Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Alle sjuskers tråd

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-08, 17:04   #41
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er så sjuskete at jeg til og med blir nedslått av slike tråder som denne, da jeg innser at jeg er mye verre enn de andre som anser seg som sjusker. :bekjenner og haker av for "Ikke abonner":


Vi er flere.
For å si det sånn; om jeg skulle tatt bilder av hjemmet her og lagt ut på nett, så måtte jeg tatt meg en 3-4 ukers fri fra jobben for å rydde og vaske.

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne en gang, så derfor har jeg besluttet å bare la det stå til. :lat:
(Jeg kan jo gå glipp av noe på FP ...)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 17:36   #42
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Jeg har funnet ut at det er ganske greit å ha støvsugeren på fast plass i stua. Jeg har den stående ved siden av ovnen. Da er den lett å få tak i når man ser at man må støvsuge litt.

(Og skulle det komme uanmeldt besøk, så kan man skylde på at man er "midt i ryddingen". )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 17:39   #43
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Mitt beste tips for å få det nogenlunde ryddig, er rett og slett å sykemelde seg på ubestemt tid, og unngå å bli hekte på div tv-programmer som går på dagtid, som f.eks Glamour, Days of our life, Dr. Phil, Top model, Montel, 7.th heaven, Mcleods daughters, div fisketurprogrammer som går på Discovery/Animal planet/Discovery travel and living, Drew Cary show, Friends (selv om man kanskje har alle på DVD) 70s show(selv om man kanskje har alle på dvd) div programmer om overnaturlige ting, f.eks Medium, Ghostwhisper(selv om man kanskje gråter til man hikster av og til) Åndenes makt, spøkelsesjakt, swisher innom Reality for å se om det er feks Cheaters, programmer om fødsler/hvordan man driver med slektsgranskning, titter litt på Helene og gutta(ikke når mannen er hjemme da, han får utestemme..) div opppussingsprogrammer på BBC Prime og Discovery travel and living, og kanskje litt matprogrammer på BBC Prime Food.

Alt over bør unngås, eller aller helst skaffe seg en mann som tjener så bra at man kan ha hushjelp så godt som daglig.

Når jeg får tenkt meg om, så går jeg selvfølgelig for at mannen bør tjene så bra at man kan få hushjelp og en, minimum, 42tommers plasmatv!! :deltar:

__________________
Jente -96, gutt -04

Sist redigert av turi : 08-01-08 kl 17:55.
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-08, 23:11   #44
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd


Snakker av bred erfaring på feltet eller?

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 17:30   #45
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.552
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Kanskje på tide å dytte denne opp igjen?

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 18:28   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd



Jeg tenkte på den jeg også, gitt.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 18:40   #47
Helle
Har glorien til vask.
 
Helle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.696
Helle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smartHelle imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

__________________
Snuppelurene 01 og 05
Lillebror 16/7-08

Helle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 19:15   #48
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Da jeg nå har giftet meg med mannen som ikke syns han skal betale for en hushjelp , men han var meget villig på 42`tommeren.. (til jeg sa nei ), så har jeg måtte finne på annet.

Jeg har dissa noen av programmene, og gått gjennom 1 rom av gangen. Kastet over en lav hånd(les:kastet,gitt bort, loppis). Ryddet og vasket meg ut, og startet på neste rom. Da blir det etterhvert mye enklere å holde alt ryddig(her snakker vi hvertfall om i teorien...).

Men, det er jo helt usannsynelige mengder som kommer inn i ett hus på kort tid, så det er nå mitt neste prosjekt. "TRENGER VI DET IKKE,SÅ SKAL VI IKKE HA DET!!".

Heldigvis har vi henger, og jeg kjører ofte og tømmer den, så alt som skal ut blir fort borte!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 19:30   #49
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Når man ikke lenger makter panikkrydde før besøk og ikke orker ta skippertak, hva gjør man da? :super-sjuske:

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen

Sist redigert av krystallklart : 04-07-08 kl 19:41.
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 19:40   #50
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Opprinnelig lagt inn av krystallklart, her.

Når man ikke lenger makter panikkrydde før besøk og ikke orker ta skippertak, hva jør man da? :super-sjuske:

Da blir man stemplet en offentlig sjuske!

:snakker av erfaring:

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 19:41   #51
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Da blir man stemplet en offentlig sjuske!

:snakker av erfaring:

Da er hvertfall det avklart.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 20:43   #52
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Sjusker bør ha et rom med dør i umiddelbar nærhet til stue og kjøkken. Ved uanmeldt besøk trykkes mest mulig inn i de rommene (her er det vaskerommet)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 21:42   #53
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Sjusker får seg vaskehjelp, så må det ryddes til hjelpen kommer hver uke. Da er det reint of ryddig til ca søndag formiddag, og forfaller fram til torsdag, og så er det ryddig på torsdag kveld.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 22:43   #54
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Jeg skal begynne et nytt mantra
Det er deilig å være sjuske
Jeg liker å være sjuske
Jeg har det godt i min sjuskete heim
Jeg har stor verdi som menneske, selv om jeg er sjuskete
En sjuskete heim er full av kjærlighet og kreativt rot
Det er behagelig å være sjuske

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-08, 23:51   #55
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Jeg skal begynne et nytt mantra
Det er deilig å være sjuske
Jeg liker å være sjuske
Jeg har det godt i min sjuskete heim
Jeg har stor verdi som menneske, selv om jeg er sjuskete
En sjuskete heim er full av kjærlighet og kreativt rot
Det er behagelig å være sjuske


Jeg lurer på om det er plass til alt det i en signatur.

I applaud you!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 03:47   #56
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Uh..

Nok en sjuske melder seg!
Jeg gidder ikke engang å panikkrydde. Stuebordet er et katastrofeområde, og resten snakker vi ikke om engang.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 06:45   #57
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Enda en sjuske her! :vinker:

Ofte besøk og vaskehjelp virker godt. FP virker ikke, men det er visse ting man bare ikke kan prioritere bort. Au pair er også veldig effektiv, særlig fordi de også kan settes til vasking og ordnings av klær.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 08:08   #58
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Legger meg ikke uten å ha ryddet unna leker og ha et rent kjøkken(tømme oppvaskaskin, tørke av benker o.l )

Det er nøkkelen til 90% orden her i huset, i hvert fall på overflaten. Det som ligger under overflaten kan vi ta når vi flytter.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 10:10   #59
Karima
I tropene
 
Karima sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 2.497
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Oi , for en fin tråd!

Jeg er en sjuske, ingen tvil om det. Men samboeren min er verre, så tingenes tilstand er aller mest hans feil :selvrettferdig:

__________________
Lillesøster mai-08
Storebror feb-05
Karima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-08, 10:22   #60
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alle sjuskers tråd

Jeg har begynt å brette tøyet med en gang jeg tar det ned fra tørkestativet. Men det er det...

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no