Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-08, 21:06   #21
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Her går det i Devold-undertøy og ull fra Joha innerst, ull eller fleece som mellomlag og dress ytterst. I barnehagen jeg jobber så er det variabelt hva de har med, men vi har jobbet mye med dette (sendt ut informasjonsskriv om tre lag osv.. ) og ser det virker. Vi har også en utegruppe, og de har blitt superflinke til å bruke riktige og gode klær.

Jeg har jobbet i andre barnehager hvor bevisstheten rundt dette var mye lavere, og jeg kan ærlig innrømme selv at som nyutdannet førskolelærer så var jeg ikke ekspert på dette heller. (Det er ti år siden da, og jeg var ung og fersk på det meste. )

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:07   #22
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Ull, ull å ennå mere ull. Bruker ikke annet.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:08   #23
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Ull innerst og fleece utenpå. Dette bruker poden fra oktober til april.
Nå har han en høstdress utenpå når han er ute, når det blir kaldere har han en ullforet vinterdress. Det har fungert de forrige to sessongene, så jeg satser påa t det fungerer nå også. Bomull innerst høres fryktelig kaldt ut syns jeg, men det er vel ikke alle som er en slik frossenpinn som Poden.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:09   #24
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Jeg er veldig nøye på hva barna har på seg. De har ull/superundertøy på seg i barnehagen hele vinterhalvåret. Mellomlaget er ull/fleece.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:12   #25
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ulltruser, ja. Hvor kjøper dere det?


Apropos... igår var jeg og Snuppa på matetur i skogen, og vi var varme og gode i våre janus/by Torinn-produkter. Likevel kjente jeg meg svett og ekkel et sted - der bhen sitter. Mon tro om det finnes bher i ull?

Og bevernylondress - bare navnet får meg til å grøsse. Selv om jeg ikke helt vet hva det er.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:12   #26
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Og beklager avsporing. Tar gjerne imot ull-bh-prikk.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:14   #27
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Mine barn bruker stort sett alltid ull, men jeg jobber i barnehage og det er mange som bare bruker bomull. Det er mange som bruker olabukse under dressen også. Det er ikke optimalt, men de klarer seg faktisk helt fint.

Jeg tror mange "forummammaer" blir litt opphengt i å gjøre alt riktig. Som tror barna MÅ ha Nøstebarn, Reima og full pakke. Det er faktisk ikke så vanlig og ungene koser seg ute uansett. Bevernylondress og cherrox til tross.

Når det er sagt så mener jeg ikke at det ikke spiller noen rolle hva ungene har på seg. Det er selvsagt viktig at barna er tørre og varme. Men hva som må til for å holde barna tørre og varme er det visst delte meninger om.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:22   #28
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Jeg er veldig nøye på påkledning, og her går det i ull, ull og mer ull.
Mest ull/silke fra Nøstebarn innerst, også gjerne ullribb/ullfleece fra Nøstebarn over der.
Også har vi Reima Tec dresser.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:22   #29
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Moria, her.


Når det er sagt så mener jeg ikke at det ikke spiller noen rolle hva ungene har på seg. Det er selvsagt viktig at barna er tørre og varme. Men hva som må til for å holde barna tørre og varme er det visst delte meninger om.

Mine barn har alltid hatt på seg mindre klær enn de fleste andre barn, og vi brukte aldri ull til eldstemann. Yngstemann bruker ull om vinteren, men vi har ikke begynt med det ennå. Det blir for varmt for han. Jeg føler ikke at jeg kler han håpløst av den grunn.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:33   #30
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Ulltruser, ja. Hvor kjøper dere det?

Jeg husker ikke hvor jeg kjøpte våre, men har sett at de har det på barneutstyrsbutikken her i byen. Lurer på om våre faktisk egentlig ble kjøpt i forbindelse med utprøvingen av tøybleier, jeg. At de er beregnet til å ha som sperrelag utenpå brettebleier eller noe. :huskerikkehelt:



Btw, mamma var også ullfreak, og er misunnelig å alle de geniale ullplaggene man får tak i nå til dags. Og hun har såvisst ikke vanket på noe mammaforum.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 21:38   #31
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

De har ulltruse/boxere på Barnas Hus her, og Joha har hvertfall ullboxere.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 22:21   #32
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Vi bruker ull innerst, av den enkle grunn at skulle de bli våte ute, så slipper de å bli kalde før det oppdages at de er våte.

Lillesøster sover med ullbody på om natta nå, og hun er så god og varm! En kveld i forrige uke hadde hun på seg ei bomullsskjorte. Hun var gjennomvåt etter en halvtime, og bomullen var iskald. Ble byttet over til ull på ei sovende snuppa.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 22:26   #33
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Hvis vi nå snakker vinterhalvåret (dvs fra ca nå og utover), er det ull innerst og etterhvert også ull (strikket) utenpå og dress (reimatec) ytterst. Ullsokker av typen ullvang i goretex sko (evt med tykkere ullsokker utenpå ved behov). *ullfantast*

Jeg er ikke helt unik i bhg her nei... men det er en utebarnehage.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 23:23   #34
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Jeg liker ikke ull innerst hvis jeg skal være aktiv. Det gir en guffen følelse.

Jeg ser at andre opplever det helt annerledes, og trekker derved slutningen at dett er individuelt.

Ungene har ymse kombinasjoner, men jeg prøver å høre på deres opplevelser av komfort.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 23:30   #35
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Hjemmestrikkede ulltrøyer innerst (24/7), så tynn body/genser i bomull (man sliter ikke av dem dette i barnehagen når de skal ut, antar jeg), så tykk hjemmestrikkede ullgensere og til slutt "kvalitetsdresser".

Og hjemmestrikkede ullbukser. (La meg legge til; det er bestemor som strikker. )

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 23:40   #36
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Her brukes ull på eldstemann og bomull innerst på toern. Jeg merker at ull holder varmere enn bomull, men at toern ikke tåler ull er ikke noe kjempeproblem ved vanlige temperaturer. Det er de dagene det blir veldig kaldt (kaldere enn femten minus) at jeg synes det blir utfordrende.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-08, 23:56   #37
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Til Frøkna bruker vi minst mulig, egentlig, og som oftest bomull innerst, bortsett fra de aller kaldeste dagene, der hun har Devold som innerste lag. Hun er rett og slett kjempevarm og renner bort i det meste av det som andre barn ser ut til å trives i. (Vi snakker om et barn som dro av seg alle klærne det øyeblikket hun ankom barnehagen og løp rundt resten av dagen i trøye og truse, hele vinteren.) Hun har alltid fått lov til å styre selv hva hun har på seg, og det har fuingert veldig bra, for hun sier fra både når hun er kald og varm.

Blobben, som har atopisk eksem og som er mye forkjølet, bruker nå Devold som innerste lag og som eneste lag innendørs. Som mellomlag har hun ulldressen som hører til Trolldressen. Det blir vel et tynt lag med ull til når det blir kaldere, tenker jeg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 07:00   #38
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Da storebror får spader av ull mot kroppen (også merinoull), så bruker vi enten superundertøy eller ull med bomullsinnside innerst. Så følger ull og ytterklær.

Gutten er aldri kald.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 07:23   #39
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Vi bruker superundertøy til de eldste og ull med bomull innside til minste. Filosofen og LilleSola er atopikere. Mellomlaget er fleece.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 07:37   #40
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Vi bruker alt. Bomull, ull, superundertøy. You name it.
SÅ lenge barna mine er tørre og varme så gir jeg beng.

Det JEG derimot er opptatt av er ytterdress av god kvalitet.
Vindtett og vanntett. Og den skal være myk og lett, så de klarer bevege seg.

Hjelper søren meg ikke med ull om dressen er så stiv og tung at de går rundt som mumier.
HVIS de i det hele tatt klarer å gå da ...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no