 gram Cottage Cheese
75 gram sukker (pluss 25 gram ekstra til den mørke røra - 100 gram tilsammen)
250 gram tykk yoghyrt (bruk Tine matyoghurt, den er genial!)
300 gram Creme Fraiche (1 helt beger)
200 gram hvit kokesjokolade
200 gram mørk kokesjokolade

Kjør kjeks og smør i food prosessoren til det blir en jevn masse. Trykk den ut i en rund form, 24 cm i diameter. Det beste er om du kan sette ringen direkte på et fat, så er det bare å ta av ringen og servere når kaken er ferdig.

Ha cottage cheese, sukker, yoghurt og creme fraiche i food prosessoren og kjør det til massen er helt jevn. Del massen i to. Smelt den lyse og den mørke sjokoladen i hvert sitt vannbad og ha dem i hver sin røre. Tilsett det siste sukkeret i den mørke røra og rør godt.

Hell den lyse røra over kjeksbunnen. Hell så den lyse røra over den mørke røra. Rør litt forsiktig med en gaffel i kaka for å få marmorert effekt.

La kaken stå i kjøleskapet i et par timer. Pynt med pisket krem og evt revet sjokolade.



Denne har eg prøvd! Tusen takk for oppskrift! Kaka var veldig, veldig god, men utruleg mektig. Og det å kunne begrense seg er ikkje alltid så enkelt.... Men kan anbefalast!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 02:35   #54
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Å salig katten

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 13:09   #55
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Smil

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Så flink du er til å bake, Iset
Her var det mange flotte fristelser.... (Og jeg som er på den sunne linjen for tiden..Sukk...)

Er helt nødt til å abonnere på denne tråden, uansett

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 17:01   #56
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg har laget banankaken. Men Iset? Skal banankaker se ut som om de er litt rå inni når de er ferdig? Eller var min ganske enkelt altfor lite stekt?

Den erfaringen gjorde jeg også. Ble ikke vellykket.

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-06, 21:13   #57
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

After Eight Sjokolademousse-kake.

Dette er en utrolig deilig kake, med litt seig bunn, og deilig mousse, som smelter på tungen. Nytelse fra springform.

Bunn:
500 gram ferdig kransekakemasse (odense)
4 egg
2 ss kakao
4 stk after eight

Del opp kransekakemassen i mindre biter, og ha den sammen med egg og kakako i en foodprosessor. Kjør det hele på full hastighet, til du har en jevn og luftig masse. Vend inn finhakket after eight.
Ha bakepapir i bunnen av en rund springform, ca 24 cm, og ha deigen oppi.

Stekes på 175 grader i 30 minutter

Når bunnen er ferdig stekt, avkjøles den, før den flyttes over på kakefat. Husk å skjære forsiktig rundt kanten av kaken, før du prøver å løsne ringen rund. Sett så kakeringen tilbake rundt kaken, oppå fatet.

Mousse:
250 gram kokesjokolade
1 egg
2 ss sukker
3 dl kremfløte
8 stk after eight

Pisk egget og sukkeret, så det blir luftig. Smelt kokesjokoladen over vannbad, og bland den så med egget og sukkeret. Pisk kremfløten stiv, og bland så den sammen med resten. Vær grundig når du blander, så du unngår å få hvite fløteflekker i moussen din, men pass på så du ikke rører for hard, for da slår du luften ut av røra. Finhakk så after eight, og bland disse inn.
Hell blandingen over kakebunnen, og sett til kjøling, til moussen er stiv.
Skjær igjen forsiktig langs kanten, før du løsner ringen rundt.
Pynt med halve after eight.

Velbekomme!


__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 11-12-06 kl 14:20.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 11:50   #58
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Det hørtes utrolig deilig ut Marit K.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 12:12   #59
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Mamma mia for en tråd

Marit K en sånn har jeg smakt en gang, og den var utrolig god, men jeg mener å huske at den var lagd med marrengsbunn...
Oppskriften skal prøves en gang

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-06, 12:20   #60
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Isets kaketråd (med bilder)

Iset og Marit K kan få flytte til meg, når som helst! :cometomama:

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
arne brimis sjokoladekake, kaffekake, kake, kakefyll, kaker, mouse, osteterte, topping

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no