Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Barnehagen og sikring av barn i bil

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-08-12, 10:53   #1
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Barnehagen og sikring av barn i bil

Når barnehagen dere har barna deres i skal ut på tur(med buss/bil/minibuss), hvordan ivaretas barnas sikkerhet av barnehagen?

Ref. Hvordan blir ditt barn sikret på tur med barnehagen?

Selv har jeg meldt meg frivillig til foreldrekjøring på de turene som har vært, da vet jeg at barna som sitter på med meg er forsvarlig sikret. På buss har jeg sendt med, men kun i de tilfellene hvor det har vært trepunktssele slik at vi kunne få festet setet der selv. På bussturene ser det ut for at vi er de eneste som bryr oss. Barnehagen skulle på langtur, over en time med buss på vei med 80 km/t, da var vårt barn det eneste som satt i sete. Dette føler jeg på at ikke er holdbart...

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 11:11   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil.

De drar på busstur i 80-sone med busser der det bare er magebelte. Vi - de sære foreldrene - kjører etter med vårt barn i egen bil.

Etter en bussulykke nylig der en niese (15) var med, er jeg overbevist om at vi gjør noe riktig ved ikke å fire på kravene her. Der veltet bussen, og barnehagebarn ville sklidd ut av beltene og ramlet rett i vindusrutene hvis de hadde havnet i en slik ulykke. For ikke å snakke om kaoset med mange små barn og færre voksne. Det var også vanskelig å komme seg ut av bussen, noe som ville skapt en utrolig skummel situasjon hvis det hadde begynt å brenne.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 11:17   #3
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Her drar de ikke så mye på tur som innebærer bruk av bil/buss. Hele stedet her vi bor er et turområde i seg selv. Men om de skal noe, så har vi levert med sete.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 11:17   #4
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Nå er jeg i den heldige posisjonen at jeg har mulighet til å stille opp når som helst.
Så jeg kjører! Mine barn skal ikke sitte i buss usikret eller med dårlig sikring.
Barnehagen hos oss har dog brukt taxi (maxitaxi) når de skal på lengre tur og foreldre blir fortalt i forkant at de MÅ ta med bilsete om barna skal være med på turen. (hele barnehagen drar ikke samtidig.)

Jeg stoler ikke helt på at de klarer å feste setene til gutta godt nok (vi syns det er vrient selv) så jeg velger å kjøre. Uansett.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:32   #5
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Vi monterer også selv hvis vi har levert med sete.

Det er litt vanskelig å forstå at det virker som om et fåtall bryr seg om dette i barnehagene, de fleste ser ut til å være av den formening om at man skal "holde kjeft og være takknemlig for at barna får reise på tur".

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:36   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Barnehagen vår reiser ikke på tur, og om de gjør det, er det med rutebuss i byen. Da sitter han i vogn, og det gjør han jo når jeg har ham med på busstur også.

Om de skulle på langtur nå, tror jeg nesten jeg hadde holdt ham hjemme. Å få montert et bakovervendt barnesete i en minibuss er vel ikke verdens enkleste sak? Bussene står vel ikke der fra morgen av, og de ansatte vil vel neppe gjøre det for meg?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:49   #7
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Barnehagen vår reiser ikke på tur, og om de gjør det, er det med rutebuss i byen. Da sitter han i vogn, og det gjør han jo når jeg har ham med på busstur også.

Om de skulle på langtur nå, tror jeg nesten jeg hadde holdt ham hjemme. Å få montert et bakovervendt barnesete i en minibuss er vel ikke verdens enkleste sak? Bussene står vel ikke der fra morgen av, og de ansatte vil vel neppe gjøre det for meg?

Jeg vet ikke helt om jeg hadde stolt på at de hadde klart monteringen heller, med mindre de hadde fått forsøkt seg på monteringen et par ganger. Dette gjelder uansett retning på barnesetet.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 13:56   #8
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.530
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Vi har Brio Zento, og jeg klarer ikke helt skjønne hvordan man kan montere det feil, men jeg er likevel ikke sikker på om jeg hadde klart å stole på at de fikk det riktig, nei.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 16:49   #9
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Det der er et skikkelig dilemma for meg som jobber i barnehage også. Vi reiser av og til på tur med bybuss (bare i 50-sone), der det naturligvis ikke finnes verken seler eller barneseter, og det hender vi tar maxitaxi. Taxien står jo ikke der om morgenen, så man kan ikke ev. montere seter før den kommer. Hvis vi er heldige har sjåføren et par seter til de minste barna. Vi kan selvsagt be foreldrene ta med seter, men hvis vi skal på tur i skogen - hvor skal vi da oppbevare de setene hele dagen fram til vi blir hentet igjen? Og taxien har ofte bare to-tre plasser med trepunktsseler, resten har hoftebelte. Eller så er selene for korte til å rekke rundt babyseter. Og så er det jo ikke forbudt å frakte barn uten sikring i maxitaxi, siden det i teorien er en buss. Osv.

Det blir til at vi gjør så godt vi kan, og krysser fingrene for at det ikke skjer noe, ellers kommer vi oss ikke på tur, da. Og jeg liker det veldig dårlig. Veldig få foreldre hos oss har spesielle krav til sikring når vi skal på tur, så vi blir i grunnen ikke presset så voldsomt på det heller. Det burde vi sikkert blitt.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 17:33   #10
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Det jeg har sagt til min barnehage er at jeg forventer at de sørger for at barna mine er trygge i barnehagetiden og at de har et godt pedagogisk tilbud i tråd med rammeplanen. Det går det an å oppfylle uten å måtte dra på bussturer langt fra barnehagen.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 18:06   #11
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.337
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Da storebror gikk siste året i barnehagen oppdaget jeg at de kjørte til svømmingen uten seter i privatbiler. Med barn foran. Med airbag Da ble jeg rimelig sint, og etter det tok de i bruk setene som står i barnehagen.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 18:10   #12
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Opprinnelig lagt inn av Unicorn, her.

Da storebror gikk siste året i barnehagen oppdaget jeg at de kjørte til svømmingen uten seter i privatbiler. Med barn foran. Med airbag Da ble jeg rimelig sint, og etter det tok de i bruk setene som står i barnehagen.

Dette hadde jeg anmeldt.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-08-12, 23:40   #13
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil.

De reiser med vanlig rutebuss og altså ingen sikring - det har jo ikke vi heller når vi reiser med rutebuss. Det er stort sett 50- og 60-soner. Jeg sender av gårde uten snev av bekymring.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 06:31   #14
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil.

Bybuss her betyr rett ut i 80sonen. Jeg liker ikke det. Barnehagen har engen minibuss. Den har 4 plasser med 3punkt sele ellers bare 2punkt. Vi har kjøpt en beltestol som står fast i bussen. Andre barn får låne den når han ikke er med. vi begynte med å ta med fra bilen men det er ofte impuls turer som de ikke vet om på morgenen så løsningen ble å kjøpe. Vi er dog de eneste rom bryr oss på de 2barnehagene som bruker bussen. En mor jeg spurte svarte at hun stolte på at barnehagen vet hva de gjør. Det gjør ikke jeg.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:06   #15
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.603
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Jeg tar buss uten bilstol sammen med junior og reagerer heller ikke på at bhg gjør det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:13   #16
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.863
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

De reiser med bybuss uten seler. Ca to minutter i 80-sone, resten 50 eller 30. Vi reiste selv samme tur til og fra barnehagen et halvår. På småbarns tok vi med sete de gangene de dro på langtur med minibuss.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:14   #17
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

De drar så og si aldri på tur med de minste. Svært sjelden med de eldste, men da i privatbiler og vi får beskjed om å ta med seter. Dette synes jeg er veldig greit. Noen fordeler med en barnehage med dårlig råd skal man jo ha!

Frk_Fryd er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:18   #18
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Jeg tillater faktisk ikke at ungene mine er med på biltur med barnehagen uansett sikring. Jeg er særest sikkert, men det jobber endel veldig unge mennesker i barnehager, og jeg lar ikke barna mine sitte på med hvem som helst. Jeg føler meg tryggere på å sende dem med en erfaren sjåfør i en minibuss med suboptimal sikring enn å sende dem riktig sikret med en ung og fersk sjåfør.

Jeg tillater bybuss og trikk og tog uten at de trenger å snakke med meg, for minibuss har jeg skrevet at de må be meg sende med sete hvis ungene skal være med. Men det har ikke skjedd foreløbig, de tar som regel trikken eller toget faktisk. Sikkert fordi det er en opplevelse i seg selv.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:21   #19
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Barnehagen vår reiser stort sett bare på tur med rutebuss/t-bane/trikk. Vi bor sentralt i Oslo, og bussen kjører på veier med maksimalt 50-grense.

På bussen og t-banen sikres ungene akkurat like bra/dårlig som når vi selv tar rutebuss med ungene, og det gjør vi stadig vekk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 13:12   #20
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnehagen og sikring av barn i bil

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Barnehagen vår reiser stort sett bare på tur med rutebuss/t-bane/trikk. Vi bor sentralt i Oslo, og bussen kjører på veier med maksimalt 50-grense.

På bussen og t-banen sikres ungene akkurat like bra/dårlig som når vi selv tar rutebuss med ungene, og det gjør vi stadig vekk.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no