Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-07, 13:04   #21
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Hadde nok reagert akkurat som deg, men hadde nok ikke gjort eller sagt noe. Bare passet på å finne frem en skikkelig utvasket strømpebukse neste gang den ungen trengte å låne strømpebukse.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 13:16   #22
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hadde jeg misfarget noen andres klær, så hadde jeg kjøpt nytt og forventet det samme i retur.


Hadde jeg ødelagt noe som barnet mitt hadde lånt av en venn/venninne hadde jeg kjøpt nytt.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 13:22   #23
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Det fryktet jeg, så jeg sa : "jeg vil gjerne vaske den selv, så legg den i hylla. Jeg har slik vask som skal vaskes i morgen."
Jeg synes ikke jeg kunne være mer tydelig egentlig..

Jeg er absolutt for B sortering. Men jenta er så høy og langbeint, så det eneste som passet var en katvig strømpebukse. Den som er brunstripete, og nå er den selvfølgelig brun-grå stripete.

Irriterende ja, noe jeg kommer til å gruble lenge over? nei.. Men like fult litt surt pga manglende forklaring, og trist å tenke på hvordan andre behandler andres ting. :Prinsipp:
Noen som tror jeg er hormonell akkurta nå?
:Pms:

Men du kjære! En liten digresjon: Hvordan vasker man egentlig sånne klær? Jeg har nemlig en sånn t-skjorte som alltid havner nederst i skittentøyskurva fordi jeg ikke synes den passer sammen med noe av det andre jeg vasker... (Så jeg står absolutt i fare for å gjøre samme tabben selv )

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 13:26   #24
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Hm, jeg har aldri lånt tøy uten å vaske det før jeg leverer det tilbake. Hadde det vært meg som hadde lånt av deg, måtte du nok sagt eksplisitt at akkurat den strømpebuksa farger av så lett, så den vil jeg helst vaske selv.

Men når skaden er skjedd, ville jeg selvfølgelig erstattet den misfargede strømpebuksa - i hvert fall beklaget det på det sterkeste.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 13:36   #25
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Opprinnelig lagt inn av Siri, her.

Men du kjære! En liten digresjon: Hvordan vasker man egentlig sånne klær? Jeg har nemlig en sånn t-skjorte som alltid havner nederst i skittentøyskurva fordi jeg ikke synes den passer sammen med noe av det andre jeg vasker... (Så jeg står absolutt i fare for å gjøre samme tabben selv )

Jeg har ingen problemer med å vaske den sammen med andre klær som er beige, gule eller brune. Poenget er at hun nok har vasket det sammen med noe som er svart som farger endel. For katvig i seg selv farger ikke av på de andre fargene sine som i den strømpebuksa.

Men jeg har mer enn nok av klær som jeg aldri får meg til å vaske samnmen med noe annet Jeg er generelt veldig redd for å ødelegge klærne..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 14:07   #26
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Oj, nå rødmer jeg litt på "lånerens" vegne. Det hørtes utrolig flaut ut, og enda mer flaut ut å ikke si i fra om det...

Hadde jeg gjort noe sånt så hadde jeg sagt i fra om det og tilbudt meg å kjøpe en ny, eller bare kjøpt en ny uten å spørre.

Og så hadde jeg selvfølgelig sagt at det var den udugelige mannen min som hadde vaska den

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 14:16   #27
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Jeg synes det hadde vært på sin plass med en beklagelse og en ny strømpebukse

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 14:50   #28
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Jeg tror jeg ville ha vasket den, for jeg ville nok synes det var flaut å levere tilbake en skitten strømpebukse. Men om den ble misfarget ville jeg nok kjøpt en ny og lagt sammen med den jeg ødela.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 15:08   #29
Melonina
Fullverdig medlem
 
Melonina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 59
Melonina har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Man leverer ikke tilbake lånte ting ødelagt. Jeg ville beklaget og kjøpt ny.

Signerer!

Melonina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 15:50   #30
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reafert (men tipper jeg hadde latt være å si noe). Men jeg hadde ihvertfall ikke gitt tilbake et ødelagt klesplagg jeg hadde lånt.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 16:16   #31
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ville også ha vasket den selv, men tilbudt meg å kjøpe ny dersom jeg så at den hadde blitt misfarget.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke orket hisse meg opp over det. For meg er strømpebukser forbruksvare. Med mindre du hadde vært veldig klar på at du ønsket å vaske den selv. Et "nei da, bare legg den i hyllen du, så vasker jeg den selv" ville jeg tatt for en ren høflighetsfrase.

Jeg hadde gjort, tenkt og følt som Divine.

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.


Hadde jeg ødelagt noe som barnet mitt hadde lånt av en venn/venninne hadde jeg kjøpt nytt.

Joda, som regel. Men ei strømpebukse eller et par sokker? Det kommer også litt an på hvor nær jeg var barnets forelder. Helt fremmede ville fått nye sokker. Svigerinnen min ville ikke fått det.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 16:21   #32
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hadde jeg misfarget noen andres klær, så hadde jeg kjøpt nytt og forventet det samme i retur.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 16:25   #33
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Kanskje de ikke har sett at den ble misfarget engang? Hvis de er ramme på å misfarge klær, så er det ikke så lett å legge merke til kanskje?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 17:01   #34
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Erfaringsmessig så vet jeg at mange ikke bryr seg om hvordan en strømpebukse ser ut iom at den er under en annen bukse oftest. Hadde svigers før som generelt ikke brydde seg om utseende, men kun funksjon.
Men jeg hadde nok kjøpt en ny om det var jeg som hadde gjort det ja. Og i tillegg levert tilbake den jeg hadde lånt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 17:40   #35
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Jeg hadde ventet en beklagelse og en ny strømpebukse.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 17:47   #36
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Måtte fundere litt på dette, og kom så fram til hva jeg ville forventet ut fra hvordan jeg opptrer selv.

  1. Ville ikke lånt bort en strømpebukse eller annet plagg vi var spesielt redd for.
  2. Å si "dere trenger ikke vaske den" er for meg bare sånn høflighetsfrase. Jeg hadde garantert vasket noe før jeg leverte det tilbake. Her var det vel egentlig snakk om "dere får ikke lov til å vaske den, fordi jeg er redd for at den skal bli ødelagt", og siden dette er ganske uvanlig, så er det ikke rart at de ikke forstod akkurat det.
  3. Strømpebukser vasker vi som regel på 40 eller 60 grader med andre klær i samme fargesjanger.
  4. Har man ikke peiling på merkeklær så tenker man kanskje heller ikke over å behandle det på en spesiell måte, så fremt det ikke er farget kontra kulørt.
  5. En veldig fin strømpebukse hadde jeg nok bedt om å erstatte. Siden jeg antar meg i stand til å vurdere om en strømpebukse er fin eller ikke. Hadde syntes det var leit å levere i fra meg noe misfarget. Men jeg kan forstå at for noen er liksom ei strømpebukse ei strømpebukse, og at de kanskje ikke har tenkt nevneverdig over det.
Så i dette tilfellet hadde jeg nok syntes det var irriterende, men tatt det på min egen kappe, og lært til neste gang.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 18:25   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Hun har sannsynligvis ikke lagt merke til misfargingen. Lånte stripete strømpebukse - leverte tilbake stripete strømpebukse. Ikke alle som legger merke til sånt. Faktisk...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 19:16   #38
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hun har sannsynligvis ikke lagt merke til misfargingen. Lånte stripete strømpebukse - leverte tilbake stripete strømpebukse. Ikke alle som legger merke til sånt. Faktisk...

Det tenkte jeg også et sekund.

Men uansett, jeg legger merke til sånnt, så jeg ville garantert kjøpt ny hvis jeg skulle være så uheldig.
Men jeg har faktisk aldri ødelagt et eneste plagg i vask, veldig forsiktig med klærne våre.
Men jeg ville vasket den, jeg tror jeg hadde tatt det du sa som høflighetsfrase, og ville aldri klart å levere den tilbake uten å vaske den. Men jeg ville vasket den samme kveld, og tatt den med i bhg. så fort den var tørr (dagen derpå eller den etter).

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 19:19   #39
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Hun har sannsynligvis ikke lagt merke til misfargingen. Lånte stripete strømpebukse - leverte tilbake stripete strømpebukse. Ikke alle som legger merke til sånt. Faktisk...

Det slo meg også.... Jeg kunne sikkert vært av "sjuskene" som leverte tilbake ødelagt strømpebukse - for nå har jeg sittet å lurt gjennom hele tråden hvordan i all verden det går an å ødelegge en strømpebukse i vask.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 19:31   #40
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Så i dette tilfellet hadde jeg nok syntes det var irriterende, men tatt det på min egen kappe, og lært til neste gang.

Det er akkurat det jeg gjør..

Det henger nok sammen med at hun rett og slett ikke har lagt merke til det, men den var meget nøysommelig brettet sammen og luktet godt. Og pent pakket inn i en brødpose. Det er mer enn hva jeg gjør. Jeg legger den som regel i hylla, eller dytter den ned i sekken.

Vi har lånt mye klær pga stadige uhell, og jeg har alltid vasket det for seg eller vært veldig sikker på vaskeanvisningen.
Men vi er ikke alle like..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no