Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Dugnadsånd?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Deltar du på dugnad?
Vi har dugnad der jeg bor og jeg stiller opp hvis jeg kan. 93 73,23%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg prøver å slippe unna, og holder meg hjemmefra. 1 0,79%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg gidder ikke, trekker for gardinene og later som jeg er borte. 0 0%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg gidder ikke, sitter gjerne på verandaen mens naboene jobber. 0 0%
Vi har dugnad der jeg bor, men jeg kan ikke delta av helsemessige/andre årsaker. 3 2,36%
Vi har ikke dugnad der jeg bor, men jeg gjør gjerne en innsats på fellesområdene. 12 9,45%
Vi har ikke dugnad der jeg bor og jeg gjør ikke noe på fellesområdene. 5 3,94%
Annet, forklarer i tråden. 12 9,45%
Jeg nekter å svare!/Dustepåll! 1 0,79%
Deltakere: 127. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-12, 15:09   #41
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Wow, noe sånt har jeg aldri opplevd.

Kanskje du er "en av dem"?


__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 15:20   #42
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Kanskje du er "en av dem"?


Haha, jeg tenkte faktisk tanken. Kanskje det er meg som er sånn! Jeg tror ikke det altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 15:23   #43
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Haha, jeg tenkte faktisk tanken. Kanskje det er meg som er sånn! Jeg tror ikke det altså.

Nei, jeg tror heller ikke det. Det er nok bare meg som bor i noldus-land.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 15:27   #44
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Bare tanken på å ha makt over en hel kiosk!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 16:05   #45
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Jeg er veldig for dugnad. Sånn i prinsippet. I praksis hater jeg det. Ikke minst etter den gangen vi som nyinnflyttere ruslet ned til skolen for å ta i et tak, og vi ble møtt med sure blikk fordi vi var 10 min sene (vi trodde det var en "kom innenfor denne perioden"-invitasjon), og vi måtte gå med uforrettet sak, fordi vi ikke hadde med utstyr. Vi leide en sokkelleilighet, så hadde verken trillebår, saker, raker og hva det nå var man trengte. Og ingen kunne veilede oss i om det var noe vi kunne låne av noe, eller om det var noe vi kunne gjøre uten bruk av redskaper. Så vi ga opp. Mannen min har dog stilt opp flere ganger etter det, men han sier det er ukoselig. Det virker som om alle skal ha en medfødt forståelse av hva arbeidsoppgavene deres er, så ingen er villige til å gi et hint om hva som bør gjøres. Og ikke vil noen ha hjelp heller, for det er veldig klikkete, og man vil ikke ha "utenforstående" med i gjengen man jobber det. Og dette sier min mann, altså, og han er ikke generelt skeptisk til folk, så når han sier det, så må det være påfallende, altså.

Bygdehelvete, sier nå jeg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 16:15   #46
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Har ikke noe fellesområde her vi bor.
Men er av og til dugnader på ungdomshuset her. Bruker å hjelpe til der ganske ofte men spørs når det er og hva det er.eks lapp i postkassen fredagsettermiddag om dugnad lørdag kl 12 så skjærer det seg ofte, enten ser vi ikke lappen før kl 14 på lørdag,for da posten lørdag er her.

Hadde dugnad på skolen for første gang i høst, fiksing av uteareal,var ganske mange som måtte opp ja, sikkert 3/4 av alle foreldrene på hele skolen


I mann og turbos klubb(judo men hører under en stor idrettsklubb,mann er trener og trener selv,turbo trener og) så er det ofte dugnader, eks vakt på muaikkfwativl saftvakt på skiløp,varetelling butikk. Er mange sløve foreldre i klubben
Mann er nesten den eneste som stiller opp hvert år på vakt på verket både fredag og lørdag,både av trener og av foreldre.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 04-05-12 kl 18:12.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 17:35   #47
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.849
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Ingen dugnad her vi bor , er dugnad på jobben min å i barnehagen poden går i, vi stiller alltid opp men er abolutt ikke det jeg synes er gøyest.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 17:41   #48
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Lamegse... til nå i år dugnad i korpset (forberedelse til loppemarked), dugnad i velforeninga, dugnad på skolen i forbindelse med åpen dag. Vi skal på dugnad på barnehagen i neste uke, i koret om et par uker for å brette konvolutter og ikke minst ei hel uke med loppemarked i korpset til høsten. Velforeninga igjen til høsten og ennå har vi ikke hørt noe om 17. mai, men det kommer. Jadda. Dugnad er ikke så galt, vi deltar når vi skal, men det er litt mye av og til.

Nå mangler den ene klassen fau-representant også, så vi får vurdere om det er vår tur.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 17:42   #49
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Det er forresten ikke noe poeng i å holde seg borte fra dugnaden i velforeninga. Man må stille med en voksen i 2-3 timer to ganger i året ellers får man bot.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 17:48   #50
eplekjekk
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 7
eplekjekk har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Er alltid med på dugnad og irriterer meg kraftig over de som ikke gidder Men vi har et bittelite borettslag så blir veldig synlig når folk ikke møter opp.

eplekjekk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 18:04   #51
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Jeg skulle ønske jeg bodde et sted hvor det er dugnad, for det var noe av det gøyeste jeg visste da jeg var barn.
Vi har fellesarealer her jeg bor, og jeg gjør gjerne arbeid der, men synes det er litt stusselig å måtte gjøre det alene.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 18:22   #52
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Jeg svarte at jeg stiller opp, men som regel er det mannen og noen av barna som gjør det. Rett og slett fordi jeg er så veldig allergisk mot pollen, og dugnaden gjerne er i april/mai. Stiller med kaffe eller boller til de arbeidende, da.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 18:53   #53
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi har dugnad her vi bor og i barnehagen, vi stiller så fremt vi ikke er bortreist. Ungene synes det er stor stas og jeg synes det er viktig å vise at det er et felles ansvar å holde det pent og fritt for søppel rundt oss.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 18:57   #54
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi bor i enebolig og ingen dugnader her, bhg har egen vaktmester så slipper der. Jeg er ingen dugnadsperson så dette passer meg bra....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 18:58   #55
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Dugnad i gaten, barnehagen og på skolen her. Vi stiller selvfølgelig opp om det er mulig å få til.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 23:17   #56
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Dugnad er vi med på.

Nå er det dugnad på idrettslagets anlegg på lørdag.
Dugnad neste fredag, og dugnad når vi arrangerer Benditcup lørdagen.

Det er snart dugnad på SFO/skolen, et par timer raking og luking.
Jeg har akkurat vært på dugnad på jobben.
Velforeningen har dugnader, men de har vi ikke vært med på de siste årene, fordi vi allerede har vært opptatt med andre ting.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 02:43   #57
Verdande
Melkeku
 
Verdande sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 288
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Minst en av oss voksne stiller alltid på dugnad i borettslaget og barnehagen. Det er ikke min favorittsyssel, men det er uaktuelt å sluntre unna.

__________________
Well-behaved women rarely make history.
2008 2011 2014
Verdande er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 09:40   #58
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.823
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi bor i et strøk med eneboliger og har ingen velforening som drar i gang dugnader, men Rusken-aksjonen pleier vi å være med på.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 09:42   #59
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Jeg bor i i villastrøk, men passer på å klippe plenen utenfor hekkene våre hele sommeren. Dugnad i barnehagen er sosialt og veldig koselig, det var så mange voksne der nå at vi nesten kranglet om løvet og grusen som skulle bort.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 09:44   #60
Kreps-77
Like blid
 
Kreps-77 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 1.759
Kreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smartKreps-77 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dugnadsånd?

Vi stiller på det vi har mulighet til av dugnader i bhg og idrettslag.
Bygda vi bor i er ei skikkeig dugnadsbygd, og jeg er sikkert prega av å vokse opp her. Mannen min er fra nabobygda, der er det ikke slik. Han skjønte ikke til å begynne med gleden og nytten ved dugnader, men der har han snudd.

Kreps-77 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no