Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Puky løpesykkel

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-09, 14:42   #1
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Puky løpesykkel

Våren har kommet og veiene er i ferd med å bli fri for snø.

Jeg ser etter PUKY LR XL eller PUKY LR1 Br.

Finnes disse i norske butikker eller nettbutikker? I så fall hvor?
Jeg tar også i mot tips om nettsteder i utlandet denne selges billig.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 14:56   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Jeg mener sprell har hatt en eller flere typer? Vi har kjøpt fra utlandet, via bekjente, og storebror spør hver dag om det er så lite snø nå at han kan begynne å syke igjen. Han elsker Puky-sykkelen sin. Godt valg!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 15:09   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puky løpesykkel

En sånn har jeg også tenkt på til den unge mannen, så jeg følger med her.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 16:47   #4
jannski
Utålmoooodig
 
jannski sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
jannski er litt kul
Standard

Sv: Puky løpesykkel

I fjor vår trålet jeg nettet etter disse syklene i Norge. Jeg fant ikke, og bestilte fra nettbutikk i Danmark. Ypperlit service og rask levering. Tror det var cyklebutiken.dk, eller noe sånt.

__________________
jannski pannski
snuppa 06
gompen 09
jannski er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 17:15   #5
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.667
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Kjøper dere denne istedenfor trehjulssykkel eller i tillegg?
Har en 2 åring til sommeren som jeg har lyst å kjøpe sykkel til. Vet ikke om han er klar for noe sånt som dette enda. Men er veldig for balansetrening.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 19:20   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Isolde: Jeg kunne tenke meg det som hakket før tohjulssykkel med pedaler. (Den unge mannen har akkurat blitt 4 år.) Trehjulssykkel har han hatt siden han var 1,5 år.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 19:34   #8
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Dette er et mellomstadie ja. Storebror fikk sin til 3 årsdagen, og planen er at han skal ha den til han blir 5 år. Nå viser det seg imidlertid at han noen måneder etter han fikk denne var på god vei til å beherske teknikken på en vanlig tohjulssykkel, og han har nok veldig lyst på en sånn (også). Sykkelfantast som han er får vi se om vi klarer å stå i mot presset om en sykkel med pedaler enda et år.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 19:41   #9
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Det finnes veldig bra utvalg av Puky XL på ebay i Tyskland. Jeg har forsøkt å undersøke om noen sender til Norge. Jeg kan ikke tysk, men jeg tipper at de ikke selger til Norge. Noen som kan oversette dette:

Versand:Nach Norwegen -- Keine Angabe
Versand nach:Europäische Union

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 19:42   #10
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Utrolig fin sykkel. Storesøster fikk sin i fjor når hun var 4,5 år. Ikke noe mas om pedalsykkel selv om de andre i gata hadde det. I år skal hun få vanlig sykkel men det blir nok en liten stund på løpesykkelen først så hun kommer igang med balansen igjen. Hun ble veldig god på å trille langt uten å sette beina nedi så tror overgangen til vanlig sykkel kommer til å gå uten problem.

Lillebror har overtatt tre-hjulsykkelen men har tenkt å la ham prøve seg på løpesykkelen i sommer også. Da er han akkurat fylt 2 år. Han er høy så håper vi kan stille den langt nok ned til at han kan bruke den.

Jeg importerte selv fra Nederland (via Sverige) og sparte noen hundrelapper på det.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 19:43   #11
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Junior har denne og vi kjøpte den på Sprell, minnes at den kostet 1000 - 1100 kr. Junior elsker denne sykkelen og var blitt en racer i fjor høst når vi pakket den vekk og da var han også begynt å beherske vanlig tråsykkel (han byttelånte med nabojenta), så det er mulig at han får vanlig sykkel i løpet av sommeren.

Jeg greier bare ikke å huske om vi kjøpte denne påsken etter han fylte 2 eller om det var ifjor når han fylte 3?

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 19:44   #12
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Kjøper dere denne istedenfor trehjulssykkel eller i tillegg?
Har en 2 åring til sommeren som jeg har lyst å kjøpe sykkel til. Vet ikke om han er klar for noe sånt som dette enda. Men er veldig for balansetrening.

Min jente har syklet på trehjulsykkel siden hun var 1,5 år. I fjor sommer fikk hun låne en Puky fra nabojenta. Og det tok ikke mange dagene før hun mestret den fint. Det var helt utrolig å se hvordan balansen utviklet seg fra dag til dag.

Nå er hun 3,5 år.

Vi tenkte å ha en klar til påskeferien, men jeg frykter nok at vi er litt sent ute.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 19:45   #13
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Junior har denne og vi kjøpte den på Sprell, minnes at den kostet 1000 - 1100 kr. Junior elsker denne sykkelen og var blitt en racer i fjor høst når vi pakket den vekk og da var han også begynt å beherske vanlig tråsykkel (han byttelånte med nabojenta), så det er mulig at han får vanlig sykkel i løpet av sommeren.

Jeg greier bare ikke å huske om vi kjøpte denne påsken etter han fylte 2 eller om det var ifjor når han fylte 3?

Mannen min ringte Sprell i Sandvika for å høre om de hadde Puky XL. Det hadde de ikke. De kunne dog bestille den for oss. Den vil koste 1785,- Det blir helt sikkert billigere å importere den.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 19:52   #14
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Jeg har funnet to stk. fra Danmark:

http://www.cykelbutikken.eu/product.asp?product=2020
Pris: 1288 NOK inkl porto. Norsk moms og gebyrer kommer i tillegg.

http://www.eurotoys.dk/main/index.as...4&vn=04-004044
Pris: 1142 NOK inkl. porto. Norsk mva og gebyrer kommer i tillegg.
(Sender ikke før 9. april)

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 19:53   #15
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Mannen min ringte Sprell i Sandvika for å høre om de hadde Puky XL. Det hadde de ikke. De kunne dog bestille den for oss. Den vil koste 1785,- Det blir helt sikkert billigere å importere den.

Prøv å ring Sprell i Markveien, det var der vi kjøpte den. Og jeg så de hadde sykler i fjorhøst også.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 20:00   #16
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Prøv å ring Sprell i Markveien, det var der vi kjøpte den. Og jeg så de hadde sykler i fjorhøst også.

De kjører nok like priser på Sprell i Sandvika og på Grünerløkka.

Og nesten 1800,- syntes jeg er litt drøyt for en løpesykkel.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 20:07   #17
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Bestill i Tyskland, få den levert poste restante. Da kan du harryshoppe og hente sykkel samtidig.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 20:10   #18
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Bestill i Tyskland, få den levert poste restante. Da kan du harryshoppe og hente sykkel samtidig.

Hvordan fungerer post restante? Er det vanskelig?

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 20:17   #19
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Corbeille, her.

Hvordan fungerer post restante? Er det vanskelig?

Veldig enkelt. Du oppgir navnet ditt og adressen til postkontoret som kan ta i mot poste restante, f.eks i Strømstad. Du får selvfølgelig ingen hentelapp så du må følge med selv når pakken er framme. Da er det bare å kjøre å hente den, signere på hentelappen som ligger på postkontoret og du er ferdig. Da slipper du sikkert unna med billigere frakt siden det er innen EU og ingen ekstra mva eller gebyrer til Norge.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 20:24   #20
Corbeille
...med jordbær...
 
Corbeille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 427
Corbeille er litt kul
Standard

Sv: Puky løpesykkel

Opprinnelig lagt inn av Stikka, her.

Veldig enkelt. Du oppgir navnet ditt og adressen til postkontoret som kan ta i mot poste restante, f.eks i Strømstad. Du får selvfølgelig ingen hentelapp så du må følge med selv når pakken er framme. Da er det bare å kjøre å hente den, signere på hentelappen som ligger på postkontoret og du er ferdig. Da slipper du sikkert unna med billigere frakt siden det er innen EU og ingen ekstra mva eller gebyrer til Norge.

Dette hørtes ut som en mulig løsning.

Corbeille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no