Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fotball for gutta

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-10-14, 13:40   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fotball for gutta

endret


Sist redigert av Cumulus : 09-10-14 kl 09:23.
Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 13:43   #2
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fotball for gutta

Fra hvem var mailen?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 13:58   #3
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fotball for gutta

At berre fedrene fekk mailen var i alle fall veldig merkelig. Her er det vanlig med kjønnsdelte lag frå førsteklasse dersom det er nok barn til det og blanda lag dersom det ikkje er nok til både gutte- og jentelag. Det varierer veldig frå år til år korleis det blir. I dette tilfellet meiner eg at nokon burde sondere terrenget først for å sjå kor stor interessa er og så finne ut om det blir jente- og guttelag eller eit blanda lag. Dersom ingen har sjekka om jentene er interessert er det heilt feil å kun sende til gutteforeldra.

Mellomste går på blanda handball-lag, og etter å ha vore tilstede på ei trening ser eg at det faktisk kunne ha vore lurt å delt dei på kjønn av og til sjølv om eg eigentlig hatar kjønnsdelte aktivitetar. Det er heilt tydelig at guttane overkøyrer jentene ved å sentre til kvarandre og hive mot mål i staden for å sentre til jentene. Dermed blir jentene ståande der uten å få ballen. Dette må jo sjølvsagt treneren ta tak i, men det er ikkje lett å dempe speleivrige guttar. Eg er sikker på at mi datter hadde blomstra opp og deltatt langt meir dersom ho hadde sluppe å kjempe for å bli sentra til heile tida. Eg håpar berre at treneren klarar å fikse det før ho blir lei og sluttar...

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 14:12   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotball for gutta

De har delt opp fotballen i kjønn hos oss også. De trener samtidig, men jentene har eget lag, egne trenere og kjører sitt eget opplegg. Vi mottar ikke felles informasjon. Som Simone sier så trenger ikke kjønnsdeling å være en dårlig idé. Jeg ser jo at mange av guttene er mye mer frempå og tar mer plass enn de fleste jentene. Det blir jo rene gutte- og jentelag før eller siden uansett, så jeg ser ikke noe problem i å dele om de er mange nok.
At bare fedrene fikk mail er bare rart.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 14:15   #5
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball for gutta

Helt vanlig å dele opp i kjønn rundt her også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 14:23   #6
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fotball for gutta

Hos oss har gutter og jenter stort sett hatt felles treninger gjennom hele første klasse, og også spilt mest med blandete lag i serie og cuper. Nå når de har begynt i andre klasse har de så vidt fått spilt litt med rene jente- og guttelag, og særlig for jentene ser det ut til å være veldig bra. Har inntrykk av at det er vanlig med kjønnsdelte lag helt fra starten, hvis det er nok barn.

Hvis det er noen som kan tenke seg å trene et jentelag, så er det sikkert bare å starte! Slike ting kommer jo ofte i gang fordi noen tar initiativ, basert på frivillighet osv.

Men at bare fedrene har fått mailen?

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 14:29   #7
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotball for gutta

Hos oss er jeg den som holder styr på slike ting da far i huset over lengre perioder er uten mobildekning og internett. Dersom kun han hadde fått den mailen er det stor sannsynlighet for at den var utdatert når den ble lest. Noen har jo eneansvar også, så om det bare fins en mor, og ingen far, skulle ikke de fått mail da? Merkelig.

Jente og guttelag er delt fra begynnelsen her vi bor så det reagerer jeg ikke på.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 14:43   #8
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 769
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Fotball for gutta

Rene gutte- og jentelag er da helt vanlig innen ballidrett...
Men at det bare var fedrene som fikk mail, det var merkelig syns jeg

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 14:48   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball for gutta

Kjønnsinndelt fotball er greit, men jeg ville da også hatt mail!

Hilsen eks-fotballspillende mamma gift med mann som ikke vet forskjell på Clooney og Rooney

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 14:54   #10
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball for gutta

Jeg synes man skal behandle sånne private initiativ med all mulig goodwill. Man kan godt si fra om at det hadde vært fint om de sendte mail til begge foreldre, men jeg synes ikke det er hårreisende eller over noen grense på noe vis. Det er ikke helt uvanlig at det bare er mødrene som får informasjon om diverse, her var det fedrene.

Kjønnsdelte lag er også helt vanlig enn så lenge. Det er ikke sikkert det er nødvendig, men det er default at det lages et guttelag i fotball. Ofte kommer det jentelag også etterhvert, men det er avhengig av at noen starter opp.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 15:15   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball for gutta

Her er det felleslag. Få jenter, men det er noen.

Alle fikk lapp i sekken om fotball. Jentene har i tillegg fått lapp om håndball, visstnok.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 15:21   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball for gutta

Er dette snakk om fotball i regi av idrettslaget eller er det et privat initiativ? Fra hvor er maillisten hentet?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 15:23   #13
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotball for gutta

Som Katta sier, goodwill.

Her hadde dette ikke skjedd. Her starter man fotball for førskolebarna og de spiller på blandet lag siste år i bhg og første klasse, før de kjønnsinndeles om det er nok til det. (to klasser på skolen)

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 19:30   #14
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fotball for gutta

Hørtes da fint ut det

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-14, 19:39   #15
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fotball for gutta

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Er dette snakk om fotball i regi av idrettslaget eller er det et privat initiativ? Fra hvor er maillisten hentet?

Her bruker det å være sånn at det er et privat initiativ som blir til idrettslagets opplegg. Det kommer ingen føring fra idrettslaget i utgangspunktet. Dvs kanskje det gjør noe hvis ingen foreldre drar igang noe, ikke vet jeg. Sånne maillister har brukt å komme fra skolen.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 10:53   #16
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fotball for gutta

Her er det blandete lag for de yngste. Dersom det er jentelag på stedet, er det ikke noe problem. Hvis det er sånn at det BARE er fotball for gutta, er det jo litt rart.

At info går til fedrene er jo en velkommen forandring. Fint om de gjør det til kakebaking også.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 11:00   #17
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fotball for gutta

I 1 klasse har jeg inntrykk av at det er opp til om foreldre starter og driver det som trenere og lagledere, selv om det er via idrettsklubben på stedet. Så det er kanskje bare et initiativ til å få det igang fra noen av guttas foreldre. Det står sikkert fritt til å starte opp jentelag også, det er jo helt avhengig av rekrutteringen og at noen foreldre gidder eller har tid til å organisere og drive det. Det er ikke så vanlig med blandet lag der det er nok unger på både jente-og guttesiden.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 11:03   #18
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotball for gutta

Hvordan jeg hadde reagert på det tenker jeg at kommer an på flere ting.

Hvor har de hentet informasjonen fra? Hvem har sent ut? Er det helt privat opplegg, eller i regi av idrettslaget? Finnes et tilsvarende tilbud til jentene?

Dog litt snodig at mailen er sendt kun til pappaene. Jeg er som Madicken x-fotballspiller og gift med en som ikke hva offside er.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 11:48   #19
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotball for gutta

Opprinnelig lagt inn av Bloppy, her.


Dog litt snodig at mailen er sendt kun til pappaene. Jeg er som Madicken x-fotballspiller og gift med en som ikke hva offside er.

Jeg vet ikke hva offside er, og det trenger man ikke for å melde ungen på fotball. Man trenger det faktisk ikke for å være trener engang, ref min mann..

At mailen er sendt kun fedre kan være en måte å sikre at den kommer til hver husholdning uten at man må plotte inn ørten adresser. Tipper de har sendt den til mødre der fedre ikke er oppført?

Jeg synes det er mer problematisk at det ikke er et tilbud til alle på tvers av kjønn.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-10-14, 12:36   #20
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fotball for gutta

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg vet ikke hva offside er, og det trenger man ikke for å melde ungen på fotball. Man trenger det faktisk ikke for å være trener engang, ref min mann..

Næh. Det var vel igrunn ikke helt alvorlig ment heller da. Mer som Madickens kommentar om hvor interressert mannen hennes er i fotball.

Og som fotballtrener syns jeg man definitivt bør kunne såpass om fotball at man vet hva offside er. Men det er en annen diskusjon.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no