Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-16, 11:26   #41
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Uansett om en ikke kan strikke og vet nøyaktig hvor mye jobb det er, så vet vel voksne mennesker at garn koster penger og at det ER en jobb å strikke et par votter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 11:31   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Det er vel ingen som sier Albertine ikke skal ha betalt?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 11:40   #43
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Uansett om en ikke kan strikke og vet nøyaktig hvor mye jobb det er, så vet vel voksne mennesker at garn koster penger og at det ER en jobb å strikke et par votter.

Helt enig! Og om man ikke verdsetter den jobben det er i form av betaling, så betaler man i alle fall for garnet. Ærlig talt! Og om ikke foreldrene har godt nok utviklet sosial kompetanse på området, så bør skolen betale. En forelder skal ikke sponse en skoleavslutning med flere hundre kroner og mange timers arbeid helt alene.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 11:50   #44
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Huff så mye surr det kan bli. Håper du får betalt for de vottene som du har delt ut. Alle vet at ingenting er gratis, vel?
Skolen her har aldri pålagt at vi skal kjøpe noe som helst når de har satt igang teater eller avslutninger. Det står alltid at man bruker av det man har.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 18:25   #45
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Det er jo også en sånn greie det ikke er utenkelig at folk tilbyr seg å gjøre gratis, hvis de nå er sånn skrudd sammen, så at noen har fått for seg at dette skulle være gratis, når det ikke ble sagt først, er da ikke SÅ crazy. Litt storm-i-vannglass-steming her, nå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 18:38   #46
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.093
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo også en sånn greie det ikke er utenkelig at folk tilbyr seg å gjøre gratis, hvis de nå er sånn skrudd sammen, så at noen har fått for seg at dette skulle være gratis, når det ikke ble sagt først, er da ikke SÅ crazy. Litt storm-i-vannglass-steming her, nå.

Jojo. Jeg blir bare så oppgitt når folk tar andres arbeid og innsats for gitt. Så min utblåsning var generelt altså, og ikke er svar til noens kommentar.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 18:49   #47
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Passiv-agressiv-epost til de aktuelle foreldrene:
"Hei, det var plutselig veldig mange som ville ha hjemmestrikkede grønne votter av meg. Jeg innrømmer gladelig at jeg ikke tenkte på det da jeg tilbød meg å strikke votter, men nå ble det altså litt utgifter og tid på meg på dette prosjektet. En mamma har allerede vippset meg 150kr, og det var jo veldig fint. Garnet kostet ca 50kr per vottepar. Så hvis noen andre har lyst å vipse meg en femtilapp eller to for vottene hadde jeg satt pris på det. Og Charlotte-Bethina: jeg fikk ikke med meg at du hadde fått tak i votter før de var ferdig laget og [barnet] overleverte dem til dere. Hvis du ikke vil ha dem likevel tar jeg dem gjerne tilbake."

Smak litt på dem. Noen av de aktuelle foreldrene vil garantert himle med øynene hvis de får den. "Herregud, her tilbyr hun seg, og så skal hun ha betalt for å bedrive hobbyen sin lizzm!!". Så du må rett og slett kjenne på om det er verdt det.

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 19:15   #48
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Scully, denne var kostelig! Jeg hadde sikkert prøvd om jeg hadde hatt guts til det, men det har jeg da ikke. Får heller snakke med dem på avslutninga på onsdag.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 19:36   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Charlotte-Bethina.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 19:44   #50
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Jeg måtte dobbelsjekke med minstesnuppa om den aktuelle gutten faktisk HADDE grønne votter på øvelsen, og det bekreftet hun. Han hadde da LÅNT BORT de grønne jeg hadde strikket, og etterpå fant de bare en... Jaja. Jeg har nå sendt melding til den aktuelle moren og bedt om 75 kroner for arbeidet og garnet, og pokker ta om jeg ikke får det.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 19:45   #51
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

(Og nå innser jeg at dette er en klassisk FP-tråd der nye ting dukker opp etter hvert. Beklager så mye. )

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 20:19   #52
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?



Jeg tenker at både med håndarbeid og barnepass er det et poeng å bli enige om pris før jobben er gjort.

Her hadde jeg ikke tatt mer enn garnpris. Om jeg hadde tatt noe for garnet engang. Jeg hadde sett på det som vennetjeneste. Det betyr ikke at jeg synes det er galt å ta betalt for den typen jobb.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 20:25   #53
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.690
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Jeg er som regel for snill og sier for ofte ja til ting, så akkurat her trenger jeg å ta betalt for jobben. For min egen del.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 20:30   #54
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.



Jeg tenker at både med håndarbeid og barnepass er det et poeng å bli enige om pris før jobben er gjort.

Her hadde jeg ikke tatt mer enn garnpris. Om jeg hadde tatt noe for garnet engang. Jeg hadde sett på det som vennetjeneste. Det betyr ikke at jeg synes det er galt å ta betalt for den typen jobb.

Signerer

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 20:31   #55
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.906
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Jeg er enig med Katta at prisen burde vært avklart på forhånd.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 20:35   #56
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg er som regel for snill og sier for ofte ja til ting, så akkurat her trenger jeg å ta betalt for jobben. For min egen del.

En ting er så strikke ETT par for å glede noen, men her er det snakk om mange flere - selvfølgelig skal du ta betalt, og det uten et snev av dårlig samvittighet. Jeg syntes det er rart at folk tar det som en vennetjeneste.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:24   #57
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg er som regel for snill og sier for ofte ja til ting, så akkurat her trenger jeg å ta betalt for jobben. For min egen del.

Da synes jeg du skal gjøre det!

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:28   #58
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.848
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

En ting er så strikke ETT par for å glede noen, men her er det snakk om mange flere - selvfølgelig skal du ta betalt, og det uten et snev av dårlig samvittighet. Jeg syntes det er rart at folk tar det som en vennetjeneste.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 22:32   #59
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

Det finnes så mange dustete folk. Jeg hadde nok vippset over de 150 og takket for hjelpen. Men alle er ikke sånn. Prøv å ikke ta det personlig og gled deg over de(n) som faktisk betalte.

Du blir ikke mindre verdt av at andre oppfører seg dustete.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-16, 16:00   #60
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye skal jeg ta for arbeidet?

150

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no