Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvordan har du på body på barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Bodyen under eller utenpå strømpebuksa?
Under strømpebuksa 189 79,08%
Utenpå strømpebuksa 14 5,86%
Det varierer 36 15,06%
Dustepåll 0 0%
Deltakere: 239. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-09, 15:11   #81
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.977
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Den ene gangen jeg har hatt bodyen til Bøllefrøet utenpå ei sigen strømpebukse fikk jeg meget klar beskjed fra Mett om at det så noldus ut, og siden har jeg ikke turt å gjøre det igjen.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 15:12   #82
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Feil? Hvordan kan det være feil? Har du noensinne sett en body komme med instruksjoner om hva som skal være under og utenpå?

Nope. For jeg trodde det var helt innlysende hva som er riktig.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 15:13   #83
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Nope. For jeg trodde det var helt innlysende hva som er riktig.

Og den holdningen har du for eksempel til t-skjorte utenpå skjorte/genser også?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 15:21   #84
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Og den holdningen har du for eksempel til t-skjorte utenpå skjorte/genser også?

T-skjortene våre har ikke innebygget truse.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 16:58   #85
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Definitivt under strømpebuksen..

__________________
~Moonlight~
M 20.09.02 ~ D 02.08.04
~ Engla- Linea 17.10.09~
Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 17:26   #86
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Jeg krysset for under strømpebuksa, men kom på at vi hadde noen genserbodyer, og de hendte det vel kanskje at jeg hadde utenpå strømpebuksa.

  Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 17:38   #87
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Her varierer det litt

Skal vi ha bukse, har vi strømpebuksen under bodyen, fordi jeg synes det er veldig stygt når strømpebuksen går over liningen på buksa
Har vi kjole eller selebukse har vi body under strømpebusken...

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 17:43   #88
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Jeg tar body en under strømpebuksa, men svarte feil i pollen *trøtt*

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:52   #89
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Jeg tar alltid på bodyen under strømpisen, men hun kommer ofte hjem fra bhg med bodyen over

__________________
lillegås 07
iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 18:26   #90
Livi
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 6
Livi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Jeg har faktisk ganske ofte bodyen på utenpå strømpebuksa jeg, men ser at det er en sjelden praksis

Livi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 20:00   #91
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

De andre på avdelingen "min" i barnehagen tar bodyen utenpå, har jeg oppdaget. Det ser helt fjernt ut.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 20:52   #92
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

På Rabalder brukte vi ofte bodyen utenpå longsen, for han var så tynn at ellers skled den så lett ned. På Rusket bruker vi bodyen inni strømpebuksa.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 17:59   #93
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Når strømpebuksene "sægger" putter jeg bodyen utenpå - som et hint til foreldre om at strømpebuksa er utslitt, for lita osv... Ellers er det body innerst ja.
Jobber i barnehage

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 21:06   #94
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Når strømpebuksene "sægger" putter jeg bodyen utenpå - som et hint til foreldre om at strømpebuksa er utslitt, for lita osv... Ellers er det body innerst ja.
Jobber i barnehage


Jeg tar også bodyen utenpå hvis longsen eller strømpebuksa er dårlig i strikken, men da for å forlenge longsens levetid.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 22:56   #95
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Når strømpebuksene "sægger" putter jeg bodyen utenpå - som et hint til foreldre om at strømpebuksa er utslitt, for lita osv... Ellers er det body innerst ja.
Jobber i barnehage


Da sier jeg heller i fra til foreldrene, for slike hint tror jeg ikke de tar. Jeg tar stadig vekk bodyen på utsiden, og det betyr ikike at strømpebuksa trenger å skiftes.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 23:03   #96
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Jeg hadde den alltid på innsiden av strømpebuksen. Det er liksom der undertøy skal være. For meg.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-09, 10:06   #97
ltb
Superaktiv
 
ltb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: ved Tyrifjorden
Innlegg: 330
ltb er litt kulltb er litt kul
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Med den første hadde jeg alltid bodyen under strømpebuksa. For det var mest logisk! Siden jeg jobber i b.hg. har jeg jo sett flere og flere med bodyen på utsiden av strømpebuksa, og jeg å si at det er finere hvis du har bukse på barnet ditt. Jeg synes ikke det er fint når strømpebuksa/longsen stikker ovenfor bukselinninga. Jeg synes det ser værre ut enn bodyen utenpå strømpebuksa.

Og hvis det er litt dårlig strikk i strømpebuksa/longsen så sklir den ikke ned hvis bodyen er på utsiden. Forresten sklir de til tider ned om strikket ikke er så løst heller. Barn leker tross alt ganske mye og veldig aktivt til tider.

Med nr. 2 har jeg faktisk tatt bodyen utenpå strømpebuksa. Ulempen med det er at siden hun promper og bæsjer i ett sett, så er det litt mer jobb å sjekke bleia når bodyen er på utsiden. Da kan jeg jo ikke bare dra ned strømpebuksa og titte inn i bleia. Nå må jeg faktisk kneppe opp bodyen først!

Tja, en liten avhandling om trivielle ting

ltb er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 20:35   #98
Nelly
Superduperaktiv
 
Nelly sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 611
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Sv: Hvordan har du på body på barn?

Har ikke lest alle innleggene. Det varierer en del hva jeg gjør, men som oftest tar jeg bodyen på utsiden. Grunn til det er at jeg ikke synes det er fint med bukse og en strømpebukse som stikker på oppsiden. I tillegg holder den strømpisen oppe og på plass.
Når ungen har på seg kjole tar jeg på body under strømpebuksa.
Når det gjelder om ungene har bæsjet eller ikke så er det bare å bruke nesa... pleier ikke å slå feil

Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no