Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Noen som har strikka genseren til Selma?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-17, 22:45   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen som har strikka genseren til Selma?

Niåringen her ønsker seg intenst en lik genser som Selma i Snøfall har. Her er det mamma som er den store strikkedamen, derfor, og på grunn av manglende interesse, har jeg strikket forsvinnende lite selv. Men jeg kan jo strikke, også ulike teknikker, og den genseren ser jo ikke særlig komplisert ut, gjør den vel?

Har som sagt ferdigheter, men lite erfaring. Er det galskap å prøve å strikke Selma sin genser da, som første større prosjekt siden ... la oss se ... sånn omtrent sjuendeklasse?

Tenkte jeg skulle la være å plage mamma med dette, siden hun nettopp har strikket hver sin flotte genser til alle tre ungene.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 22:59   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har strikka genseren til Selma?

Jeg har strikket halve. Mamma tok den med seg på julaften og gjorde den ferdig. Den er relativt enkel. Mønsteret er jo veldig enkelt og den strikkes nedenfra og opp. Armene strikkes inn som jeg synes er enklest? Når man kommer til åpningen så strikker man frem og tilbake. Og så er det godt garn. Mykt, deilig og enkelt å strikke med.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 23:43   #3
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har strikka genseren til Selma?

Den er nok ikke vanskelig, spørsmålet er vel om du har tålmodighet nok.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-01-17, 23:51   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har strikka genseren til Selma?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Den er nok ikke vanskelig, spørsmålet er vel om du har tålmodighet nok.

Det har jeg nok, hvis jeg bestemmer meg for det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 09:01   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har strikka genseren til Selma?

Den er på pinne 4 så går ganske greit. Jeg kom halvveis (men på str 6år da) på en uke midt i eksamenstiden.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 09:45   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har strikka genseren til Selma?

Ja, dette blir til en veldig liten niåring. Tror hun er nærmere str 8 år enn 10 år.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 09:49   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har strikka genseren til Selma?

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Ja, dette blir til en veldig liten niåring. Tror hun er nærmere str 8 år enn 10 år.

Her må du ta med i vurderingen hvor stramt du strikker. Jeg har også en liten niåring (134 cm), og jeg ville bare strikket str 10 år til ham nå. Jeg strikker helt normalt stramt og genserne blir den størrelsen de skal være i henhold til oppskriften.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 09:51   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har strikka genseren til Selma?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Her må du ta med i vurderingen hvor stramt du strikker. Jeg har også en liten niåring (134 cm), og jeg ville bare strikket str 10 år til ham nå. Jeg strikker helt normalt stramt og genserne blir den størrelsen de skal være i henhold til oppskriften.

Takk for tips! Ja, kanskje jeg burde strikke 10 år da. Det vil si størrelsen er da 10-12 år ser det ut til.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-17, 10:42   #9
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har strikka genseren til Selma?

Jeg strikket 6år til min normale 5åring. Den er stor men ikke for stor. Passer til neste år også. Greit når den koster så pass mye.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no