Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Barnemat

En god nonspillkopp som ikke er Avent

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-02-11, 20:37   #21
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Jepp-bare man bruker nok rå kraft. Gir jeg henne et vanlig drikkeglass (plast), tømmer hun bare halve innholdet utover seg, og blir sur fordi hun blir våt, så det nytter heller ikke.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 20:39   #22
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Oi, vi har enda mer søl i vente, med andre ord.


Jeg elsker den lille håndstøvsugeren jeg fikk til bursdagen min - den tar væske også og brukes etter hvert måltid. Den får ikke fri på noen år, skjønner jeg.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 20:39   #23
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Jeg får i hvertfall ta meg en tur på Barnas Hus og se hva jeg finner.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 20:52   #24
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Hvor får man tak i Anyway-koppene, evt. voldssikre kopper til en etogethalvtåring som ikke akkurat behandler tingene sine med omhu.

Når man slår Avent-koppen hardt nok i bordet, skvetter innholdet mange meter. Veldig morsomt når koppen inneholder blåbærsmoothie.

Jeg har kjøpt en på OBS og en på Prix, henger sammen med baby-stæsjet på dagligvareavdelinga

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:36   #25
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

NUK sin tåtekopp er også veldig grei. Ulempen er at den ikke tåler oppvaskemaskin.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:41   #26
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Vi var veldig fornøyd med Tupper-koppen vår, så lenge den holdt.. og det var ikke lenge.

Siste innkjøp var en kopp fra Bambino. Skrur lokket på, og den lekker ikke i det hele tatt.

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg lurer på om det ikke er Bambino vi har også, og den er jo umulig å få opp for voksne også. /

Så ja, den er barnesikker.


Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Bambino-koppen er for tett, ja. Det kommer knapt nok noe ut av den i det hele tatt, jeg har prøvd å drikke av den selv. Vi har flest Aventkopper, men også en fra Mam som vi er fornøyd med. Som Ru sier skrur man til lokket på den også, men korken er glatt uten gripetak, så det kan hende det gjør det vanskeligere? Håndtak har den heller ikke.

Bambino-koppen er helt tett, ja. Fullstendig, ingen får noe som helst ut av den.

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Vi brukte de med sånn hard topp oppå som selges i alle dagligvarebutikker. Blank koppdel og farget tut. Kanskje det var Bambino? Det er en liten plastventil inni. (det er ikke den bambino som er linket til her).

Er ikke det Avent, da?

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:43   #27
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Opprinnelig lagt inn av Enhjørning, her.

Er ikke det Avent, da?

Det er vel den fra Mam som kokos har lagt inn bilde av? Aventkoppene er farget med hvit tut.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:45   #28
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Det er vel den fra Mam som kokos har lagt inn bilde av? Aventkoppene er farget med hvit tut.

Ja, stemmer!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:47   #29
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Anywayup-koppene er uten tvil de beste vi har hatt. Jeg mener å huske at jeg kjøpte våre på ICA MAXI, men det begynner å bli noen år siden, så jeg skal ikke si det for sikkert.

Den Karamell viser bilde av er også god.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 03-02-11 kl 22:00.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 21:54   #30
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

En av grunnene til å elske Anywayup-koppene, er at det ikke er noen ventil å plundre med når koppen skal vaskes Det sitter en liten silikonmembran i tuten, og den funker mye bedre enn noen av ventilkoppene. Lilja er i den alderen at det er kjempemorsomt å slamre med koppen i bordet og kaste den veggimellom, Avent-koppene holder ikke tett under røff behandling, hverken den med flat rund ventil, eller den høye koppen med hard tut.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:44   #31
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Jeg signerer den med anyway-koppene. Vi har prøvd diverse men da vi oppdaget disse har vi bare brukt dem. Jeg tror vi har en ca 10 stk til våre to barn, og de har gått vegg i mellom mang en gang uten å ha lekket en eneste gang. Ungene har dem i senga og drikker av dem der også. Ikke masse deler som må plukkes fra hverandre når det gjelder vasking og når det gjelder det å få opp lokkene når man er voksen så går det greit når man finner teknikken på det. Helt nye kopper, spesielt når de er kalde, er litt vanskelige. Men da går det alltids an å varme opp under varmt vann. Når det er sagt, vi har aldri hatt problemer med å få de opp (men bestemødre og sånne har slitt litt ).

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:48   #32
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Denne er favoritten vår.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:50   #33
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Opprinnelig lagt inn av Stine-mor, her.

Vi var veldig fornøyd med Tupper-koppen vår, så lenge den holdt.. og det var ikke lenge.

Siste innkjøp var en kopp fra Bambino. Skrur lokket på, og den lekker ikke i det hele tatt.

Disse koppene har vi i barnehagen, kjempekopper. De skal np skrues på, ikke trykkes på, så nå er det ikke vanskelig. Og om man har en klemme-på-lokk-variant, så er det bare å la varmt vann renne over lokket noen sekunder før man tar det av. Varme utvider lokket

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:53   #34
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Bambino-koppen er for tett, ja. Det kommer knapt nok noe ut av den i det hele tatt, jeg har prøvd å drikke av den selv. Vi har flest Aventkopper, men også en fra Mam som vi er fornøyd med. Som Ru sier skrur man til lokket på den også, men korken er glatt uten gripetak, så det kan hende det gjør det vanskeligere? Håndtak har den heller ikke.

Den er hard å suge av, ja. Men, barna lærer dert fort. Jeg jobber på en avdeling med ettåringer og alle lærte å suge av koppen med en gang. Om de ikke får ut noe, kan man stikke f.eks en tannstikker ned i sprekken og utvide litt, da strømmer det vann litt fortere noen sekunder. Nok til at barnet skjønner at det faktisk kommer vann ut.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 22:56   #35
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Den er hard å suge av, ja. Men, barna lærer dert fort. Jeg jobber på en avdeling med ettåringer og alle lærte å suge av koppen med en gang. Om de ikke får ut noe, kan man stikke f.eks en tannstikker ned i sprekken og utvide litt, da strømmer det vann litt fortere noen sekunder. Nok til at barnet skjønner at det faktisk kommer vann ut.

Men jeg skjønner at det kommer vann ut av den. Og jeg synes fortsatt den er håpløs å drikke av, det tar jo et år å drikke seg utørst, så da vil jeg ikke gi den til sønnen min heller.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 23:00   #36
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Men jeg skjønner at det kommer vann ut av den. Og jeg synes fortsatt den er håpløs å drikke av, det tar jo et år å drikke seg utørst, så da vil jeg ikke gi den til sønnen min heller.

Joda, men barna suger hardt En full kopp tømmes på få minutter hos den som er tørst. Det går ikke så fort som å drikke av andre tutkopper, nei. Men, det går. Ser at barna har ordnet seg med en egen teknikk: hodet bøyes langt bakover og koppen nesten opp ned. Mulig de får skikkelig sugetak da?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 23:06   #37
Snø
Lykkelig 3barnsmor:)
 
Snø sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.377
Snø er populærSnø er populærSnø er populærSnø er populær
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Vi har brukt vanlig Avent- og Anywaykopper. Avent lekker når man dunker de med tuten i bordet og når ungen har drukket så tyter det vann/melk ut gjennom det lille ventilhullet på tuten

Jeg ble så lei hele mange-deler-koppestyret at jeg etter nyttår bestemte meg for at snuppa (født mai09) skulle drikke av vanlig glass Det tok henne to dager å lære hvor mye man heller på glasset for at det skal komme passelig mengde. Bare to ganger prøvde ho å ta glasset helt opp sånn som med tutekopp ho ble ganske våt
På tre uker har ho velta melkeglasset kun en gang!

__________________
02 06 09

It's not really my problem if they think I'm weird.
Sid Vicious
Snø er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-02-11, 23:19   #38
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Denne er tett, selv etter nitid slamring i gulv og vegg over ett og et halvt år. Det er en ventil, men den er supergrei å ta ut og sette inn. Oppvaskmaskinvennlig som bare det.

http://en.nuk.de/#path=products/drin...y=m&lid=23&m=1

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 16:06   #39
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Anywayup cup


Denne er det vi har, ikke Bambino.

Den har tatt knekken på mer enn én negl, men ellers er den super. Kjøpt på Rema.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-02-11, 16:16   #40
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: En god nonspillkopp som ikke er Avent

Opprinnelig lagt inn av Peaches, her.

NUK sin tåtekopp er også veldig grei. Ulempen er at den ikke tåler oppvaskemaskin.

Vi har også en nuk-kopp, men den tåler oppvaskmaskin. Den er ikke i blank plast, kan det hende din kopp inneholder BPA, som avgis når koppen varmes opp til rundt 60 grader?

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no