Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Gaver til noen som trenger det?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-14, 22:37   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Gaver til noen som trenger det?

Har lyst å kjøpe noe til noen som trenger det, men har ikke lest om noe slikt hittil i avisene eller på nettet. I fjor var det en lokal dame som samlet inn til ulike personer.

Kjenner dere til noen slike ting i år? På FB har jeg lest om God Jul Lille Venn, men det er ikke i min by. Hva finnes på Sørlandet?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 23:26   #2
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gaver til noen som trenger det?

Om jeg var deg ville jeg kontaktet en organisasjon du har trua på og som jobber direkte med mennesker i en vanskelig livssituasjon og spurt dem om det var noe du kunne bidra med. Eller gitt penger/bakt/andre bidrag til en organisasjon som arrangerer gratis julefest for folk.

Hjelpesteder som kan være aktuelle er Krisesenteret, barneavdelingen på sykehuset, flyktningmottak/-hjelpen, helsestasjonen kan ha innsikt i hvilke familier som trenger litt hjelp (slik at du gir anonym gave og de gir videre), eller Røde Kors, Kirkens bymisjon eller andre.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 23:32   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaver til noen som trenger det?

Takk, ja, det skal jeg gjøre.

Tror nok Blå Kors her samler inn, samme med Shalam. De trenger nok mest til voksne. Kanskje kombinere det med noe til barn.

I fjor samlet Filadelfia inn esker til barn. Håper de gjør det i år også, var så koselig å lage den esken med ting. Eldste spurte forleden om vi kunne gjøre det igjen i år. Får ta kontakt med dem til uken.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 23:48   #4
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gaver til noen som trenger det?

På fb er der en gruppe som heter "hjelp oss å hjelpe....det fylket man bor i" Grupen her er velfungerende, kanskje den der hvor du bor også er oppe å går? Slik det fungerer i den gruppa jeg titter innom, min lokale, så spørres det etter konkrete ting/mat/gaver osv når det er bruk for det til spesifikke personer som har bedt om hjelp - mest pga at de som driver det ikke har lagerplass. Kanskje følge litt med, er sikkert mange familier nærmere jul som kan trenge noe.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-14, 23:53   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaver til noen som trenger det?

Dessverre er ikke den gruppen oppe og går her lenger, Acino. Den ble lagt ned for noen år siden. Jeg følger med på gruppen i ditt fylke, så kanskje det dukker opp noe der så kan jeg kombinere det med tur til mine tanter/onkler i nabobyen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 00:04   #6
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver til noen som trenger det?

Sammen for eller hjelp oss å hjelpe er fine grupper.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 00:17   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaver til noen som trenger det?

Da skal jeg søke opp sammen for også, Chablis, takk.

Hjelp oss å hjelpe skal jeg nok fint klare å få ordnet noe til som jeg skrev all den tid jeg kan kombinere det med familiebesøk i nabobyen en lørdag etterhvert. Den byen har forresten gode fattigmenn også, så det skal forhåpentligvis handles inn også.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 08:17   #8
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.844
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gaver til noen som trenger det?

Vi får jo invitasjon hvert år til gaveaksjon i byen vi bor i. Jeg kan gi deg beskjed når vi får den, så kan du se om du også vil ha mail? For oss er det blitt en fin tradisjon, hver av ungene har ansvaret for å handle inn til ett ukjent barn hver.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-14, 11:41   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaver til noen som trenger det?

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Vi får jo invitasjon hvert år til gaveaksjon i byen vi bor i. Jeg kan gi deg beskjed når vi får den, så kan du se om du også vil ha mail? For oss er det blitt en fin tradisjon, hver av ungene har ansvaret for å handle inn til ett ukjent barn hver.

Veldig gjerne! Ikke noe problem for meg å svippe bort til din by. Da kan jeg samtidig besøke en god tidligere kollega.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 11-11-14 kl 23:17.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-14, 23:16   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaver til noen som trenger det?

Nå har jeg funnet noe ved hjelp av en snill Fp'er, så vi er i gang med å fylle skoesker med ting til barn. Dette har vi gjort før, både i fjor, og da jeg bodde i USA, så jeg er godt kjent med hvordan det fungerer. Barna, særlig eldste, synes det er så gøy, koselig å se. Til helgen blir det litt shopping for å fylle opp eskene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-14, 13:00   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaver til noen som trenger det?

Choice hotellene samler inn, så i dag har jeg avlevert tre gaver der.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-14, 17:17   #12
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gaver til noen som trenger det?

Her har vi noe som kalles "Pass it on". Der kan man gi gaver, i tillegg til at de har satt ut handlevogner på matbutikkene som folk kan legge varer i, som pakkes og bringes videre til de som trenger det.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-14, 22:44   #13
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.340
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Gaver til noen som trenger det?

Ser at Hjelp oss å hjelpe i mitt fylke er oppe og står. Takk for tipset, jeg ble virkelig rørt over engasjementet, og skal hjelpe en familie igjennom denne organisasjonen.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no