Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-10, 18:43   #21
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Siden du i tillegg skal ha med deg en 4-åring som gjerne har sine prosjekt, så har jeg helt klart valgt en manøvrerbar buggis.

Det har jeg ikke tenkt på engang.

Heller virkelig mot buggisen nå ja. Godt å få litt synspunkter her inne. Hadde jeg spurt noen her i byen hadde de bare svart, Bugaboo, hva er det? Klart du skal ha en simo.
Sånn er det når man bor på landet, den eneste bugabooen jeg har sett i denne byen var den jeg hadde.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:50   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Jeg hadde valgt den gode og stabile Simo. Og i alle fall om jeg skulle ha med en fireåring som til tider kan henge over vogna. Takke meg til ordentlige vogner.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:50   #23
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Buggis. Den er lett og grei. Har stor bagdel. Kan festes på bilsete. Genialt på korte senterturer. Simo er god om man bor sentralt og ikke må løfte den. Kjøp heller vinterhjul til buggis så har dere en vogn som kan gå på grusveier etc. Jeg har hatt begge og var glad i dem begge.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:51   #24
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Ut fra hva du forteller om bruken, så hadde jeg valgt Buggis - uten tvil.
Simo er verdens beste vogn, men til ditt bruk, og ut og inn av bil osv? Nope.
Jeg har hatt begge, og på tross av å være Simoelsker, så måtte nok den ha gitt tapt for Buggisen i dette tilfellet. Buggisen er også ei veldig god vogn. Og lett å ta fra hverandre og få inn i bilen. Lett å trille og veldig god å trille. Dessuten ser den jo rett og slett smashing ut

  Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:51   #25
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Og jeg ser for meg at de små hjulene foran ikke hadde egnet seg i turområdene her hvor det er alt annet enn asfaltert.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:51   #26
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg hadde valgt den gode og stabile Simo. Og i alle fall om jeg skulle ha med en fireåring som til tider kan henge over vogna. Takke meg til ordentlige vogner.

Med vinterhjul er buggis like stabil som simo. Og se innlegget mitt over.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:52   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Med vinterhjul er buggis like stabil som simo. Og se innlegget mitt over.

Snakker vi om store hjul foran?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:53   #28
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Snakker vi om store hjul foran?

Ja.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:55   #29
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Da stiller det seg annerledes, men den er jo ikke pen okke som. Men det er i det minste ikke farlig.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:57   #30
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Da stiller det seg annerledes, men den er jo ikke pen okke som. Men det er i det minste ikke farlig.

Jeg derimot synes den er superfin og jeg liker at jeg kan forandre farge på den. Simo derimot synes jeg ikke er fin men bare stor og god.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:04   #31
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Buggis.
Og jeg har en du kan få kjøpe. I denim. Med ekstrautstyr.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:07   #32
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Og jeg ser for meg at de små hjulene foran ikke hadde egnet seg i turområdene her hvor det er alt annet enn asfaltert.

Opprinnelig lagt inn av Nin

Vogn blir stort sett trillet på asfaltveier.

Ingen her sier vel at Bugaboo egner seg best i alle tilfeller. Men utfra kriteriene som ble ramset opp, ville jeg helt klart valgt Bugaboo!

Når det gjelder fireåringer hengende over vogna, tror jeg at Bugabooen er mer stabil enn Simoen.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:10   #33
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Vi har brukt vinterhjulene mye i vinter. Vogna er ikke helt optimal som fast-hjuling, for tyngdepunktet er litt rart så det er vanskelig å vippe den med styret. Når det er snø, er det derimor enkelt å bare skli den rundt i stedet for å vippe når man skal svinge.
Konklusjonen er altså at vogna er super i by- og asfalt-terreng og på snø, men bor man slik til at man har mye grus og skogsvei, er den mindre optimal.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:18   #34
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Buggis.
Og jeg har en du kan få kjøpe. I denim. Med ekstrautstyr.

Hm. Oi oi oi. Gammel? Godt brukt?
Har lyst på svart da. Hm.
Hvor bor du?

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:19   #35
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Ingen her sier vel at Bugaboo egner seg best i alle tilfeller. Men utfra kriteriene som ble ramset opp, ville jeg helt klart valgt Bugaboo!

Når det gjelder fireåringer hengende over vogna, tror jeg at Bugabooen er mer stabil enn Simoen.

Ja vi har aldri med vogn utenom asfaltvei. Er vi i skogen så bærer vi og vogna står hjemme. Vi har både bæremeis og bæreseler i hus.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:56   #36
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Simo- uten tvil ...Men jeg ville ha valgt Simo Duo, da . Har hatt utallige vogner til begge jentene mine, men Simo har vært et klart førstevalg til babytiden. Har aldri prøvd Buggis selv, men tror faktisk ikke jeg hadde vært fristet til å kjøpe det, utrolig nok. Synes den virker vinglete (har bare trillet i butikk ) og så liker jeg heller ikke at bagen/sittedelen kommer så lavt. Men det er meg, da....

Om det blir liten tass her i huset igjen, hadde det garantert blitt Simo Duo og så hadde jeg hatt en eller annen god trille til bilen for småturer/shopping.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 20:02   #37
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Definitivt Bugaboo.

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 20:22   #38
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Jeg bare elsker Simo, så jeg hadde valgt den uansett. Til tross for vekt og tyngde. Nå har den også kommet med flip-over-styre.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 20:24   #39
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

hadde helst valgt simo men ut i fra dine behov og ønsker hadde jeg gått for Bugaboo. helt klart.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 20:35   #40
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn, vil noen synse litt med meg

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg hadde valgt den gode og stabile Simo. Og i alle fall om jeg skulle ha med en fireåring som til tider kan henge over vogna. Takke meg til ordentlige vogner.

Jupp

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no