Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan oppbevare kvitteringer

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-08, 23:31   #1
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan oppbevare kvitteringer

Når en handler alt fra sko til større ting kan det være greit å ta vare på kvitteringen for kjøpet, i tilfelle reklamasjon. Per i dag har vi en skuff på kjøkkenet til dette formålet, men dette systemet (eller burde jeg si mangel på system) fungerer dårlig. Vanskelig å finne igjen en kvittering ved behov, og da er jo litt av hensikten borte.

Har noen gode løsninger på hvordan oppbevare kvitteringer? Det kjøpes jo en del med 3 barn og 2 voksne i familien, så det må være et enkelt system med plass til en del kvitteringer.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 23:32   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Jeg liker å ha det organisert, men vet med meg selv at det blir kaos Så jeg stapper alle oppi en skoeske. Når den er full, sorterer jeg ut de som er for gamle for reklamasjon.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 23:34   #3
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

En sånn mappe med mange lommer i er ganske greit ( pluss en skoboks innerst i skapet til de du vil holde for deg selv)

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 23:38   #4
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

En sånn mappe med mange lommer i er ganske greit ( pluss en skoboks innerst i skapet til de du vil holde for deg selv)

Detaljer, detaljer - hvordan sorterer du det i denne mappen?

Og holde for seg selv er ikke lett med felles brukskonto, gitt. Men det er ikke noe behov for det heller, forsåvidt.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 23:39   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg liker å ha det organisert, men vet med meg selv at det blir kaos Så jeg stapper alle oppi en skoeske. Når den er full, sorterer jeg ut de som er for gamle for reklamasjon.

Glemte å si at dette funker som gull! Har enda ikke rotet bort en kvittering jeg har behøvd senere.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 23:40   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Vi har 2 varianter:
1. En gammel stålkleshenger, bet av på den ene siden med en tang, og trer kvitteringene inn på den etterhvert. Den henger i kjøkkenskapet.
2. En gammeldags billettboks, rød med et hull oppå.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 23:47   #7
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Detaljer, detaljer - hvordan sorterer du det i denne mappen?

Og holde for seg selv er ikke lett med felles brukskonto, gitt. Men det er ikke noe behov for det heller, forsåvidt.

1. rom- mine klær, sko osv
2.rom- det jeg kjøper til barna
3.rom- mat, bensin
4.rom- husting( puter, tepper og annet dill)
5.rom- dill dall som leker, blader, røyk....

Skoeske- altfor dyre sko, vesker og andre ting som ikke trenger oppmerksomhet

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 02:20   #8
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Jeg har hatt en skuff før, men da den fløt over og jeg ble lei av å lete desperat etter kvitteringer ved behov, laget jeg nytt system: Jeg tar a4-ark, tar hull med hullmaskin (i tilfelle jeg skulle få anfall og finne på å sette dem i en ringperm), og så sorterer jeg selvfølgelig etter dato og limer dem inn på arket, bruker ikke mye lim i tilfelle jeg trenger å ta de av (limstift funker bra til dette) og så setter jeg noen stikkord ved siden av, f eks Røde GORETEX-sko til frøkna, for raskere finne fram. A4-arkene har jeg foreløpig lagt i en plastlomme..
Mat, bensin, klær til oss voksne tar jeg ikke vare på kvitteringene til, kun noen dager eller uker, sånn i verste fall, men arkiverer ikke.. Etterhvert som garantier går ut kan man fjerne enten hele ark eller enkeltkvitteringer.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 10:06   #9
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Tror det må bli en plastmappe med lommer til forskjellige type kvitteringer. Forbrukerkverulanten sitt opplegg så litt for omfattende ut for meg, ser for meg at jeg kommer til å stappe dem i en skuff i påvente av tid til å lime inn, også er vi tilbake til det gamle ikke-eksisterende systemet. Men det er sikkert veldig enkelt å finne igjen kvitteringer på denne måten.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 10:08   #10
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

1. rom- mine klær, sko osv
2.rom- det jeg kjøper til barna
3.rom- mat, bensin
4.rom- husting( puter, tepper og annet dill)
5.rom- dill dall som leker, blader, røyk....

Skoeske- altfor dyre sko, vesker og andre ting som ikke trenger oppmerksomhet

Tar du vare på røyk og pølse-kvitteringer?

Og noen LIMER dem inn på ark?

Jeg tar ikke vare på kvitteringer, annet enn på større ting, men har helt klart sett behovet i blant.
Vurderer til nød en skoeske.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 10:21   #11
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Jeg har dem i en liten skuff. Når skuffen er full rydder jeg bort de som er for gamle til å være verd å ta vare på. Systemet funker fint for oss.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 11:38   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Jeg limer inn nok kvitteringer på jobb, og har dermed det usedvanlig sjuskete systemet "fylle opp lommeboka" privat, bortsett fra de store tingene med garanti som ligger i "papir jeg ikke må kaste med en gang"-boksen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 12:10   #13
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Tar du vare på røyk og pølse-kvitteringer?

Og noen LIMER dem inn på ark?

Jeg tar ikke vare på kvitteringer, annet enn på større ting, men har helt klart sett behovet i blant.
Vurderer til nød en skoeske.

He he, hvis jeg er innom en mix, blir det gjerne cola z, røyk og et blad og da er du oppi i 130 kr.
130 kr 5-6 ganger i mnd er 780 kr, så der ble de av.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 13:16   #14
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

He he, hvis jeg er innom en mix, blir det gjerne cola z, røyk og et blad og da er du oppi i 130 kr.
130 kr 5-6 ganger i mnd er 780 kr, så der ble de av.

Dette er sånn jeg ikke vil vite

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 13:19   #15
Blomst
nygift
 
Blomst sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Innlegg: 2.118
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Dette er sånn jeg ikke vil vite

Nei, men det er greit å vite hvor pengene flyr hen.

__________________
Det har jeg ikke gjort før, så det kan jeg helt sikkert.....

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 13:45   #16
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Menneh, hvorfor spare på alle de kvitteringene? Det står jo på bankutskriften.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 13:50   #17
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Menneh, hvorfor spare på alle de kvitteringene? Det står jo på bankutskriften.

Lurer jeg også på. Sjelden man reklamerer på cola og KK liksom.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 13:53   #18
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Menneh, hvorfor spare på alle de kvitteringene? Det står jo på bankutskriften.


Jeg ser det interessante i å gjøre dette en måned eller to for å kartlegge forbruket, men ikke hver eneste måned. Vi spare på kvitteringer for ting som det kan være aktuelt å klage på, og det er større ting + klær/sko.

På bankutskriften står endel, men jeg pleier ofte å ta ut penger samtidig som jeg handler, og da blir jo ikke summen riktig.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 14:04   #19
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Tror det må bli en plastmappe med lommer til forskjellige type kvitteringer. Forbrukerkverulanten sitt opplegg så litt for omfattende ut for meg, ser for meg at jeg kommer til å stappe dem i en skuff i påvente av tid til å lime inn, også er vi tilbake til det gamle ikke-eksisterende systemet. Men det er sikkert veldig enkelt å finne igjen kvitteringer på denne måten.


Jeg starter med en plastlomme, og når den er full, eller når jeg plutselig trenger en kvittering og blir irritert av å leite gjennom hele hersens plastlomma, DA limer jeg inn.. Men limer altså bare inn de tingene som er dyre/eller har reklamasjon/garanti på.. F eks sko, yttertøy, dvdspillere, digitalkamera o.l..

Men innrømmer altså at jeg starter med en plastlomme..

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 14:06   #20
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevare kvitteringer

Jeg bruker å legge kvitteringene i en liten skoeske.
Problemet er at kvitteringer som er printet på laserskriver falmer og skriften kan bli fullstendig borte etter en stund.
Er jeg riktig flink, så kopierer jeg kvitteringen på ark og setter det i perm(større ark er lettere å ta vare på) ...men det er lenge siden jeg gjorde det....

__________________
"Langt langt borte, mye lenger enn du tror"
06 08
Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no