Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-12, 22:42   #81
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes ungen sitter veldig høyt i simo.

Med et lite forbehold om at det er lenge siden jeg var i gamet, men tidligere så var det en løsning på Simo (mulig Brio også), hvor man skulle flytte innfestingen på overdelen, slik at når barnet gikk over til sportsdel, skulle man flytte dette, slik at sportsdelen ble litt lavere på understellet.

Vanskelig å forklare, men dette var for å øke stabiliteten og senkte tyngdepunktet på vognen.

Jeg har hatt et tresifret antall vogner, men aldri følt behovet for å teste en Emmaljunga.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:07   #82
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Har hatt/har både Simo (Duo), Brio Happy og Emmaljunga Edge Duo.
Simoen synes jeg var flott som bagvogn, men synes den ble for stor med sportsdelen på. Håndtaket var jo så utrolig langt fra selve sportsdelen og det ble bare rart å trille den.

Brio Happy som sportsvogn (prøvde den aldri med bag, ettersom jeg kjøpte den da eldstemann var rundt ni måneder) var fantastisk. Lett å trille, kjempegod fjæring (hadde telescope light-understellet), lett å slå sammen og løfte inn i bilen, enkelt å snu sportsdelen selv når barnet satt oppi, god plass, lufteluke i kalesjen osv.

Bruker nå sportsdelen på Emmaljunga Edge Duo'en (brukte den med bag for inntil et par-tre måneder siden) og synes den er helt grei. Litt tung og stor, men synes ikke tyngdepuntet ble noe merkelig, ei heller at den er spesielt lav.

Men i alle fall, Brio Happy er den beste vogna vi har hatt (og vi har hatt mange, i tillegg til de tre jeg har nevnt her).

Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 09:13   #83
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Brio Happy sin lufteluke i kalesjen er forresten genial, mye bedre å ha den nede ved hodet enn oppe øverst på kalesjen.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 18:14   #84
Blåklokke
Leser FP
 
Blåklokke sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.020
Blåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smartBlåklokke imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Det at ungen sitter forholdsvis høyt i en Simo kombi som sportsvogn har for meg utelukkende vært en fordel. For det første så blir tyngdepunktet plassert på en slik måte at vognen blir betydelig lettere å trille enn for eksempel Emmaljunga City Cross og Edge duo. Det andre er at jeg har barnet nærmere meg. Og til slutt, det er noe enklere å løfte barnet inn og ut av vognen. En fordel for de som sliter med rygg-/bekkenplager.

__________________
2000, 2002, 2003, 2009, 2010, 2012, 2013...
Blåklokke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 20:50   #85
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Jeg har både Easywalker og Simo. Simoen står for det meste på verandaen og brukes til trilleturer i nærområdet, mens Easywalkeren er i bilen og er med til byen og på senter.
Babyen er augustbarn og har enda god plass i Simo-bagen, selv med stor Voksi Classic pose oppi. Jeg fikk heldigvis tak i den nest siste 2011-modellen de hadde i butikken, og det til halv pris. Babyen ville ikke sove ute i Easywalkeren, den ble for lite lun for ham, så Simoen har vært verdt hver eneste krone. Liker at det er god fjæring, det gjør det lettere å gynge ham i søvn de få gangene det er nødvendig.

Til eldstemann hadde jeg Emmaljunga og elsket den som bagvogn, men solgte den så snart jeg tok i bruk sportsvogndelen. Den ble altfor tung for meg.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 21:50   #86
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Hva er det med 2012 modellene vi er så redd for? (simo) Er det fra 2012 de har vanntett trekk?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 21:56   #87
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

2011-modellen vår er vanntett.
2012-modellen har mye mindre bag enn 2011. Og ser litt rar ut.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 22:25   #88
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Jeg synes alle Simoene jeg har hatt har vært vanntette. Ja, vi snakker om forrige og dette århundre.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 23:07   #89
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Simo skrøt av å være vanntett da vi jaktet på vogn til eldstemann i 2008 også, så den var nok vanntett i fjor også ja.

Men hva er så fantastisk med det? Synes regntrekket er en fordel jeg, det kan jeg riste av ute før jeg tar inn vogna, så trenger jeg ikke ta med alt regnet inn... Skulle jeg hatt simon, ville jeg hatt regntrekk på den likevel, tror jeg?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 23:44   #90
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Simo skrøt av å være vanntett da vi jaktet på vogn til eldstemann i 2008 også, så den var nok vanntett i fjor også ja.

Men hva er så fantastisk med det? Synes regntrekket er en fordel jeg, det kan jeg riste av ute før jeg tar inn vogna, så trenger jeg ikke ta med alt regnet inn... Skulle jeg hatt simon, ville jeg hatt regntrekk på den likevel, tror jeg?

Jeg legger regntrekk fra meg. Med en vanntett vogn ville jeg bare tatt et håndkle over hvis jeg skulle ta den inn. Vått regntrekk på jo tørke på et vis.

Kan man gå fra Buggis som man elsket til Simo duo og være happy clappy? Mannen tror jeg har blitt gal.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 00:15   #91
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Vi var strålende fornøyd med vår Simo Duo 2007 mod.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 15:06   #92
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Kan man gå fra Buggis som man elsket til Simo duo og være happy clappy? Mannen tror jeg har blitt gal.

Tror ikke man overlever med kun en simo duo vogn hvis man er vant med en vogn med svingbare fremhjul, da måtte jeg hatt to. Buggis og simo duo

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 15:29   #93
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Tror ikke man overlever med kun en simo duo vogn hvis man er vant med en vogn med svingbare fremhjul, da måtte jeg hatt to. Buggis og simo duo

Jeg har en Bee?

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 15:39   #94
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.338
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Opprinnelig lagt inn av 2ne, her.

Tror ikke man overlever med kun en simo duo vogn hvis man er vant med en vogn med svingbare fremhjul, da måtte jeg hatt to. Buggis og simo duo

Det tror jeg avhenger veldig av hva slags underlag man triller på. Jeg triller mye tur på grusvei, skogsveier og i bratte bakker, og da synes jeg det er absolutt best med fire, faste, solide lufthjul og ikke de der svingbare greiene. Til førstemann hadde jeg duovogn og ei trille med bilstoladapter. Jeg savnet aldri noe annet. Nå har jeg en BJ City Select i tillegg, og den er da håpløs til alt annet enn kjøpesentertrilling (særlig med begge setene på). Den duger jo knapt på asfalt. Takke meg til Emmaljunga. Hadde det ikke vært for at Emmaljunga-søskenvogner er så dyre, så hadde jeg bytta ut City Selecten på flekken. Buggis er helt sikkert bedre, men den duger neppe til mitt bruk, den heller.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 16:28   #95
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Jeg er vant med både Brio Go og Bugaboo, og om jeg måtte velge en vogn er jeg ikke i tvil om at det hadde blitt Brio Happy.

Bugaboo sin søskenvogn er visstnok temmelig genial, men herlighet for en pris.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 16:57   #96
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Emmaljunga.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 17:33   #97
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Hadde nok aldri klart meg med bare en Simo jeg heller. Og paraplytriller og div er helt utelukket. Grusomt å trille.
Jeg triller på både grus, skogsbil, asfalt og kjøpesentere.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 17:36   #98
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Jeg hadde blitt gal av bare simo. Den er tung og stor og tung og diger. Og så svinger den ikke. Man må vippe den for å svinge. Nå har jeg emmaljunga city nitro og er happy.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 17:37   #99
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Jeg har laget en egen tråd for å ikke mase i Kokosbolle sin. Kan dere ikke se i den og lese alt om mitt utrolig store problem....

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 18:02   #100
2ne
Superaktiv
 
2ne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 339
2ne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Den beste duovognen med fire faste lufthjul?

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Jeg har en Bee?

Ja det funker jo fin fint, bee er nice

__________________
2003-2007-2012
2ne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no