Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Arve, kjøpe, selge ... ?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-13, 11:07   #81
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Jeg gikk også i mye arvetøy, og det var ikke alltid kult. Jeg trenger ikke at ungen min synes alt er så kult.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 11:08   #82
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Utstyr arves, gis bort eller selges. Det meste gis bort, og det meste (bortsett fra barnevogn og babysete til bil) har vi arva eller kjøpt brukt.

Vi har brukt de gamle sengene og barnestolene fra da jeg var liten, og det er veldig hyggelig.


Når det gjelder tøy, er det min store forbrukersynd. Vi har alt alt for mye, og jeg selger, arver, kjøper, og gir bort. Noe gjemmer jeg på også.

Vi har en del klær fra 70-tallet, og det er stas synes jeg.


Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hm. Mine synes det er veldig stas å få en pose eller eske med arvetøy enten jeg har fått det eller kjøpt det. De opplever det på ingen måte som filler. Jeg har ingen å arve fra og er veldig fornøyd de gangene jeg får arvetøy av noen eller får kjøpe en eske med tøy i passe størrelser.



Skatten på 11 arver fra sønnen til en kollega, og det er kjempestas!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 11:14   #83
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Det er 2,5 år mellom mine, men knerten er relativt mye større enn snuppa var i samme alder, så han ligger egentlig bare året etter henne.

Snuppa har vanvittige mengder klær. Vi kjøper en del, men besteforeldre bidrar også godt. Snuppa har to (tvilling)kusiner som er i arvealder og en nabo som arver av henne, og foreldrene forteller at de knapt trenger å kjøpe klær siden snuppa forskyner dem alle tre.

Skiutstyr arves mellom ungene. Jeg er altfor økonomisk til å kjøpe nytt når det vi har et fullt brukbart. Jeg kjøper forresten en del utstyr brukt her inne. Det er supert.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 11:22   #84
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg gikk også i mye arvetøy, og det var ikke alltid kult. Jeg trenger ikke at ungen min synes alt er så kult.

Godt poeng.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 11:49   #85
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg gikk også i mye arvetøy, og det var ikke alltid kult. Jeg trenger ikke at ungen min synes alt er så kult.

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Jeg gikk nesten bare i arveklær da jeg var liten og syntes ikke det var så kult alltid. Ungene mine derimot synes det er topp.

Jeg tror at det kan være kult eller ikke kult avhengig av hvilket klassemiljø man er i, og om man oppfatter det som en nødvendighet mer enn en bonus.

Det jeg prøver å få frem da, er at om barn ikke er takknemlig for å arve klær så er det ikke nødvendigvis at de er kresne og lite greie liksom, jeg ser for meg heller at et barn som har masse nye klær og som får noen fine arveklær av et eldre barn som det ser opp til (som min jente) lettere synes det er kult enn et barn som aldri får nye ting. Det betyr ikke at det siste barnet er et mindre takknemlig barn, men at klær er et mer sårbart tema.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 12:23   #86
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tror at det kan være kult eller ikke kult avhengig av hvilket klassemiljø man er i, og om man oppfatter det som en nødvendighet mer enn en bonus.

Det jeg prøver å få frem da, er at om barn ikke er takknemlig for å arve klær så er det ikke nødvendigvis at de er kresne og lite greie liksom, jeg ser for meg heller at et barn som har masse nye klær og som får noen fine arveklær av et eldre barn som det ser opp til (som min jente) lettere synes det er kult enn et barn som aldri får nye ting. Det betyr ikke at det siste barnet er et mindre takknemlig barn, men at klær er et mer sårbart tema.

Enig med deg i alt dette. Min yngste som er arver er ikke fylt 5 engang og ser opp til de store guttene han arver fra. Det kan godt hende han ikke vil like å arve når han blir noen år eldre.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 12:55   #87
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg tror at det kan være kult eller ikke kult avhengig av hvilket klassemiljø man er i, og om man oppfatter det som en nødvendighet mer enn en bonus.

Det jeg prøver å få frem da, er at om barn ikke er takknemlig for å arve klær så er det ikke nødvendigvis at de er kresne og lite greie liksom, jeg ser for meg heller at et barn som har masse nye klær og som får noen fine arveklær av et eldre barn som det ser opp til (som min jente) lettere synes det er kult enn et barn som aldri får nye ting. Det betyr ikke at det siste barnet er et mindre takknemlig barn, men at klær er et mer sårbart tema.

Enig!

Og apropos det med at man ikke trenger at barna føler seg kule til en hver tid. Greit nok at man ikke trenger å forsyne dem med siste skrik jevnlig, men jeg synes (iallefall mine) barn skal få ha klær som lar dem føle seg vel på lik linje med meg. Jeg bryr meg om klær og utseende, ikke på noen overdreven usunn måte, men læll. Det gjør de fleste barn også, og jeg unner dem tøy som gjør at de selv føler seg fine/kule/whatever, selv om de "bare" skal i barnehagen.

Akkurat nå er det Barcelona/Liverpool-trøye og irrgrønne Adidasjoggiser som gjelder for min femåring. Man kan trygt si at det ikke er mors favoritter, men han føler seg fantastisk "som Messi, mamma!!"

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 13:05   #88
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det gjør de fleste barn også, og jeg unner dem tøy som gjør at de selv føler seg fine/kule/whatever, selv om de "bare" skal i barnehagen.

Dette er jeg delvis enig i, noen ganger er det greit at noe er bare helt ok. Både ungen min og jeg skal slippe å føle oss forferdelige, men helt ok er godt nok.

Jeg tenker også at arv i dag ikke er det samme som arv for tjue år siden. Barn i dag har ekstremt mye mer klær enn da jeg vokste opp, arveklær er ikke særlig slitt (i hvert fall ikke det vi arver). Det jeg arvet som barn var brukt av mange før meg, og var veldig lite moteriktig. Det sønnen min arver er helt vanlige klær, stort sett brukt av bare ett barn før ham, og ser ut som alle de nye klærne hans gjør etter noen vask. Jeg ser ikke helt at noen trenger å ha klær som ser nye ut til enhver tid.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 13:05   #89
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Gutta mine har fått klare meninger om hva de vil kle seg i - lillebror synes (heldigvis) at storebror er den aller beste i hele verden, så han er fornøyd med å arve klær. De har ganske lik smak - den er ikke så veldig bastant, men de har formeninger om hva som er fint og ikke. For øvrig har de lik smak som meg. Jeg bommer sjelden.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 15:47   #90
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Jeg fikk en lengre leksjon av en gutt i klassen til Storebror i garderoben da jeg hjalp han med hansken. Han var vel ca 7 da tenker jeg. De hanskene var arvet fra noen fettere. Og det var veldig lurt både med tanke på økonomi, for da kunne man bruke pengene til noe annet, og med tanke på miljø og forbruk. I tillegg var det fine hansker. Jeg hadde ikke spurt.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 22:14   #91
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Vi arver og låner i alle retninger.

Jeg hadde også mye arvet tøy når jeg var lita, men anså ikke det som noe problem, det var derimot stas med en pose nye klær! Og det synes mine unger også.

Nå er det ikke aktuelt å gå i "andres filler", men pent brukt tøy.

Vi arver en sekk eller to i året fra min svigerfar som har en sønn som er et år eldre enn vår, og ei datter som er halvannet år eldre enn vår. Praktisk.

Jeg har en nevø som er halvannet år yngre enn min sønn, og en niese som er 8 måneder yngre enn min datter. Praktisk for dem.

Og jentungen arver det fra broren som kan passe for henne.

Vi supplerer med det som trengs nytt for begge ved behov, og det som ikke egner seg for en bruker til utgår. Ingen problem, og alle er fornøyd.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-13, 22:34   #92
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

I og med at arv av klær i dag er en markør for "miljøvennlighet" heller enn en markør for "lutfattig" er det noe helt annet å arve klær i dag enn da vi vokste opp. Hvis man tar valg for barna basert på hva man selv følge (slik jeg får inntrykk at Frk.Larsen gjør), så risikerer man å helle ut ungene med badevannet.

Hva jeg gjør:
- Til eldste kjøper jeg nytt
- Yngste arver etter eldste
- Jeg beholder noen klær selv (tenker at ungene vil synes det er gøy når de er voksne)
- Jeg gir vekk ok klær til Fretex
- Jeg kaster ødelagte klær (tidligere hadde jeg et villt håp om å bli den designeren og sy om klær og sparte på alt av fine stoffer, men nå er jeg kommet ned på jorden.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 22:20   #93
astrid_d
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 637
astrid_d er populærastrid_d er populærastrid_d er populær
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Veldig enig med him. Det er så mye klær i skapene til de fleste av oss, at klærne ikke er veldig slitt da de er for små i størrelsen.

astrid_d er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 22:44   #94
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Mine arver noe av hverandre og får en god del nytt. Jeg har kjøpt en del brukt her inne til gutta og de har vært strålende fornøyde med det. Har også fått noe klær til jentungen her og det hun syns er finest bruker hun hjemme og det som hun ikke syns er så fint tar vi med til hytta. Fungerer veldig greit og vi slipper stresset med å dra klær frem og tilbake. Jeg har gitt bort klærne etter jentene og gir bort klærne etter minsten nå. Har solgt noe, men det meste blir gitt bort for det er mindre stress for meg. Mottakerne har frihet til å velge hva de vil bruke og hva de sender videre til fretex.

Jeg arver også klær etter eldste.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 23:18   #95
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Det er bare 15 minutter mellom jentene, så her arves ikke mye. Jeg har ingenting imot brukt tøy, kjøper/arver gjerne brukt selv, men har ingen å arve barnetøy av.
Vi får veldig mye tøy i gave til tvillingene, og så kjøper jeg litt nytt eller brukt når det trengs.
Jeg sparer på spesielle/ekstra fine klær, alt annet gir jeg bort eller kaster hvis det er for slitt eller flekkete.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-06-13, 23:49   #96
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Arve, kjøpe, selge ... ?

Her er det lite å arve mellom søskenene, men litt her og der blir det jo. Men som oftest blir det enklere å kjøpe nytt til lillebror enn å lete gjennom sekkene på loftet med klær (sortert etter størrelse) for å finne den bestemte tingen jeg er ute etter. Mikro må dog leve med knallrosa vognpose i hovedvogna, selv om bestemor gremmes, og forsøker å dekke den til med et pledd.

Snuppa arver noen få plagg fra sine to kusiner, men jeg skulle ønske jeg hadde noen i passende alder som vi kunne arve spesielt kjoler og jenteklær av. Hun blir veldig glad over alt som arves, og sier at "den har jeg fått fra X", med stolt mine.

Jeg tror jeg kommer til å gi bort klær til venner som har barn i riktig alder, men mine barn er som oftest mindre enn barna til venner og bekjente, så det er ikke like enkelt i praksis.

Jeg er selv oppvokst med å arve veldig mye klær fra en slektning som var to år eldre, og enebarn, og husket det som en fest å få pakke opp "nye" klær. Så det er ikke nødvendigvis negativt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no