Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Kolonihagen vs årstidene?

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-07, 08:53   #1
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Kolonihagen vs årstidene?

Ser at mange her skryter av Kolonihagen. Er det noen som har erfaring med Årstidene? jeg har ei venninne som fikk grønt derfra tidligere. Noe av det som hørtes fint ut, var at det kom oppskrifter sammen med varene, så man fikk tips til hva man kunne lage av mat basert på nettopp de råvarene en fikk. Er det tilsvarende hos Kolonihagen? Eller annet som gjør det til et klarere valg?(foruten av alt er økologisk)

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 09:01   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.647
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihagen vs årstidene?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Ser at mange her skryter av Kolonihagen. Er det noen som har erfaring med Årstidene? jeg har ei venninne som fikk grønt derfra tidligere. Noe av det som hørtes fint ut, var at det kom oppskrifter sammen med varene, så man fikk tips til hva man kunne lage av mat basert på nettopp de råvarene en fikk. Er det tilsvarende hos Kolonihagen? Eller annet som gjør det til et klarere valg?(foruten av alt er økologisk)

Du vet det sikkert, men Årstidene tilbyr også økologisk nå. Prøvde Årstidene for noen år siden, vi var fornøyde, men syntes det var for dyrt. Det er vel ikke dyrere enn Kolonihagen, men vi hadde dårligere råd da.

Vi er ikke 100 % fornøyd med Kolonihagen for tiden..

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 09:28   #3
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihagen vs årstidene?

Jeg må si at Årstidene sine varer fristet mer! Mer av de fruktene og grønnsakene jeg liker. Men det er ikke økologisk? Da kan jeg jo like gjerne kjøpe det i butikken.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 09:30   #4
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolonihagen vs årstidene?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg må si at Årstidene sine varer fristet mer! Mer av de fruktene og grønnsakene jeg liker. Men det er ikke økologisk? Da kan jeg jo like gjerne kjøpe det i butikken.

Som MinaX sa: Årstidene lever også økologisk - i tillegg til "vanlig"

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 09:33   #5
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihagen vs årstidene?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Som MinaX sa: Årstidene lever også økologisk - i tillegg til "vanlig"

Da vil jeg gjerne at du viser meg hvor det står, for jeg finner det ikke på nettsidene deres?

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 09:41   #6
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolonihagen vs årstidene?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Da vil jeg gjerne at du viser meg hvor det står, for jeg finner det ikke på nettsidene deres?

På forsiden deres, oppe til høyre er den en boks der det står "Nå også økologisk". Jeg klikker og får opp dette:

Sitat:


Nå også økologisk

Kjære kunder, tidligere kunder og nye kunder.

Årstidene vil nå starte med å levere økologiske grønnsaker og frukt i tillegg til våre ordinære abonnementer. Vi starter i uke 48.

Etterspørsel etter økologisk frukt og grønt blir bare større og større, og utvalget i butikkene er ikke spesielt bra.

Økologiske produkter er noe dyrere enn ordinære varer. Grunnen til dette er at når man ikke bruker noen form for sprøytemidler og kunstgjødsel, vil avlingene ta mange ganger så lang tid og avlingene blir heller ikke så store. Dette er også grunnen til den gode smaken økologiske produkter har.

Vi har valgt å ta samme pris på økologisk og de ordinære grønnsakskassene og fruktposene. Kassen/posen med økologisk vil ha færre produkter, både fordi innkjøpsprisen er høyere og fordi holdbarheten naturlig nok er kortere.

Du vil alltid ha to størrelser å velge mellom, slik at du sikrer deg den mengden som passer din husholdning.

Vi vil, som med våre ordinære abonnement, hver uke pakke et sortiment av sesongens frukt og grønnsaker sammen med en enkel og velsmakende oppskrift.

Hos Årstidene har du valget: Økologisk eller ikke.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 09:48   #7
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kolonihagen vs årstidene?

Ah! Jeg brukte adressen www.arstidene.no, du har brukt aarstidene! Det er ulik forside!
Lurer på hva den økologiske pakken inneholder av varer, gitt. Det står jo bare at det er færre produkter.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 09:49   #8
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kolonihagen vs årstidene?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Ah! Jeg brukte adressen www.arstidene.no, du har brukt aarstidene! Det er ulik forside!
Lurer på hva den økologiske pakken inneholder av varer, gitt. Det står jo bare at det er færre produkter.

Har du sett... Så snodig at de er ulike. Jeg bare googlet dem for å finne nettsiden, jeg...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no