Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kjenner du igjen deg selv? Eller kjenner du noen? Realitycheck....

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-12, 16:28   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Kjenner du igjen deg selv? Eller kjenner du noen? Realitycheck....

«Dagdrømmeren» Du later som du lytter men i virkeligheten har du «tunet» ut den andre personen. I stedet for å konsentrere deg om det som sies har du brukt din «mentale fjernkontroll» og skiftet til en mere underholdende kanal.

«Dommeren» Du lytter ikke fordi du allerede har forhåndsdømt det som sies som feil, eller dumt…eller for enkelt…..

Egosentrikeren»
Du tar alt som blir sagt og referer det tilbake
til din egen opplevelse og erfaring. Snakker noen om ryggvondt så blir du påminnet
den gangen du ikke greide å står opp på to dager.
Du starter på din egen historie allerede før de rekker å fullføre sin egen.

«Problemløseren» Du trenger ikke høre mer enn et par setninger før du begynner å lete etter et godt råd å komme med. Du er så travelt opptatt av å finne løsninger for den som snakker at du mister noe av innholdet – og av og til det viktigste innholdet.

«Møteplageren» Ditt hovedfokus er å finne noe å være uenig i. Uavhengig av hva andre sier må du finne noe som ikke er korrekt, noe å kritisere, le av eller kommentere på.

«Mr. AlltidRett» Du anstrenger deg hardt for å unngå å bli «avslørt» i å ta feil eller ha skyld eller ansvar for i noe (du kan vri på fakta, finne på unnskyldninger, anklage andre, hente opp andres «gamle» synder osv.) Du kan ikke lytte til kritikk, du kan ikke bli korrigert og du kan ikke ta i mot forslag til endring.

«Avsporeren»
Du endrer tema eller avsporer samtalen når du kjeder deg eller er ukomfortabel med det som blir sagt (den mest
vanlige formen for avsporing er å vitse det bort).

«Yndlingen»
Du er enig i alt og nikker støttende fordi du vil at folk skal like deg. Du halv-lytter akkurat nok til at du henger noenlunde med – men du er ikke involvert og engasjert.


«Advokaten» Du lytter ikke fordi du har det alt for travelt med å forberede ditt neste argument, kommentar eller innlegg. Du ser interessert ut men hjernen jobber på høygir fordi du allerede tenker på det neste du skal si.

«Filteret»
Du hører akkurat det du vil høre og «screener» ut alt annet

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 18:36   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du igjen deg selv? Eller kjenner du noen? Realitycheck....

Jeg har alle i meg og motarbeider dem så godt jeg kan.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 18:40   #3
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du igjen deg selv? Eller kjenner du noen? Realitycheck....

Selvfølgelig kjenner jeg meg igjen. Alle er litt av det du nevner, noen mer enn andre av den ene eller andre kategorien. Jeg er så dristig at jeg påstår at de som ikke kjenner seg igjen mangler selvinnsikt.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 18:52   #4
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du igjen deg selv? Eller kjenner du noen? Realitycheck....

Selvfølgelig ikke. Derimot kjenner jeg igjen veldig mange andre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 19:11   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du igjen deg selv? Eller kjenner du noen? Realitycheck....

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Selvfølgelig kjenner jeg meg igjen. Alle er litt av det du nevner, noen mer enn andre av den ene eller andre kategorien. Jeg er så dristig at jeg påstår at de som ikke kjenner seg igjen mangler selvinnsikt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 19:26   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjenner du igjen deg selv? Eller kjenner du noen? Realitycheck....

Jeg har elementer av dem alle. Til ulik tid og i ulik styrke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 19:33   #7
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjenner du igjen deg selv? Eller kjenner du noen? Realitycheck....

Jeg er egosentrisk, problemløser og yndling - litt avhengig av dagsform og omgivelser.
Noen ganger snakker jeg om totalt irrelevante ting bare for å få lunsjpraten i gang - men tror ikke egentlig jeg sporer av bare for å koble over på noe annet.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:13   #8
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjenner du igjen deg selv? Eller kjenner du noen? Realitycheck....

Jeg kjenner meg mest igjen i dagdrømmeren og egosentrikeren. Den sistnevnte synes jeg er mest pinlig når det går opp for meg (stort sett i etterkant) at jeg har "bedrevet". Jeg, jeg, jeg! Æsj.
Jeg kjenner igjen andre også i noen.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:15   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.988
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjenner du igjen deg selv? Eller kjenner du noen? Realitycheck....

Jeg er fæl på egosentrikeren. Men jeg prøver å ta meg sammen og ikke alltid fortelle relaterte historier.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-12, 20:52   #10
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjenner du igjen deg selv? Eller kjenner du noen? Realitycheck....

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har alle i meg og motarbeider dem så godt jeg kan.

Som jeg skulle sagt det selv, men jeg føler dessverre det ofte er et tapt slag.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no