Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

Tips om pålegg ønskes

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-12, 12:54   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tips om pålegg ønskes

Er litt lei på mine småtrolls vegne. De spiser veldig variert med pålegg men føler jeg alltid kjøper det samme.
Favoritten, peanøttsmør, har vi måttet kutte nå nylig pga anafylaktisk sjokk til nøtteblanding gutten fikk i seg. Han må inntil videre holde seg helt unna både nøtter, peanøtter og mandler. Vil unngå pålegg som syltetøy(det bruker vi heller på pannekaker og vafler), sjokade og den slags.

Så, noen gode forslag?

Pålegg minst en av de liker:
Leverpostei, ulike varianter
Hvitost
Servelat, både vanlig og go-og-mager
Karbonade
Fiskekake
Nøkkelost
Baconost
Løkrull
Røykt laks
Egg i alle former

Er sikkert mer også, men var det jeg kom på. Makrell i tomat og kaviar har ikke slått an. Vanlig skinke godtaes kun om det er varmt ostesmørbrød.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 12:58   #2
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Naturell Snøfriskost er populært her. Salami, prim, skiver av fiskepudding?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 13:01   #3
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Hvis de faar og spiser alt det der, hadde jeg ikke brydd meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 13:01   #4
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Det var da nokså variert synes jeg. Listen over pålegg her i gården er kortere.
Vi kjøper ofte Philadelphia, og det er forresten ganske godt sammen med røkelaks.

Og hvis man føler for å være skikkelig kreativ () er det godt å blande finhakkete urter i kremost. F.eks basilikum og bladpersille.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 13:02   #5
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Allerede god variasjon spør du meg, men jeg ser hvor du vil allikevel, for jeg tenker det samme - føler alltid jeg kjøper de samme tingene, men så er det ikke så galt variert allikevel. I tillegg får de gjerne agurk, gulrot, eple, druer etc. med i nisten.

Brunost
Gräddost
Fleskepølse
Falukorv i skiver, vanlig eller kalkun
Salami
Trønderfår

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 13:06   #6
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.206
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Pjokken min insisterer på laksepålegg og kyllingpostei (fra Stabburet).

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 13:09   #7
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Makrell i tomat
Kaviar
Gräddost
Salami

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 13:11   #8
-Nj-
-Holy macaroni-
 
-Nj- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 1.034
-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær-Nj- er populær
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

vi er veldig glade i denne:

__________________
2000 og okt. 2010

-Nj- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 13:48   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Prøvd Svolværpostei?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 13:52   #10
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Gutten min elsker banan på brødskiva.
Ellers fikk de kakepynt på skiva her en kveld, da kjøleskapet var tomt. Stormende jubel kan du tro!

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 14:28   #11
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.878
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Her har Philadelfia naturell med skinke og agurk på vært en slager i årevis. Ellers spiser alle Svolværpostei og diverse fiskepålegg fra boks. Et par av de liker også røykelaks i ulike varianter. Pepperskinke er også en hit og velges framfor vanlig skinke. Ellers liker de Haugpølse også, gjerne med masse paprika på.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 14:39   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

De spiser jo ganske variert, vil jeg si! Begge mine er glad i roastbiff. Kjøper gjerne hel, og skjærer selv. Mye billigere. Eldste er veldig glad i makrell i tomat, men minsten nekter å smake.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 16:51   #13
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Takk for mange gode tips, tar gjerne imot flere.

Har vært tilbakeholde med å la de smake rått kjøtt til nå, men det er kanskje på tide å la de få det også, det er vel helst stort sett trygt.

Er enig i at de spiser variert pålegg allerede, men likvel, jeg blir litt lei.
Svinesteik kom jeg forresten på også har vært en slager, det samme med sylteflesk. Og snuppa er glad i sylteagurk, men da går det bare i det og ikke skiva.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 21:26   #14
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Dere har i alle fall langt mer variert utvalg i pålegg enn hva vi har. Her går det i hvitost, makrell i tomat, leverpostei og en eller annen skinke. Kaviar kan vi ha innimellom, det er bare snuppa som liker det av oss to. Bruker dere karbonader og fiskekaker som pålegg? Det har jeg sannelig aldri tenkt på.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 22:09   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Her går det i prim, baconost, skinkeost, magerost eller syltetøy om Knøtteliten velger selv.

Begge mine har hatt lange perioder der de har foretrukket et pålegg og spist det til alle brødmåltidene, uten å gå lei. Så lenge de spiser er jeg fornøyd!
Listen i HI så ut til å være fin og variabel den.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 22:18   #16
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Jeg skal bli lykkelig den dagen min spiser så variert pålegg. Her går det i leverpostei, Philadelphia, hvitost og noen ganger skinkeost. Vi prøver innimellom med andre ting, så langt er det lite som er interessant. Jeg tenker at det ikke er så nøye, hun får mye forskjellig mat sånn totalt sett, så kommer vel variasjonen på påleggsfronten seinere en gang. Jeg spiser jo ikke variert pålegg sjøl heller.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 23:04   #17
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Jeg synes dere har variert pålegg. Jeg ville lagt til noe grønt. Agurk, tomat og paprika hører til på brødskivene mine.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-12, 23:39   #18
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.432
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Bruker dere karbonader og fiskekaker som pålegg? Det har jeg sannelig aldri tenkt på.


Kutter karbonade/fiskekake i to på langs så de blir litt tynnere. Har vanlig smør under. Fiskepudding i skiver fungerer også. Eller kjøttpølse "utrekt", eller sånn tykk servelat en kutter selv.

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg spiser jo ikke variert pålegg sjøl heller.

Det er vel der det meste ligger; jeg er veldig glad i variert og kan ikke helt skjønne at andre som spiser det samme hele tiden ikke blir leie.

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg synes dere har variert pålegg. Jeg ville lagt til noe grønt. Agurk, tomat og paprika hører til på brødskivene mine.

Agurk er allerede i bruk, det spiser begge på en god dag. Tomat er ikke noe sjakktrekk og paprika spiser den ene av og til. Bruker å legge ved gulerotstaver og slikt noe når det er nistemat uansett, så har de iallfall tilbudet.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 00:06   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

Jeg skal være glad den dagen min sønn spiser noe som helst pålegg! Nå går det enten i tørr skive eller litt syltetøy. Han nekter noe som helst annet på skiven.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-12, 22:39   #20
guttemamma
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 549
guttemamma er populærguttemamma er populærguttemamma er populær
Standard

Sv: Tips om pålegg ønskes

epleskiver med litt kanel
banan
gele med krem!!! (det hadde vi i barneselskap når vi var små!!!)
baconost
kiwiskiver

ellers går det stort sett fårepølse, leverpostei, kaviar og servelat på skivene her.

guttemamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no