Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva skriver dere på navnelapper?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Jeg merker klær og utstyr med (flervalgspoll)
Fornavn 85 74,56%
Etternavn 97 85,09%
Telefonnummer 106 92,98%
Avdeling/klasse 1 0,88%
Adresse 1 0,88%
Merke? Brokkoli holder vel i lange baner 1 0,88%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 114. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-14, 22:00   #21
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Fornavn, initialer i mellomnavn og etternavn og mitt telefonnummer. Har aldri blitt oppringt, men har sjøl sendt sms en gang bestemor hadde fått med feil sko hjem fra barnehagen. Vi bruker taggits og klistremerkelapper fra www.sabo.no på yttertøy, strikkeklær, sko og matbokser, vanlige klær merkes inni med tusj - da skriver jeg kun fornavn eller initialer.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda

Sist redigert av Matilda : 18-07-14 kl 22:14.
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:01   #22
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Tror du de husker etternavn da? Jeg må innrømme at jeg ikke husker skolebarna sine etternavn.


Det har jeg i grunnen ikke tenkt over. Det har liksom aldri vært et problem i barneparken. Mulig jeg må revurdere det med fornavn, selv om det blir mer tungvindt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:01   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Jeg må innrømme at jeg bruker merkepenn mer og mer. Yngste arver såpass mye klær at det ikke er krise om noe forsvinner, så jeg er blitt mer slepphendt med merking. Skal ta meg sammen nå før skolestart og merke alt godt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:02   #24
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Det har jeg i grunnen ikke tenkt over. Det har liksom aldri vært et problem i barneparken. Mulig jeg må revurdere det med fornavn, selv om det blir mer tungvindt.

Ja, jeg bare lurte litt.

Kanskje jeg bare skal ha på fornavn og telefonnr?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:04   #25
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Fornavn og etternavn og mitt telefonnummer, og en runde med etternavn og telefonnummer.
Jeg er veldig fornøyd med askeladden.no sine lapper.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:04   #26
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Etternavn og telefon.
Er ingen andre på Bhg og skole som har vårt etternavn

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:07   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Jeg startet friskt med fornavn og etternavn på de to eldste. De to yngste får tusjet navn.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:10   #28
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Jeg har jobbet over 20 år i barnehage, og selv om det kanskje tar en stund før jeg husker alle etternavnene, så er det uansett mye bedre at klærne er merket med etternavn enn ikke merket i det hele tatt. Det tar meg veldig kort tid å sjekke protokollen for å finne rett unge.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:24   #29
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.008
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det dårlig å ha Lillebror/Storebror Etternavn? Altså ikke egne lapper til hvert barn?

Er det jeg har. Da slipper jeg også å evt ettermerke eldste sine klær når yngste arver.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:26   #30
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Fornavn og telefonnummer.
Barna har navn som ikke andre i samme klasse/i samme barnehage har.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:35   #31
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Ungene har samme forbokstav ikke navnene sine så jeg skriver "forbokstav. Etternavn" pluss telefonnummeret på egen linje under.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 22:41   #32
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg har jobbet over 20 år i barnehage, og selv om det kanskje tar en stund før jeg husker alle etternavnene, så er det uansett mye bedre at klærne er merket med etternavn enn ikke merket i det hele tatt. Det tar meg veldig kort tid å sjekke protokollen for å finne rett unge.

Lærerne gidder ikke sjekke klær. Alt havner i gjenglemt kassene. Tenker jeg tar barnets navn, etternavn og tlf nr.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 23:09   #33
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Jeg krysset av for fornavn og tlfnr, men har med etternavn også når jeg tenker meg om. Vesla har mistet kun en ting som jeg vet om, og den ble funnet og og jeg ble oppringt. Jeg synes uansett det er bedre at nr er der enn ikke, da er jo sjangsen for å få tingen tilbake større uansett enn uten nr.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 23:11   #34
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Jeg har blitt ringt opp to ganger, begge ting som er arvet videre, så det har skapt en del forvirring der og da. (Sparkesykkel i Lille Tøyen hageby, og Ariel-Crocs på Nakholmen, jeg bare: - What?!) Begge ganger har arvingene vært veldig fornøyde med å få tingene tilbake.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 23:16   #35
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Lærerne gidder ikke sjekke klær. Alt havner i gjenglemt kassene. Tenker jeg tar barnets navn, etternavn og tlf nr.

Jeg jobber i skolen nå, og jeg sjekker der også, og det vet jeg at de fleste som jobber på småtrinnet gjør.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 23:36   #36
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Er det dårlig å ha Lillebror/Storebror Etternavn? Altså ikke egne lapper til hvert barn?

Nei.
Vi har hatt de to minste fornavnene og etternavn +tlf framinste begynte i bhg. Går helt fint.
Regner med at jeg gjør det igjen nå, de skal å på samme avdeling og har garderobeplass ved siden av hverandre, så det er jo like greit.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 23:37   #37
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Jeg har navnelapper til alle fire. Med fornavn, etternavn og telefonnummer.

Jeg stryker ikke på nye lapper etterhvert som ting arves nedover i rekka, og det hender jeg tar det lappearket som er nærmest selv om det betyr at lillebror sin bukse blir merket med storesøsters navn.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 23:38   #38
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Eldste her brukte forresten merkelappene på klærne flere ganger for å gi nr mitt til venners foreldre (og butikkansatte en gang hun løp fra meg på kjøpesenter), før hun husket det selv.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 23:39   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg jobber i skolen nå, og jeg sjekker der også, og det vet jeg at de fleste som jobber på småtrinnet gjør.

Da tror jeg dere er heldige. Tviler på at noen sjekker her vi bor.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-07-14, 23:40   #40
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skriver dere på navnelapper?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

Nei.
Vi har hatt de to minste fornavnene og etternavn +tlf framinste begynte i bhg. Går helt fint.
Regner med at jeg gjør det igjen nå, de skal å på samme avdeling og har garderobeplass ved siden av hverandre, så det er jo like greit.

Lurt!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no