Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

TFK Joggster III

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-10, 21:58   #21
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: TFK Joggster III

Wow, så mye dere vet! :svett:
Så dere tror twist er grei i terreng og ja. SKal i vei og teste den.

Men hvorfor er det tusen kroner i prisforskjell på dem? Her altså. Syns det er så rart.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 21:59   #22
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TFK Joggster III

Jeg trodde jeg hadde uttalt meg - men har den ikke svingbart forhjul? Da ser jeg virkelig ikke poenget - det vil være like uhåndterbar som en firhjuling og i tillegg letter å velte enn en firhjuling...Men kanskje jeg har surfet feil? Poenget med trehjuling må jo vitterlig være at den kan snu på en 5-øring sånn ca.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:01   #23
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TFK Joggster III

Og selvfølgelig så anbefaler jeg OTH i stedetfor Den er letter, nettere og mer håndterlig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:03   #24
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TFK Joggster III

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg trodde jeg hadde uttalt meg - men har den ikke svingbart forhjul? Da ser jeg virkelig ikke poenget - det vil være like uhåndterbar som en firhjuling og i tillegg letter å velte enn en firhjuling...Men kanskje jeg har surfet feil? Poenget med trehjuling må jo vitterlig være at den kan snu på en 5-øring sånn ca.

Absolutt enig med deg i det. Vi hadde stivt forhjul for åtte år siden og bestemte oss da for at "neste gang skal det kunne svinge". Derfor går vi for Joggster Twist denne gangen.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:06   #25
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: TFK Joggster III

OTH, skjønte den kom til å komme sjø.
Har liksom bare en ide i hodet om TFK`en.
Det hadde jeg om brio happy som vi har nå og, og vi er veldig fornøyd med den. Men når sportsdelen om på ser jeg at jeg ønsker ei litt mindre og greiere vogn. Så briovogna kommer til å bli sovevogn så snart ny vogn er i hus. Håper jeg kan anskaffe så snart som mulig.

Hvor lang tid tok det å få levert fra Tyskland da?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:07   #26
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: TFK Joggster III

Hm, kanskje jeg må ha svingbart hjul da ja. Har prøvd vogner med det og det er unektelig veldig praktisk. Det var bare det med kjøring i marka som var et poeng på sidene til barnas hus mener jeg å huske.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:07   #27
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: TFK Joggster III

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Wow, så mye dere vet! :svett:
Så dere tror twist er grei i terreng og ja. SKal i vei og teste den.

Men hvorfor er det tusen kroner i prisforskjell på dem? Her altså. Syns det er så rart.

Prisen reguleres jo alltid noe av etterspørsel, og Twist selger bedre enn III, så mye av forklaringen kan ligge der.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:09   #28
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TFK Joggster III

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Hm, kanskje jeg må ha svingbart hjul da ja. Har prøvd vogner med det og det er unektelig veldig praktisk. Det var bare det med kjøring i marka som var et poeng på sidene til barnas hus mener jeg å huske.

Såvidt jeg har forstått kan du feste hjulet om du ønsker, til f.eks. kjøring i mark eller for å holde vogna i ro på bussen.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:10   #29
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TFK Joggster III

TFK er fine altså - men nok et motargument: De har innmari små hjul, egentlig...Det finnes mange trehjulinger med skikkelig størrelse på hjulene

Cityjogger er det jo mange her inne som mener er best i hele verden...

http://www.babyjogger.no/prod_city.htm (utrolig lett å legge sammen)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:11   #30
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: TFK Joggster III

5-6 ukers leveringstid står det i mailen med ordrebekreftelse jeg har liggende. Aner ikke om det er like lenge nå, eller om det var tiden det faktisk tok. Litt for lenge siden

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:14   #31
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: TFK Joggster III

Og jeg har forøvrig aldri savna større hjul på vogna, hverken på vinterstid eller på skogsstier. Og jeg er enig i at svingbart forhjul er et must, det kan jo som sagt låses, men vi gjør det aldri fordi det rett og slett er best når det ikke er låst.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:15   #32
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: TFK Joggster III

De er jo ikke små sammenlignet med andre vogner i den klassen, altså typ OTH, Emmaljunga osv., men mot utelukkende skikkelige jogge- og terrengvogner er hjulene små ja.

Når det er sagt, Baby Jogger som Bauche linker til har også suverene vogner!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:16   #33
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: TFK Joggster III

De trehjulingene vi har sett på har hatt hjul man kan låse ja. Det kan jo være greit noen ganger det og.
Da tenker jeg i de baner at det blir twist i stedet ja.

Bare et spm. Hvordan klarer folkå velge utstyr uten å rådføre seg med kloke forum-damer og forum-menn?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:19   #34
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: TFK Joggster III

Nei, si det Mjau ... Jeg klarte ikke det i sin tid , og rådene man får her av faktiske brukere er så utrolig mye bedre enn de rådene jeg har fått i butikk. Jeg er enda himmelfallen over hvor lite kunnskap de har på f.eks BH her - jeg synes rett og slett det er pinlig å gå inn der, for jeg opplever støtt at de står og forteller kunder helt feil ting eller de ikke kan svare i det hele tatt. Det er ikke bare én gang at jeg har tillatt meg selv å blande meg inn og gi vordende foreldre noen førstehånds velmenende råd , senest i forrige uke - vist de hvordan ulike vogner slås opp/sammen, spesifisert forskjeller, fordeler og ulemper osv. Jeg kan laaangt mer enn de fleste av de som jobber med dette, i allefall blant de som jobber på BH i denne byen ...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:20   #35
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: TFK Joggster III

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

TFK er fine altså - men nok et motargument: De har innmari små hjul, egentlig...Det finnes mange trehjulinger med skikkelig størrelse på hjulene

Cityjogger er det jo mange her inne som mener er best i hele verden...

http://www.babyjogger.no/prod_city.htm (utrolig lett å legge sammen)

Er det denne du har?
http://www.barnashus.no/nettbutikk/d...ufacturer_id=8

Er det større hjul på denne altså?

Hvem blir minst når de er smamenlagt, og hvem har best liggestilling? Og hvem har best plass til en unge som mest sannsynlig vil bli litt lang med tanke på hvor stor hun er nå?
Og hvem blir romsligst med vinterposen i?

Halleluja! Mange spm...

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:27   #36
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: TFK Joggster III

OTH vs. TFK er alltid et tema ...

Jeg har hatt begge, og jeg går muligens litt motstrøms når jeg sier at jeg klart foretrekker TFK. Det er mange som har eller har hatt OTH her, inkl. undertegnede. Jeg ble ikke imponert, jeg synes den er oppskrytt. Misforstå meg ikke, for det betyr ikke at OTH ikke er bra. Den er fin å se på, den er en drøm å trille (hakket bedre enn TFK), litt lettere og nettere enn TFK osv. Men, for meg betyr bl.a regulerbart fotbrett og håndbrems mye, jeg liker også at du får mer for pengene med TFK - den er en tanke rimeligere i utg.pkt, og inkludert er både bumper bar og insektsnett. Jeg synes kalesjen er mer dekkende, liggestillingen er bedre (mulig denne er jevnet mer ut med siste modell OTH/MB) og rygg i oppreist posisjon rettere. Dette har i allefall vært viktig for mine barn, som overhode ikke har likt den litt mer "laid back" sittestillingen i OTH, setet skrår (skrådde) litt mer også. Dessuten er TFK mer romslig; lengre rygg og bredere sittedel, men den er ikke stort bredere mellom bakhjulene allikevel. Min 4 åring har mer enn nok plass i TFK, han sitter trangt i OTH.

TFK bygger litt mer i høyden sammenlagt, men blir betydelig kortere og tar mindre plass i bilen totalt sett.

Minuset med TFK er dårligere tilgang til handlekurv og at den er litt tyngre. Regulering av ryggposisjon glidelås (TFK) vs. stropp (OTH) er en smakssak.

Jeg anbefaler både OTH og TFK jeg, uansett hva du velger kan det liksom ikke bli galt, men tenk litt over hvilke behov du har osv. Skal du gå mye i skog og mark er f.eks håndbremsen definitivt et stort pluss. Dempingen på TFK er også noe bedre enn på OTH, som er stivere igjen.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:28   #37
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TFK Joggster III

Ja. Jeg elsker den. Den er enkel i designet, så det er lite fuzz med den. Den er lett å manøvrere. Den er lett å legge sammen (den er lang og flat ammenlagt, det er kanskje minuset at den er ganske lang sammenlagt) Å legge ned ryggen er greit (TFK har kun 3 innstillinger. Begge glidlåsene igjen, en glidelås åpen eller begge glidelåsene åpen. Oth er stilles inn med bånd. (lette å stille inn altså) Dog vet jeg at tfk er mer bratt i ryggen når det er sittestilling. - Det er det noen som synes er innmari greit. (ikke alle barn godtar å sitte litt bakoverlent .- mine daffe barn synes det er supert)

Jeg vet om flere som har hatt TFK og som har byttet til OTH altså - ingen har gått tilbake til TFK igjen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:29   #38
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TFK Joggster III

Forøvrig så er det nå full liggestilling på oth - og det er mer fjæring enn tidligere. Jeg har en gammel vogn jeg, men synes fortsatt den er suveren.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:30   #39
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: TFK Joggster III

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg vet om flere som har hatt TFK og som har byttet til OTH altså - ingen har gått tilbake til TFK igjen.

Nå vet du om en!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 22:37   #40
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: TFK Joggster III

Er det ikke håndbrems på OTH? Da kommer mannen til å si nei uansett, for han ville ha det på neste vogn. Og med alle bakkene her jeg bor er det unektelig et stort pluss.

Tre reguleringer på ryggen må da være nok? Det er det på sportsdelen på vogna mi nå, og jeg føler ikke behovet for mer jeg altså. Oppe, nede eller midt i mellom.

Litt romslig sete er jo positivt. Heller fortsatt mot TFK altså.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no