Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Ullklær eller ikke?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-09, 23:21   #41
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nja, ta nå og test litt om de liker det, tåler det, etc., først, før du går helt amok i handlingen.

Det er ikke privatkjøp da, mine vet jeg liker det og tåler det.

Skal kjøpe inn til butikken min. Har denne mnd åpnet en avdeling med barneutstyr i møbelbutikken vår.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 23:25   #42
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Vi bruker bortimot utelukket ullklær fra oktober til april.


Definitivt! - Storebror er litt kresen, så han må ofte få ull med bommull inne (joha og cubus) eller evt ull/silke fra nøstebarn. Gutta er er 1 år og 4 år.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 23:27   #43
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Eldste brukte hele vinteren til hun var ti, mellomste brukte hele vinteren til han var åtte, yngste er sju og bruker hele vinteren. Jeg er 35,5 år og bruker fra oktober til april. Hver dag. Ull er virkelig et must.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 23:28   #44
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Bruker nesten bare ull innerst på mine vinter, høst og vår. Ble ull i dag også på fisketur.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 23:32   #45
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

De to yngste bruker ull, høst, vinter og vår, Janus og Steffens(som er helt likt det de har på Cubus, med bomull innerst, W er atopiker). Eldstemann bestemmer selv.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 23:32   #46
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Minste min (6 år) bruker tynn ull innerst hele vinteren. Aller helst går han med tynn ull innerst og så krinkelull utenpå der igjen, for da kan han bare dra dressen rett på når han skal ut. Vil ha det enkelt, han.

Eldste (9 år) er varmere i kroppen, og bruker ikke ull innerst hver dag, men når det er uteskole/turdag og om hun er ute mye i helgene og.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 23:33   #47
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Det er ikke privatkjøp da, mine vet jeg liker det og tåler det.

Skal kjøpe inn til butikken min. Har denne mnd åpnet en avdeling med barneutstyr i møbelbutikken vår.



Sorry, fulgte ikke med.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 23:44   #48
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Nei, jentungen bruker ikke ull rett på kroppen på grunn av eksem. Ikke ull/silke eller ull m/bomull på innsiden heller.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 23:49   #49
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Bruker minst ett lag ull på lillemannen hele høsten/vinteren/våren. Har inntrykk av at det er veldig vanlig å bruke ull i bhg. til poden i allefall.

Vi har til og med vært så "heldige" at vi har fått prøvd på høstens ulltøy i sommer- i 7 iskalde grader i trollheimen, med sur vind

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-09, 23:56   #50
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Innerst til ytterst med ullklær, vel ytterdress ytterst da...

6 og 2 år nå de minste, de største får jeg ikke ullklær på lengre...

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 00:01   #51
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Vi bruker ullklær, men om det kvalifiserer til at det er "vanlig" vet jeg ikke. Sverger til ullsokker (Ulvang) til meg selv på høst, vinter og vår, og dermed får barna det også. Kan ikke huske at jeg brukte annen ull enn hjemmestrikka tjukkesokker som barn.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 00:12   #52
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Til og med jeg bruker kun janus ull når det blir kaldt. Til trening er det de beste greiene synes jeg.

Jeg kledde min sønn i janus ull da han var liten. Fremdeles går det i janus ull for ham også.

  Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 00:33   #53
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Ull er i vinden Da storesøster var liten (12 år) var det lite ullundertøy av god kvalitet å få tak i, iallefall var det ikke like populært som nå. Husker jeg kjøpte på en helsekostbutikk. De siste årene har ull tatt helt av. Mange forskjellige merker, farger og motiv. Brjuker masse ull selv, elsker det på høsten og vinteren .

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 00:35   #54
teamor
Superduperaktiv
 
teamor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 565
teamor er litt kulteamor er litt kul
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Dessuten er det ingen fare om dere ikke selger ut ulllageret. Det er ikke trend-vare, og kan bare hentes frem igjen neste år om dere ikke selger ut alt

teamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 00:42   #55
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Her bruker både jeg og alle tre ungene (4,7,10) ull på vinteren. Nå er det jo kjempemasse fine ullklær å få tak i. Synes dette fra Janus var kjempefint.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 00:55   #56
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Ullklær i innerste lag på alle om vinteren, ytterlaget varierer litt. Barna mine er 0, 5 og 7. Minste har ull delvis også om sommeren.

Jeg tror forresten at omtrent alle i barnehagen har samme påkledning - altså ull innerst, ull eller fleece utenpå og et skallag. Bortsett fra eksembarn som ofte har superundertøy istedenfor.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 01:07   #57
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Vår syvåring bruker ullundertøy hele vinteren. i tillegg bruker han mellomklær av ull på de kaldeste dagene. Janus er supert, men longsene holder ikke mer enn en dag her hos oss så dem sluttet vi med for et par år siden.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 03:56   #58
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Vi bruker bare ull om vinteren. Stillongs og ulltrøye.
Vi har gjerne flere lag med ull også - ullundertøy under, og hel eller todelt regnbueull eller Krinkleull fra Janus. Krinkleulla er utrolig deilig. Janus har mye bra ulltøy.

  Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 10:33   #59
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

De er 7 og 4 år og bruker ull hele vinteren. Bare ull her også.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-09, 10:38   #60
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ullklær eller ikke?

Ta inn mye ull!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no