Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Strikkeideer til nyfødt

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-12-16, 02:14   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Strikkeideer til nyfødt

En venninne venter baby og jeg kan strikke smått igjen! Hurra! Utfordringen er bare at jeg ikke vet hva jeg vil/bør/skal strikke. Hva er praktisk til sånne små? Jeg strikket hele boken Myk start til minstemor for åtte år siden. Jeg tror jeg vil ha noe mer mønstret nå - eventuelt ensfarget men med strukturmønter. Hvilket bringer meg inn på neste utfordring, hvilke fargekombinasjoner er fine til begge kjønn? Dette blir en vårbaby nordpå, muligens også prematur.


Sist redigert av Mei : 17-12-16 kl 10:34.
Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 10:13   #2
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkeideer til nyfødt

Jeg synes kombinasjonen hvit, lysegrønn og mørkegrønn er fin til alle kjønn, og vårlig er den også.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 10:34   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkeideer til nyfødt

Grønntoner blir fint ja!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 11:27   #4
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkeideer til nyfødt

Jeg strikket et lysegrønn jakke og bukse med strukturmønster for ca 100 år siden da jeg var gravid med eldstemann. Det funket fint til begge kjønn.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 11:28   #5
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Strikkeideer til nyfødt

Ellers tror jeg knyteomslagsjakken med struktur fra Myk start må være perfekt for prematurbaby.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 11:47   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkeideer til nyfødt

Modell D: http://www.ravelry.com/patterns/library/model-d
Eg har strikka ein god del slike i barselpresanger. Mellom anna i silkeull til vår/sommarbabyar. Eg fekk nyleg melding frå ei som hadde arva ein eg strkkka for fire år sidan, og brukte den på prematur baby.

Nøstebarndressen har eg og strikka fleire av og brukt mykje til barnet mitt skølv. Eventuelt finst det ei rekke heildressar med rundfelling og mønster, for eksempel Fana eller Marius som er veldig fine. Denne http://www.ravelry.com/projects/bai/...2-trads-garn-4 (ikkje veldig gode bilder) i kombinasjonen noro og einsfarga sisu, er ein variant som funker til alle. Eg har sett ein del variantar med fleirfarga regnbuegarn og einsfarga, som får veldig fin stripeeffekt.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 12:14   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkeideer til nyfødt

Ja sånn vest brukte jeg mye til mine - det var lurt. Knyteomslagsjakken er vel av de få oppskriftene jeg ikke har strikket. Man bruker slikt ja? Lurer på om jeg klarer se for meg hvor liten en fortidligfødt er og strikke smått nok...

Heldress er jo helårsdress der denne babyen blir født

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 12:25   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Strikkeideer til nyfødt

Heldress med regnbuestriper hadde passet meg fint. Elsker det garnet. Heldressoppskrift i størrelse 50/56 er kanskje verre å finne? Synes Ravelry kommer opp med mye tøys i de minste størrelsene. Mest søte luer og utkledning og slikt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 13:10   #9
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkeideer til nyfødt

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Heldress med regnbuestriper hadde passet meg fint. Elsker det garnet. Heldressoppskrift i størrelse 50/56 er kanskje verre å finne? Synes Ravelry kommer opp med mye tøys i de minste størrelsene. Mest søte luer og utkledning og slikt.

Einig.

Eg har bare triksa med strikkefasthet og strikka Nøstebarndressen i både større og mindre størrelsar enn dei som er oppgitt i boka. Den i Sisu/noro trur eg blei mindre enn oppgitt (ca. 3 mnd.).

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 13:11   #10
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Strikkeideer til nyfødt

Nevøen min har brukt "Rumper" mykje. Det er og anvendelig uansett kjønn.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no