Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Dagens beste nyhet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-08, 09:05   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dagens beste nyhet

Oppdatert:

Innslag på Nyhetene 21 på NRK 1 i dag kl. 21.00. Innslaget kan sees HER

Da har også Trygg Trafikk kommet med en artikkel:
Påbudt med bakovervendt til fire år

For små barn i bil - uten for Norden. Dessuten et flott mot argument til de mange foreldre her til lands som argumenterer med at bakovervendt er frarådet i andre land i Europa.

I følge kilder vil det komme noe om dette på Dagsrevyen 21 på NRK i kveld!

Dette er litt som julaften for meg

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.

Sist redigert av *HH* : 24-06-08 kl 23:49.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 09:51   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Kan eg spør deg om ein ting?

HTS be safe Izi Kid, må dei stå inntil setet foran når dei står bakovervendt? Eg fann ikkje noko om dette på nettsidene deira.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 10:45   #3
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Ettersom jeg har forstått så må den det ja.

Her er forresten bruksanvisningen:
http://www.if-sikkerhet.no/pdf/besafe_izikid.pdf

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 10:48   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Eh...Er dette en nyhet?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 10:49   #5
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Dette er kjempebra!
3-åringen min sitter bakovervendt i sitt beSafe Izi Combi. Han har halvannen kilo igjen til vektgrensen, så jeg må finne en grei erstatter (med mindre han holder seg innenfor i ett års tid til, da).

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 10:51   #6
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Håper bare dette kommer enda bedre frem i nyhetene, nok en gang

Min snart 3-åring kommer til å sitte bakovervendt en god stund til ja

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:04   #7
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Eh...Er dette en nyhet?

For mange er det jo det. Desverre. Det er dessuten bare i nordeuropa det har vært fokus på at bakovervendt er best. Det er veldig bra om resten av Europa kommer etter.

Jeg har alltid vært klar over at lengst mulig bakovervendt er best. Derfor har mine to eldste barn sittet bakovervendt til de var hhv. over 4,5 år og 4 år. Og Lillesøster på 3 år kommer til å sitte bakovervendt i minst et år til. Spesielt da den eldste satt bakovervendt, følte jeg at vi var ganske sære fordi det var så få andre som gjorde det. Jeg har litt tro på at det har blitt litt mer vanlig, men det er kanskje bare her inne på FP?

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:05   #8
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

For oss forumister er ihvertfall dette gammelt nytt.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:10   #9
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Eh...Er dette en nyhet?

Det er en nyhet at det blir satt fokus på dette utenfor skandinavia.
Dessuten er det vel en nyhet for mange nordmenn også. Vi suger på å sikre barna optimalt her i landet.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:45   #10
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Vi suger på å sikre barna optimalt her i landet.

Jeg får fremdeles vondt i magen når jeg tenker på jenta i barselgruppa mi som ble snudd i good til før 10 mnd. alder.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:47   #11
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Det er en nyhet at det blir satt fokus på dette utenfor skandinavia.
Dessuten er det vel en nyhet for mange nordmenn også. Vi suger på å sikre barna optimalt her i landet.

Helt riktig! Jeg ser sørgelig mange som argumenterer med at anbefalingene ikke er slik som her i resten av Europa, derfor er det en gledelig nyhet.

Og det er en nyhet, for en del av dette ble publisert i dag og da er det jo en nyhet

Men jeg tror at de fleste som kjenner til meg vet at det ikke er noen nyhet for meg personlig

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:48   #12
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Utrolig bra. Mange bruker jo argumentet om at resten av Europa kjører forovervendt så da må det jo være bra. En annen fordel er jo at hvis markedt blir større så blir det enda mer fokus på gode stoler som er enkle å montere. Prisen vil vel også bli lavere, forhåpentligvis.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:49   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Jeg har litt tro på at det har blitt litt mer vanlig, men det er kanskje bare her inne på FP?

Jeg har også trodd at det er relativt vanlig, siden de aller fleste på FP har barna bakovervent til de er 3-4 år. Desverre ser jeg få som har det ellers. Glitterbarnet gikk i en periode i barnehage på Sofies Hage, der det var 5 barnehager samlet, jeg så ikke ett eneste barn som satt bakovervent.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:50   #14
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

, Stikka.

TT kommer til å komme med artikkel om rapporten også, de ble tipset av en viss blogger i dag morges

Jeg ser også dessverre at de aller fleste har barna sine forovervendt(forumverden er ikke representativ for statistikken IRL dessverre). I små barnsavdelingen i barnehagen er det vel bare to av barna mellom 9 mnd og 3 år som sitter bakovervendt.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 11:58   #15
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.854
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Nyhet for flere enn man skulle tro. Jeg må stadig forsvare hvorfor snuppa sitter bakovervendt i en alder av 2,5

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 12:04   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Absolutt en nyhet ja. Vi får stadig spørsmål om når vi skal snu storebror "riktig vei" - og kommentarer på at han sitter bakovervendt.

FP er en boble. Senest i går var jeg hos en helsesøster som anbefalte BabyBjørn (til sykling!) og ikke var lydhør for andre mer ergonomiske alternativer.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 12:05   #17
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Til sykling?! I alle dager.

Vi fikk spørsmål av svigers i helgen om vi ikke skulle snu ham snart(gutten min blir tre år august), men vi snur han ikke før vi er nødt.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 19:48   #18
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

I følge kilder vil det komme noe om dette på Dagsrevyen 21 på NRK i kveld!

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 21:13   #19
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Det er nok FP som er spesielt. Det er mange som har sett rart på meg når jeg har sagt at det føles som å svelge en enorm kamel mothårs når jeg har snudd Snupp i en alder av 2 år og ni måneder...

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 23:50   #20
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dagens beste nyhet

Jeg lurer veldig på om hva de andre foreldrene i barnehagen tror om meg, jeg har jo tom. vært i avisen for min sære interesse ang. viktigheten ved å sikre barn bakovervendt.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no