Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-07, 12:42   #1
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Teit luksusproblem ang. barneklær ...

La oss si at du har et barn på besøk.
Barnet blir vått og får låne en strømpebukse. Barnet blir henta, og du gir beskjed om at strømpebuksa kan bare bli lagt i hylla i barnehagen/ skolen.
Du skal likevel vaske slik vask dagen etter..

Dagene går og du ser ikke strømpebuksa, inntil det har gått en uke. Da får du den pent brettet sammen og i en pose. Den lukter godt, men er helt misfarget.

Det er absolutt helt teit, men vil bare vite hvordan du hadde reagert?

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:43   #2
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Jeg hadde tenkt at det kunne hendt meg også.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:45   #3
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Jeg hadde ikke reagert nevneverdig. Kanskje som amo, siden jeg fant en sånn strømpebukse i dag tidlig.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:46   #4
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.942
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Jeg hadde blitt irritert, men hadde ikke sagt noe. :feig:

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:47   #5
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Jeg hadde tenkt at det kunne hendt meg også.

Jeg må innrømme at jeg blir litt oppgitt da, når jeg sier at jeg kan vaske den selv og VIL gjøre det, også skal man på dø og liv vaske den selv.
Og resultatet ble som fryktet..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:47   #6
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Jeg hadde tenkt, jøss, hva er det der for et slags menneske.
Man leverer ikke tilbake lånte ting ødelagt. Jeg ville beklaget og kjøpt ny.

Benzo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:47   #7
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Shit happens...

Jeg ville nok kanskje ha vasket plagget før jeg hadde levert det tilbake, selv er jeg veldig forsiktig med vasken min, men uhell kan skje. Jeg tror ganske så sikkert at jeg ville kjøpt en ny strømpebukse om jeg hadde vært uheldig å farge den.
Hadde situasjonen vært omvendt og det var jeg som mottok en farvet strømpebukse hadde jeg nok neppe brydd meg.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:47   #8
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg hadde blitt irritert, men hadde ikke sagt noe. :feig:

Nei, sier ingenting..

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:48   #9
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Jeg hadde sikkert flira av det, og tenkt at denne gangen var det iallefall ikke min skyld.
Men hadde jeg levert fra meg en slik, hadde jeg beklaget for missfargingen og tilbudt meg å kjøpe en ny.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:49   #10
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg hadde tenkt, jøss, hva er det der for et slags menneske.
Man leverer ikke tilbake lånte ting ødelagt. Jeg ville beklaget og kjøpt ny.

Samme her. I det minste ville jeg ha sagt ifra om at den dessverre ble ødelagt, og ikke bare lagt den i en pose på den måten.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:51   #11
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Hadde nok tenkt at slikt skjer, men samtidig undret meg over at vedkommende ikke kunne gitt en beklagelse. Om ikke det er folk man møter jevnlig, så kunne det ligget en lapp sammen med strømpebuksa.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:51   #12
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Det er absolutt helt teit, men vil bare vite hvordan du hadde reagert?

Eg går i utgangspunktet ut frå at ting ikkje nødvendigvis vert levert tilbake, så eg lånar alltid bort frå B-sorteringa av kle. :kynisk, lat og praktisk:

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:52   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Jeg ville også ha vasket den selv, men tilbudt meg å kjøpe ny dersom jeg så at den hadde blitt misfarget.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke orket hisse meg opp over det. For meg er strømpebukser forbruksvare. Med mindre du hadde vært veldig klar på at du ønsket å vaske den selv. Et "nei da, bare legg den i hyllen du, så vasker jeg den selv" ville jeg tatt for en ren høflighetsfrase.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:53   #14
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Jeg hadde neppe gjort mer med det. (Men det betyr altså ikke at jeg ville gjort det samme selv )

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:54   #15
Manitoba
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Jeg ville nok forventet en beklagelse og ikke bare en pose tilbake på plassen. Ser for meg følgende samtale:
- Den strømpebuksen vi lånte av deg. Jeg skulle vaske den og så ble den dessverre misfarget. Jeg beklager virkelig og vil gjerne kjøpe en ny til dere.
- Neida, det trenger du ikke. Det er noe som kan skje alle. Det er helt greit.
- Åh, tusen takk. Ja, jeg beklager virkelig. Dette var flaut altså.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:55   #16
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

Jeg må innrømme at jeg blir litt oppgitt da, når jeg sier at jeg kan vaske den selv og VIL gjøre det, også skal man på dø og liv vaske den selv.
Og resultatet ble som fryktet..

Her må jeg innrømme at jeg ville sett på det som en høflighetsfrase og vasket den allikevel før jeg leverte tilbake... (Men så eier ikke jeg sosiale antenner heller da... )

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:57   #17
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg ville også ha vasket den selv, men tilbudt meg å kjøpe ny dersom jeg så at den hadde blitt misfarget.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg ikke orket hisse meg opp over det. For meg er strømpebukser forbruksvare. Med mindre du hadde vært veldig klar på at du ønsket å vaske den selv. Et "nei da, bare legg den i hyllen du, så vasker jeg den selv" ville jeg tatt for en ren høflighetsfrase.

Signerer Divine på alle punkter.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:59   #18
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Et "nei da, bare legg den i hyllen du, så vasker jeg den selv" ville jeg tatt for en ren høflighetsfrase.

Det fryktet jeg, så jeg sa : "jeg vil gjerne vaske den selv, så legg den i hylla. Jeg har slik vask som skal vaskes i morgen."
Jeg synes ikke jeg kunne være mer tydelig egentlig..

Jeg er absolutt for B sortering. Men jenta er så høy og langbeint, så det eneste som passet var en katvig strømpebukse. Den som er brunstripete, og nå er den selvfølgelig brun-grå stripete.

Irriterende ja, noe jeg kommer til å gruble lenge over? nei.. Men like fult litt surt pga manglende forklaring, og trist å tenke på hvordan andre behandler andres ting. :Prinsipp:
Noen som tror jeg er hormonell akkurta nå?
:Pms:

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 12:59   #19
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang. barneklær ...

Hadde jeg misfarget noen andres klær, så hadde jeg kjøpt nytt og forventet det samme i retur.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-07, 13:00   #20
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Teit luksusproblem ang barneklær..

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Jeg hadde tenkt, jøss, hva er det der for et slags menneske.
Man leverer ikke tilbake lånte ting ødelagt. Jeg ville beklaget og kjøpt ny.

Samme her. Jeg hadde sagt at jeg hadde klart å ødelagt den, og levert en ny.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no