Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Fornøyd med vinterdressen?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-07, 11:52   #1
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Kul

Fornøyd med vinterdressen?

Da er vinteren (snart) over for denne gang.

Hvilken dress valgte du til barnet (barna?) dine? Og ble du fornøyd?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 11:54   #2
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Jeg valgte denne til snuppa mi :


Name it.

Jeg er veldig fornøyd. Hun har holdt seg både varm og tørr hele vinteren. Og den har vært veldig grei å ha på. Samt at hun har god bevegelsesfrihet synes jeg.

Eneste minuset er at jeg synes den nå er litt kort i armene? Men det kan jo også være at snuppa mi er lang i armene som sin mor .

Men alt i alt veldig fornøyd!
Man ser ikke på den at den er brukt heller nesten.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 11:54   #3
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Jeg kjøpte en brukt HH dress og en Lindexdress som ekstradress (+ vårdress, ettersom den har avtagbart fôr). Er overhodet ikke like fornøyd med HH som jeg var med Reimatec. Så i høst blir det to Reimatec igjen, da trenger jeg heller ingen ekstradress.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 11:54   #4
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Vi har brukt Reimatec todelt dress og er kjempefornøyd. Lillesøster har ikke vært våt eller kald en eneste gang.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 11:55   #5
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Jeg har prøvd å få tak i Name It dress, men det var selvsagt utsolgt overalt, og de skulle ikke få inn flere når jeg spurte.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 11:56   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Har hatt en reimatecdress som vi har brukt i høst - og når det nå var litt vår en stund, og den er vi veldig fornøyd med. Den er ganske tynn da (vår/sommerdress), og en arvedress fra mitt tantebarn. Men den holder iallefall ut vann godt!

Så jeg skal også ha Reima til høsten/vinteren tenker jeg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 11:59   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Jeg har prøvd å få tak i Name It dress, men det var selvsagt utsolgt overalt, og de skulle ikke få inn flere når jeg spurte.

Jeg har en name-itdress i str 86 som jeg skal selge nå - kanskje du vil kjøpe og ha til neste vinter? - Den er brukt lite, ser ubrukt ut og er i millitærgrønn.

Jeg er delvis fornøyd med dressen - prinsen er såpass spinkel at ballongformen på en dress blir litt dum i forhold til bevegelsesfrihet. (Han var jo så treg med å lære seg å gå i tillegg) - Neste år tror jeg at vi går for trolldress pga dette - men altså: Name-it er god den altså. Gutten har vært god, varm og tørr. - Og den er relativt god og myk.

Jeg burde vel heller kjøpt den i 80 istedetfor 86 - han blir jo to år om en mnd men er enn å ikke 86 cm han...

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:02   #8
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Hannah sin er også i str 86.
Hun er såpass rundt at sånn "ballongfasong" passer henne ypperlig

Skal dog ikke selge min, var taktisk nok og kjøpte brun - sånn at evt nestemann kan arve selv om det blir gutt...

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:03   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Vi har hatt to vinterdresser. En brukt Reima i babymodellen, med pute i rumpa og en ny Reflex med uttagbart ullfor.

Dommen er som følger:

Reima: Trodde disse dressene var oppskrytt. Det er de ikke. Vi skal ha samme modell neste vinter (De finnes i 98 sant? ). Dette er også den dressen barnehagen liker best. Vi startet opp med Reflexdressen i barnehagen, siden den var ny, men da barnehagen fikk se Reimaen bønnfalt de oss omtrent om å få bruke den i stedet. Ztjerna har brukt den tøft, krøpet på barmark, klatret og herjet. Den er ikke mer synlig slitt enn da vi kjøpte den. Og fullstendig vanntett. Har brukt den som regntøy også når det har vært kaldt.

Reflex: Ullforet har vi brukt mye. Dressen ikke fullt så mye. Hempa i glidelåsen gikk i stykker første måneden. Selv om dressen har vært lite brukt har den fått et hull i cordurastoffet, nede på foten. Barnehagen synes den har for trang passform.

Neste år tror jeg vi går for Reima og en ulldress utenom. Og eventuelt en uforet vår/høstdress i et billigmerke.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:04   #10
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Ticket2Heaven i år som i fjor som i forfjor. Veldig fornøyd.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:04   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Jeg har kjøpt en brukt vinterdress (Reima) her inne som jeg skal ha som ekstradress tenker jeg. Så kjøper jeg en ny en i tillegg.
Har defintitvt gode erfaringer med Reima i bhg.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:06   #12
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Bruker forresten Reima-fleecedress under dressen til minsten, og en ullheldress under vinterdressen til storesøster. Det er jeg veldig fornøyd med, særlig siden hverken HH eller Lindexdressen var 100% snøtette.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:12   #13
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Hannah sin er også i str 86.
Hun er såpass rundt at sånn "ballongfasong" passer henne ypperlig

Skal dog ikke selge min, var taktisk nok og kjøpte brun - sånn at evt nestemann kan arve selv om det blir gutt...

Om ting går som vi planlegger, vil nestemann være annen alder om vinteren enn Prinsen er, så derfor er det like greit å selge den tenker jeg....

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:14   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Valgte en EXIT-dress i år. Er veldig fornøyd. Alle detaljer har holdt fint, glidelåser, borrelåser, strikker og knapper er på plass etter 5-6 timers daglig bruk siden oktober og 7-8 vasker. Vi har impregnert den med tekstil-spray-impregnering et par ganger. Den kostet 7-800 kroner eller noe sånt.

Denne dressen var ikke foret, men vi har brukt ullbukse (den stripete fra Nøstebarn) og tykk/tynn ullgenser under etter behov. Under har hun alltid ullundertøy.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:16   #15
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Om ting går som vi planlegger, vil nestemann være annen alder om vinteren enn Prinsen er, så derfor er det like greit å selge den tenker jeg....

Det vil nr 2 være hos oss også, om det går som planlagt.. men det vet vi ikke enda . Så da får vi se det an litt.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:18   #16
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Vi har hatt Troll-dress, og er superfonøyde! Den har god passform og gir god bevegelighet. Alltid tørr og varm, og siden det er to dresser i den, har vi kun hatt denne både høst, vinter og vår.

Den ser nesten ubrukt ut.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:19   #17
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

StoreL har hatt Troll og eg kjem neppe til å kjøpe anna dress framover. Ullforet held han varm og dressen er super til sunnmørsveret!

LilleL har hatt dress frå Mikkline. Den har også vore god, men ho har ikkje vore all verda ute sida ho søve gjennom utetida i bhg.

Til hausten blir det NameIt på LilleL som eg har liggande frå StoreL. Trolldressen held en sesong til trur eg.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:19   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Reima med avtagbart for til minsten. Veldig fornøyd.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:26   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Leketøy sin med uttagbart for. Elsker den, hvert år.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-07, 12:26   #20
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.218
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fornøyd med vinterdressen?

Snuppa har brukt en Mikklinedress. Hun har vært varm og tørr i hele vinter. Veldig fornøyd!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no