Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Stearinlys som en kan sovne fra?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-12, 01:30   #1
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stearinlys som en kan sovne fra?

Siden jeg ble singel er jeg blitt veldig fan av å gjøre det koselig på soverommet. Brenner litt røkelse, tenner litt telys og prøver å ha det trivelig rundt meg sånn at det skal være lettere å slappe av og senke skuldrene før jeg skal sove. Jeg har en tendens til å sovne fra telysene som jeg tenner hver kveld, to stk i hver sine glasskulelykter fra Indiska (sånne mellomstore). Jeg prøver å huske å slukke dem før jeg sovner, men det er alt for ofte at jeg glemmer det.Ikke at jeg vet hvordan det skal bli brann av to telys plassert langt fra hverandre i glassboller uten annet tennbart materiale i nærheten, men det finnes sikkert alltid en mulighet. Finnes det noen måte å trygge telysene helt slik at det går an å sovne fra dem? Har i halvsøvne vurdert å kjøpe gullfiskboller som jeg fyller med vann og sette glasskulene oppi slik at de kan flyte rundt i forholdsvis trygge omgivelser, men det virker litt ekstremt...

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 01:31   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stearinlys som en kan sovne fra?

Det finnes "telys" som går på batteri. Hadde satset på noe slikt heller.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 01:43   #3
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stearinlys som en kan sovne fra?

Å tenne telys eller annen åpen ild på soverommet er for meg helt tabu, om det er fare for at jeg sovner fra det. Selv ikke telys i en beholder med vann er idiotsikker. Jeg har selv opplevd at telys i såkalt sikre beholdere kan flamme opp pga oppsamling av gasser, og da hjelper det lite at det er vann under.

I min hverdag, eller kveld/natt så finnes det andre måter å finne roen på enn å bruke åpen ild. En god bok, eller det å bare pakke seg godt inn i dyna og tenke på noe godt, funker i lange baner.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 07:16   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stearinlys som en kan sovne fra?

Stearinlys på soverommet!?

Støtter forslaget om batteridrevne telys.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 07:36   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.673
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stearinlys som en kan sovne fra?

Jeg er ganske avslappet i forhold til telys, men har nok sovnet fra lys eller stolt på "selvslukkende lys". (eller, jeg har jo kunne sovnet fra, men ikke stolt på det)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 08:32   #6
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Stearinlys som en kan sovne fra?

Jeg har opplevd brann med telys i en "sikker" glassbolle, de stikkflammene sto høyt! Heldigvis var jeg våken og fikk slukket det, men det ble mye røyk og opplevelsen sitter i, så jeg ville gått for batteridrevet (ikke den samme stemningen, det vet jeg), evt. funnet andre avslapningsmåter.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:30   #7
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stearinlys som en kan sovne fra?

Enklere Liv har oppbladbare telys i beholder. De lager samme blafrende lys som ekte, så stemningen skulle bli finfin.

Stearinlys på soverommet som man kan risikere å sovne fra er så hinsides langt fra brannsikkert at det hadde jeg ikke turd i det hele tatt. Enda jeg er god på brannslukking.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:36   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stearinlys som en kan sovne fra?

Telys er absolutt en IKKE-ting på soverommet.

Jeg har vært med på at et telys eksploderte i ansiktet mitt, med 3.gradsforbrenning i halve ansiktet som resultat. Lykken var at jeg hadde det lange håret samlet i hestehale, ellers hadde hele hodet stått i flammer.
I følge DSB er det ikke uvanlig at telys eksploderer pga urenheter og forurensninger i stearinen/parafinen.

Finn heller en liten hyggelig lampe som kan stå på.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:39   #9
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.490
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Stearinlys som en kan sovne fra?

Støtter de andre.

Lys du sovner fra skal ikke ha leve der flamme. Enkelt og greit.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 09:41   #10
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Stearinlys som en kan sovne fra?

Telys på soverommet? Har stor respekt for telys etter at vi hadde et som eksploderte og flammene sto langt oppover veggen bak. Heldigvis var det en vegglysestake som stå mot en brannmur, men det var vanskelig å få slukket. Måtte kvele flammen. Sjekk de elektriske lysene de har på enklereliv.no. De har flere varianter.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no