Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Kasias krimskrams

Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Kasias krimskrams Lenker, tester, vitser og andre kuriositeter

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-07-13, 10:55   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Nå tok jeg testen i HI. Jeg hadde 1 feilpunch og fikk ut at jeg har en fordom for at menn og arbeid hører sammen. Jeg tror den testen overtolker litt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 12:16   #22
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Men er det feiltrykk som avgjør da?
Jeg forstod det slik at det er reaksjonsevnen som avgjør hvor man havner.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 12:16   #23
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Jeg er forøvrig litt forutinntatt, sier testen.
Har lyst til å være nøytral, men jeg tror nok egentlig at det stemmer.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 12:27   #24
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Desto lenger ut i testen jeg kom, desto mer surret jeg. Mulig dysleksien spiller inn, jeg fikk i alle fall resultatet: Du har en middelstærk fordom om at videnskab og kvinder hører sammen. Og at humaniora hører sammen med mænd.
Og jeg tror egentlig jeg ligger mer mot midten.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 12:29   #25
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Du har en svag fordom om at arbejde og mænd hører sammen. Og at familie og kvinder hører sammen.

Gjort med en sovende og en diende baby på fanget ... Ikke så rart at jeg fikk det resultatet kanskje.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 13:00   #26
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg kan finne på å si noe som dette, men med unntak av "hun er jo jente". Hun er bare en langt mer ordentlig og nøyaktig person enn den ganske vimete lillebroren. Men jeg ser på dette som forskjeller i personligheten, ikke som en kjønnsting.

Jeg kan også si det sånn, men det er det å henge det på kjønn jeg reagerer på i så måte. Ikke å påpeke forskjell mellom søsken.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 13:20   #27
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Nå tok jeg testen i HI. Jeg hadde 1 feilpunch og fikk ut at jeg har en fordom for at menn og arbeid hører sammen. Jeg tror den testen overtolker litt.

Det er tiden du bruker som er utslagsgivende. (Tanken er at du må gjøre en bevisst vurdering for å koble sammen kvinner og ... ehe ... hva er samlebetegnelsen? Og menn og samfunnsfag(?))

Jeg fikk litt fordommer, kom på første markør til venstre for meg.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 13:29   #28
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Ah. Da hadde det vært smartere å ikke ta testen på et tidspunkt med endel avbrytelser.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 13:36   #29
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.445
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Det var spesielt en jeg hadde problemer med og det var biologi. I følge testen skulle denne kobles sammen med menn, men da jeg gikk på ingeniørhøyskolen var nesten alle bioingeniørene kvinner, så her trykket jeg konsekvent feil - mulig det var min veldig kraftige fordom om at alle bioingeniører er kvinner, som berget meg til å være litt fordomsfull. Ser det ofte i jobben også, den ene feilen slår den andre i hjel.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell

Sist redigert av him : 08-07-13 kl 13:55. Årsak: moderat -> litt (husket feil)
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 13:51   #30
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.012
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Det var spesielt en jeg hadde problemer med og det var biologi. I følge testen skulle denne kobles sammen med menn, men da jeg gikk på ingeniørhøyskolen var nesten alle bioingeniørene kvinner, så her trykket jeg konsekvent feil - mulig det var min veldig kraftige fordom om at alle bioingeniører er kvinner, som berget meg til å være moderat fordomsfull. Ser det ofte i jobben også, den ene feilen slår den andre i hjel.

Jeg trykket også mye feil på den der...det til tross for at min MANN utdanner seg til bioingeniør nå.
Jeg er forresten helt nøytral. Havnet på midten, som jeg trodde.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 13:57   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Jeg fikk ikke opp noe spørsmål om biologi, jeg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 14:04   #32
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Er det to forskjellige tester her? Den jeg tok handlet om vitenskap og humaniora, men jeg ser at noen her snakker om arbeid og familie?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 14:08   #33
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Filosofer er mannlige i mitt hode. Biologer, geologer og kjemikere er kvinner. Og så er språk, som tidligere nevnt, i samme kategori som matematikk. Men en ting som nok også slo ut var at når jeg fikk opp mor og sønn rett etter hverandre, havnet de på samme tast.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-13, 14:19   #34
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.862
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Min handlet om arbeid og familie.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 21:16   #35
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Min handlet om arbeid og familie, og jeg havnet litt til venstre på nøytralblokka. Det ble endel feiltrykking på slutten, da hadde jeg jo først øvet inn at hannkjønn og familie hørte sammen like før, det ble litt krøll da de snudde på det.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 21:24   #36
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.014
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Jaja, og en middelssterk fordom om at kvinner og vitenskap hører sammen, og menn og humaniora. Mulig det har noe for seg forsåvidt.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-07-13, 22:03   #37
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Test om vitenskap og kvinner (Experimentarium)

Jeg havnet midt på. Jeg syns det er uhyre viktig å innprente både egne barn og elevene mine at kjønn ikke påvirker evnene og mulighetene deres her i verden.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no