Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-08, 20:28   #81
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Jeg husker smertelig hvor tungt, kaldt og kjipt det var å leke ute med bomullsklær og bevernylondress, og er glad ungene i dag kan slippe det. Derfor får Lærlingen ullklær og en lett og vanntett dress så lenge jeg kan besteme og betale. Men jeg mistenker at de fleste unger i dag vil holde varmen og ha det greit med en god og lett "nymotens" dress og vanlige klær under også?

Litt digresjon kanskje, men jeg tror det skal ganske mye til før barna klager, ihverfall de minste. Jeg mener å ha lest at barna sjelden tenker på å si fra om akkurat det. Egen erfaring ifjor vinter var at Lærlingen ikke ville være ute i nybarnehagen, og jeg trodde det var pga at det var vanskeligere for ham å komme i lek ute. Det kan godt hende det var tilfelle det også, men gjett om det bedret seg da jeg oppdaget at personalet ikke veiledet ham (såvidt fyllt 3) i påkledning, slik at han gikk og frøys. Han sa aldri noe om at han frøys, men han må ha vært iskald. (Han hadde masse gode klær i hylla, men det hjalp ikke så lenge de ble liggende der.)

Ellers har jeg ikke sett i korgene til de andre barna og ikke forsøkt noe annet enn ull til poden. Jeg har begynt med ull til meg selv det siste året, og er litt nyfrelst der.


Sist redigert av Balanse : 28-10-08 kl 20:37.
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 20:40   #82
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Jeg husker smertelig hvor tungt, kaldt og kjipt det var å leke ute med bomullsklær og bevernylondress, og er glad ungene i dag kan slippe det.

Med mindre du er pur ung så har bevernylondresser forandret seg en smule siden du gikk med dem.
Jeg er veldig glad for at Reimadressen i bevernylon som guttene har ikke er lik dressene jeg hadde da jeg var barn.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 21:02   #83
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Til eldstemann hadde vi bevernylondresser de første årene, og jeg synes tekniske dresser er bedre, særlig til de små. Bevernylon er muligens varmere, men de er også stivere, tyngre og mindre vanntett.

Minstemann går i ulltøy inne i bhgen. Gjerne janus sine "joggebukser" med en trøye til, og ullboxer og ullsokker. Synes hun blir varm inne med to lag klær, som ullundertøy og bomullsjoggedress over, så det prøver jeg å unngå(iallefall før det blir bikkjekaldt). Ute bruker hun et lag ull til og vår/høstdress. Snart plukker vi nok fram vinterdressen, teknisk.
Mellomste i andre klasse bruker ullsinglet med bomullsgenser over, eller langermet ulltrøye + ullsokker, -og treningsbukse eller olabukse, da. Han bruker kun stillongs under tvang, dvs når de skal på uteskole og det er_kaldt_ eller vi skal på dagsturer i helgene. Han bruker nå hh-tec jakke, og pop-bukse hvis det er vått ute. Og fleecejakke under når han går hjemmefra iallefall. Han prøvde vinterdress idag, men det var visst altfor varmt, 3 gr ute. Han er varm av seg. Han brukte ulltrøye og olabukse under vinterdressen i bhgen og frøys aldri.
Eldstemann er en frysepinn, og hun har gjerne på seg fullt ullundertøy og bukse og genser over inne, og foret yttertøy over ute.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 21:17   #84
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Med mindre du er pur ung så har bevernylondresser forandret seg en smule siden du gikk med dem.
Jeg er veldig glad for at Reimadressen i bevernylon som guttene har ikke er lik dressene jeg hadde da jeg var barn.

Det blir voldsom digresjon fra bomullsklær, men altså, jeg skulle gjerne vært pur ung, men det er nok slutten av søttitallet og tidlig åttitallet vi snakker om her.

Hvis dressen du mener er Buller og Bang (eller noe liknende) så har vi forsøkt den vi også, og den er helt klart lettere og tåler litt mer fukt enn dressene jeg hadde. Helt grei dress, men ikke ideell for fuktig vestlandsklima. Reimatec + og Troll ga mer bevegelsesfrihet og holder varmen lenger for Lærlingens bruk. Jeg tror ikke det finnes en "perfekt" dress, og det viktigste er å finne noe som er godt nok for den enkelte.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 21:31   #85
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.385
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Og hva i huleste er tekniske klær? Det har jeg aldri hørt eller lest om før denne tråden.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 21:34   #86
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Lillesøster bruker mye ull og har gjerne det på seg hele dagen. Storebror er ikke så glad i å gå med bare ullundertøy og siden han er varm gutt, så har han liggende ett sett i bhg som har tar på seg når han skal ut.

Men ja vi bruker ull-ull-dress/regnklær i dette halvåret.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 21:40   #87
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Og hva i huleste er tekniske klær? Det har jeg aldri hørt eller lest om før denne tråden.

Plagg med flerfunksjonell membran, som f eks. både er vanntett, men samtidig puster. Dermizax, Gore Tex, og den slags.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 21:59   #88
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Hvis dressen du mener er Buller og Bang (eller noe liknende) så har vi forsøkt den vi også, og den er helt klart lettere og tåler litt mer fukt enn dressene jeg hadde. Helt grei dress, men ikke ideell for fuktig vestlandsklima. Reimatec + og Troll ga mer bevegelsesfrihet og holder varmen lenger for Lærlingens bruk. Jeg tror ikke det finnes en "perfekt" dress, og det viktigste er å finne noe som er godt nok for den enkelte.

Det er jo akkurat det. Hva som er best må tilpasses klima. Den værtypen jeg synes buller og bång er genial i finnes ikke på Sør/Vestlandet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:04   #89
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er jo akkurat det. Hva som er best må tilpasses klima. Den værtypen jeg synes buller og bång er genial i finnes ikke på Sør/Vestlandet.

Vi er rørende enige, ser jeg. :kikker ut på regnet og misunner de som så snøen lengre enn 2 minutter i dag:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 22:13   #90
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

Vi er rørende enige, ser jeg. :kikker ut på regnet og misunner de som så snøen lengre enn 2 minutter i dag:

Her har det ikke regnet eller snødd i dag, men tempen var minus 8 i dag tidlig og nå er den minus 7.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 18:54   #91
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Bare trøye og ullongs da? Jeg synes ofte det virker for kaldt med bare det om morgenen.

Det holder lenge for minsten med ett tynt sett med ulltøy inne før de skal ut. Han er ganske varm av seg.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 21:09   #92
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Finnes Buller&Bångdressen til Reima fremdeles? Det er den beste dressen vi har hatt. Storesøster brukte den hardt i en og en halv sesong, og den var nesten ikke slitt. Varm og god var den også.

  Svar med sitat
Gammel 31-10-08, 23:10   #93
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Mine går alltid med ullundertøy i barnehagen på vinteren.
Sender dem i barnehagen ofte med bomullsklær over, men dette tas av før de går ut. Da er det ulldress utenpå og så ytterdress.

Avdelingen som L går på sendte ut brev til foreldre på nyåret om at barna med bomull innerst var ofte veldig kalde ute, og de tipset om at ullundertøy er bedre.
Avd til S er også blitt oppmerksom på dette nå, og fortalte ved sist foreldremøte om den 3lags "regelen".

Hender at mine blir litt våte opp etter ermene, så da er jo ullen veldig praktisk.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 19:05   #94
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Finnes Buller&Bångdressen til Reima fremdeles? Det er den beste dressen vi har hatt. Storesøster brukte den hardt i en og en halv sesong, og den var nesten ikke slitt. Varm og god var den også.

Jeg tror det er de dressene som heter Kiddo nå.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 19:55   #95
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Vi bruker stort sett ull underst på de to minste. Så et lag ull eller fleece (ettersom hva som er rent) og dress. Det gjør alle de andre i barnehagen også (naturbarnehage).

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-08, 21:29   #96
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Lykketrollet, her.


Avdelingen som L går på sendte ut brev til foreldre på nyåret om at barna med bomull innerst var ofte veldig kalde ute, og de tipset om at ullundertøy er bedre.

På fredag fikk vi nytt brev, og da stod dette igjen.
Syns det er flott at barnehagen er bevisst på dette med ull, er alltid trygg på at L er riktig kledd.

I barnehagen jeg jobber i er de ikke så opptatt av påkledning, og ungene har gjerne både 3 og 4 lag (bomull, kun et par unger har ull) under dress/regntøy.
Er akkurat begynt i praksis, og er gått før ungene går inn, så jeg aner ikke om de er kalde eller svette.
Men det kan jo ikke være så særlig godt å bevege seg i.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 14:02   #97
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Lapp tapet på plassen til lillebror på fredag, siden han går kledt i alt de tar på han:

xxxxxx behøver ikke ull eller fleece under dressen så lenge det er +grader. Bare genser og strømpebukse.

Enkelt og greit. Så slipper de å lure. Jeg sa også i fra på samtale torsdag at lapper ikke var kritikk av noen i så måte, men bare til hjelp i en hverdag med mange barn å huske på.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 14:03   #98
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg tror det er de dressene som heter Kiddo nå.

Den forsøker vi i år på lillebror.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 14:12   #99
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Den forsøker vi i år på lillebror.

Den hadde kanskje vært genial når det blir masse minus så slipper man 11 lag under trolldressen. Vurderer denne for neste vintersesong vi og.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-08, 18:03   #100
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff til håpløs bekledning fra barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

Hva med skolebarna som må administrere alle lagene selv?

Jeg har en gutt i første klasse, han bruker foreløpig en vanlig bukse og tynn ullgenser (ull undertøy). Tror det hadde blitt for varmt med ullongs under, og et er nok ikke aktuelt å gå inne på skolen i bare longsen.

Hittil har han brukt bare en skall jakke utenpå ulltrøya, men han har en fleece han kan bruke.

Vi bruker disse settene fra Krokofanten på 1. klassingen vår. 100% ull og mykt og behagelig og passe tykt å gå i inne.


Hun er superfornøyd, og det ser ikke ut som om hun går i undertøyet. Hender hun går i bare ullundertøyet også, men da har hun et lite skjørt på utsiden. Det er kanskje ikke like lett på gutter. Da holder det lenge med bare vinterdressen på utsiden så lenge hun har lue og votter på. I alle fall her hvor vi bor hvor det ofte er rundt null grader. Hun har mellomlag i både ull og fleece liggende på skolen som hun tar på seg ved behov. På turdager så instruerer jeg litt ekstra etter været og legger tydelig frem det hun skal ha på når de skal være ute hele dagen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no