Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-07, 14:34   #21
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Denne er kjempegod, og superenkel å lage - samt at den kan spises av de som ikke tåler egg. Saftig og god kake uten "dill"

Surmelkskake.

1 liter hvetemel
6 dl sukker
1 god ss natron
3 teskjeer vaniljesukker
3-4 ss kakao
150gr smeltet margarin/smør
1 liter kefir.

Bland det tørre, ha i kefir, og smeltet smør tilslutt.
Haes i smurt langpanne, eller langpanne kledd med bakepapir.

Stekes på 180 grader i ca 40 min (sjekk underveis)

150 - 200 gr margarin
6-7 dl melis
2 ss kakao
4 teskjeer vaniljesukker
4 ss sterk kaffe.

Dette høres ut som en oppskrift for meg. Jeg hater å måtte måle opp i gram og foretrekker å måle opp i litermålet.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 14:44   #22
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Rømme har jeg begynt å putte oppi også.
Når jeg har slik ferdig pakke med kake, så tar jeg rømme i den og.
Super godt og saftig.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-07, 22:20   #23
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av ~TM~, her.

Dette høres ut som en oppskrift for meg. Jeg hater å måtte måle opp i gram og foretrekker å måle opp i litermålet.

Jeg har ikke vekt, men et litermål der det står oppgitt sukker og mel i gram. Ergo kan jeg måle opp i gram i litermålet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:15   #24
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Da har jeg også prøvd meg. Skulle lage Stompas kake (fordi rømme er så godt i sjokoladekake), men de hadde ikke natron på butikken (bittebitteliten butikk med dårlig utvalg). Derfor ble det Mims kake med Stompas glasur. Mims glasur fikk jeg ikke til, den ble bare rar. Men så er ikke jeg noen rutinert baker heller.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:26   #25
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.173
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Jeg bruker Toro sin jeg.
Tar oppi en stor plate Stratos og da blir den kjempegod.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 18:18   #26
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Denne er usannsynlig god. Ikke vanskelig å lage heller:


Texas sjokoladekake

400 g margarin
4,5 dl vann
8 ss kakaopulver
9 dl sukker
2,5-3 dl rømme
4 egg
9 dl hvetemel
1 ts salt
2 ts natron


1. Kok opp margarin, vann, kakao og sukker.
2. Avkjøl blandinga. (Spar evt noe av vannet og ha i etterpå så går det fortere. Kan også sette den i kaldt vannbad i tillegg)
3. Ha rømmen i blandinga når den er avkjølt nok til at rømmen ikke skiller seg.
4. Ha i eggene, ett av gangen.
5. Ha i hvetemel, salt og natron

Ha i stor langpanne.
Stek på 180 grader, ca 30 minutter.


Glasur
100 g smeltet margarin
6 ss melk
4 ss kakaopulver
1 ts vaniljesukker
350 g flormelis

Ha glasuren på lunken, mens kaka er varm.

Denne anbefales på det sterkeste! Den er helt nydelig!

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-07, 15:20   #27
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Neimen, Hasselnøtt da! Har du baka kake?? Søta!

Rømme i sjokoladekake får eg aldri til, det blir så tungt. Får slå til med Mim si oppskrift til LilleL sin toårsdag.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 10:23   #28
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Jeg skal på hagefest i morgen og skal ha med langpannesjokoladekake.
Kan rømme erstattes med kesam (1% fett)?

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-07, 11:06   #29
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Nå som jeg endelig hadde tenkt å bake i morgen så viser det seg at jeg ikke har egg.

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Det viser seg at jeg egentlig ikke har langpanne heller!

Beklager, men

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-07, 16:40   #30
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

Takker for mange innspill.

Hva pokker er natron?

()

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 16:19   #31
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Denne er usannsynlig god. Ikke vanskelig å lage heller:


Texas sjokoladekake

Jeg har bare kommet til prosess "avkjøl karamellmassen" men faren er stor for at det er siste stopp for denne kaken. Den smaker jo ny-ydelig

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 17:47   #32
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Denne er usannsynlig god. Ikke vanskelig å lage heller:


Texas sjokoladekake

400 g margarin
4,5 dl vann
8 ss kakaopulver
9 dl sukker
2,5-3 dl rømme
4 egg
9 dl hvetemel
1 ts salt
2 ts natron


1. Kok opp margarin, vann, kakao og sukker.
2. Avkjøl blandinga. (Spar evt noe av vannet og ha i etterpå så går det fortere. Kan også sette den i kaldt vannbad i tillegg)
3. Ha rømmen i blandinga når den er avkjølt nok til at rømmen ikke skiller seg.
4. Ha i eggene, ett av gangen.
5. Ha i hvetemel, salt og natron

Ha i stor langpanne.
Stek på 180 grader, ca 30 minutter.


Glasur
100 g smeltet margarin
6 ss melk
4 ss kakaopulver
1 ts vaniljesukker
350 g flormelis

Ha glasuren på lunken, mens kaka er varm.



Ikke bakepulver e.l?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 17:58   #33
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Ikke bakepulver e.l?

Vil tro at natronen gjør den nytten i denne oppskriften

Jeg elsker å bake og er ganske flink tror jeg , men når det kommer til langpannesjokoladekake har jeg det siste året tydd til Toro sin, enkelt og greit Har flere andre oppskrifter, men synes de blir så fort tørre, derfor lager jeg fra denne posen, den er saftig i maaaange dager...

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 18:03   #34
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Btw... Mtp kaken til Mim, kan man ikke bruka vanlig Freia vaniljesukker?

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 18:58   #35
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Btw... Mtp kaken til Mim, kan man ikke bruka vanlig Freia vaniljesukker?

Jo, klart man kan det.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 20:50   #36
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Da har jeg laget Texas-kaken. Saftig og god!!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:02   #37
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Her er min mann, kjemikeren, sin forklaring på forskjellen mellom bakepulver og natron: "Bakepulver er natron med et surhetsregulerende stoff i seg i tillegg. Det betyr at når man bruker natron pleier man innimellom å måtte varme det opp eller bruke noe annet som er surt (for eksempel kefir, rømme, o.l.) for at det skal reagere. I bakepulver er dette allerede tilsatt." :sjenni:

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:04   #38
Kneazle
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Jeg tror hjernen min er defekt. Jeg er på slanker'n, og da havner jeg alltid i slike tråder, helt uten å ville det.

  Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 21:09   #39
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Langpannesjokoladekakeoppskrift ønskes

Opprinnelig lagt inn av Hobbes, her.

Her er min mann, kjemikeren, sin forklaring på forskjellen mellom bakepulver og natron: "Bakepulver er natron med et surhetsregulerende stoff i seg i tillegg. Det betyr at når man bruker natron pleier man innimellom å måtte varme det opp eller bruke noe annet som er surt (for eksempel kefir, rømme, o.l.) for at det skal reagere. I bakepulver er dette allerede tilsatt." :sjenni:


AAhh!! Takker for oppklarende info .

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no