Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Israels oppfatning av Norge

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-06, 11:34   #1
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Israels oppfatning av Norge

Jeg blir litt opprørt over hvordan de kan få kritikk av en ambassadør, som tråkker langt over grensene i forhold til kongehuset, til å bli at Norge er det landet i verden som er mest fiendtlig innstilt overfor Israel.

Det må jo bety at en av de ledende avisene i Israel ikke skiller mellom kritikk og det å vise fiendtlighet. Det er skremmende. Det blir som når venner bare godtar at man støtter dem i alt de gjør og bare er interessert i å få tilbakemeldinger som bekrefter dem som snille og søte. Ikke noe sunt vennskap i mine øyne.

Ønsker Israel virkelig at alle bare skal klappe dem på ryggen og si stakkars dere?

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:38   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp... jeg mener - når vi er så slemme at vi kritiserer ambassadøren til Israel -
bare fordi ambasadøren til Israel har kritisert kongehuset vårt...

Ja, da må Norge som nasjon bare være mer fiendtlig til Israel
enn både Iran og diverse andre araberstater til sammen!

Nemlig - slik er det bare med den saken!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:41   #3
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Helt enig, det er hårreisende. De sier at "ingen israelsk ambassadør får gjennomgå som den norske". Har det ikke falt dem inn at det kan ha sammenheng med at hun er et nek? Hun sier jo idiotiske ting hver gang hun åpner munnen.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:43   #4
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir direkte redd av slikt, skremmende.

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:43   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen min hadde et godt poeng...

Kanskje vi blir oppfattet som mer fiendtlige til Israel,
fordi vi faktisk våger å kritisere dem høyt,
istedet for bare å riste på hodet og tenke stygge tanker...

Kanskje andre land lar ambassadørene til Israel bare ture fram
og si hva fillern de vil?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:48   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå var hun visst VELDIG misforstått av media da ... (yeah right!)

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:53   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Mannen min hadde et godt poeng...

Kanskje vi blir oppfattet som mer fiendtlige til Israel,
fordi vi faktisk våger å kritisere dem høyt,
istedet for bare å riste på hodet og tenke stygge tanker...

Kanskje andre land lar ambassadørene til Israel bare ture fram
og si hva fillern de vil?

Dette har jeg tenkt også, men hva er poenget med å la dem ture fram som de vil? Israel bruker alt som er skjedd med dem oppgjennom historien til å gå litt og litt lengre enn andre diplomater går. Jeg er så lei av "stakkars oss vi er jøder og alle er så slemme med oss" holdningen. Selvinnsikt hadde vært en fin ting.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:55   #8
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må si jeg blir veeeeeldig mye mer optimistisk med tanke på fred i midtøsten når Israel viser en slik toleranse og åpent sinn.


Sist redigert av LaLuna : 27-09-06 kl 14:14.
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:57   #9
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting var at hun mente at kongehuset vårt burde ha vært mere på banen. Jeg interesserer meg sånn middels for hva kongehuset sier og gjør, bortsett fra når de fremmer guffen norsk industriimperialisme i sør.

Men nå har det mosaiske trossamfunn og mange norske jøder jobbet så hardt for å understreke skillet mellom religionen jødedommen og staten Israel, også kommer hun og blander seg og river ned den forståelsen de prøver å bygge opp!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 12:05   #10
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.


Men nå har det mosaiske trossamfunn og mange norske jøder jobbet så hardt for å understreke skillet mellom religionen jødedommen og staten Israel, også kommer hun og blander seg og river ned den forståelsen de prøver å bygge opp!

Ja, ikke sant, det er helt utrolig hvor manglende antenner den dama har, og ingenting av det det mossaiske trossamfunnet i Norge har sagt blir tatt med i vurderingen når Isaelske aviser uttaler seg.

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:02   #11
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Det må jo bety at en av de ledende avisene i Israel ikke skiller mellom kritikk og det å vise fiendtlighet. ?

Men det er jo nettopp det Israel driver med (staten Israel, altså). Med en gang noen kritiserer staten Israels politikk, holdninger eller praksis, blir det oppfattet som kritikk av jøder generelt, og følgelig tolket som antisemittiske holdninger.

Jeg ble på en måte fornøyd da jeg hørte nyhetene i dag - for meg betyr det at Norge i større grad enn andre land våger å kritisere Israel. Men selvfølgelig er det deprimerende også, at den smule konstruktiv kritikk som har kommet herifra, kvalifiserer til overskrifter i Israels største aviser.

Det aller mest deprimerende er selvfølgelig at Israel, med sin historie, opptrer som de gjør nå.

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:07   #12
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaLuna, her.

Jeg må si jeg blir veeeeeldig mye mer optimistisk med tanke på fred i mistøsten når Israel viser en slik toleranse og åpent sinn.

Signerer!

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:25   #13
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har notert meg at Israel i mange tilfeller bruker utilbørlige hersketeknikker ved minste tegn til kritikk. Kjenner at det irriterer meg aldri så lite.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 16:17   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo sant. Det er antagelig få vestlige land som er mer israelkritiske enn Norge.

(Ellers mener jeg at den israelske ambassadøren er en katastrofe, og de har definitivt sendt henne til feil land!)

Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 22:00   #15
mammami
Så stor, den lille lykken
 
mammami sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Innlegg: 827
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det er jo sant. Det er antagelig få vestlige land som er mer israelkritiske enn Norge.

Jeg er fryktelig lei av Israel, det må jo være noe sånt som verdens mest selvhøytidelige stat. Det er mye som tyder på at de tar det der med "Guds utvalgte folk" helt bokstavelig

__________________
m a m m a m i
Når du virkelig ønsker deg noe, vil hele universet arbeide for at ønsket ditt skal bli oppfylt. (Cuelho, Alkymisten)
mammami er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no