Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-08, 20:00   #1
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Noen som har oppskrift på en god pizzabunn som ikke trenger heving?

Vil ha pizza nå, men orker ikke vente for lenge.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:02   #2
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

22 22 55 55.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:03   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Vi hever aldri pizzabunnen annet enn den sjokkhevingen den får i ovnen.

Vi lager italiensk pizza, da.

2 dl vann (varmes i mikro eller på plate til 45 grader)
1 pk tørrgjær (det holder sikkert med mindre)
litt salt
hvetemel til riktig konsistens

Kjevler ut til en stor pizza. Pynter etter eget ønske og setter inn i forvarmet ovn ved 250 grader og gjerne undervarme hvis du har det.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:03   #4
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Jeg lager vanligvis vanlig pizzabunn, og lar den bare heve mens jeg gjør klart fyllet. Den hever jo litt inni ovnen også, og det er heller ikke behov for at den hever så voldsomt mye.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:07   #5
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

22 22 55 55.

De leverer ikke her. Dessuten har de ikke pizza med laksepølse. Det er det jeg skal lage.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Vi hever aldri pizzabunnen annet enn den sjokkhevingen den får i ovnen.

Vi lager italiensk pizza, da.

2 dl vann (varmes i mikro eller på plate til 45 grader)
1 pk tørrgjær (det holder sikkert med mindre)
litt salt
hvetemel til riktig konsistens

Kjevler ut til en stor pizza. Pynter etter eget ønske og setter inn i forvarmet ovn ved 250 grader og gjerne undervarme hvis du har det.

Takk. Jeg prøver denne.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:08   #6
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg lager vanligvis vanlig pizzabunn, og lar den bare heve mens jeg gjør klart fyllet. Den hever jo litt inni ovnen også, og det er heller ikke behov for at den hever så voldsomt mye.

Mannen gjør klart fyllet mens jeg lager bunnen, så rekker ikke så mye heving da.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:20   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Jeg lager deigen etter standardoppskrift i brødbakemaskin, men lar den aldri heve. Når jeg lager f.eks ostehorn så bruker jeg samme oppskriften, men da hever jeg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:28   #8
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv
 
pippimamma sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.500
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Har oppskrift på pizzabunn med bakepulver. Lettvinn og god:

3 1/2 dl hv.mel
1 3/4 ts bakepulver
1 ts salt
ca. 1 1/2 dl melk
25 g smeltet smør (eller litt olje)

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:39   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Hever aldri pizzabunnen - den blir ikke flat av den grunn . (Ikke mer flat enn den må være i allefall)

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:41   #10
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Nå står pizzaen i ovnen. Lagde en italiensk bunn, basert på Veronal sin oppskrift.

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg lager deigen etter standardoppskrift i brødbakemaskin, men lar den aldri heve. Når jeg lager f.eks ostehorn så bruker jeg samme oppskriften, men da hever jeg.

Jeg har prøvd den vanlige oppskriften uten å heve, men den blei stein hard. God trening for tennene da.

Opprinnelig lagt inn av pippimamma, her.

Har oppskrift på pizzabunn med bakepulver. Lettvinn og god:

3 1/2 dl hv.mel
1 3/4 ts bakepulver
1 ts salt
ca. 1 1/2 dl melk
25 g smeltet smør (eller litt olje)

Bunn med bakepulver lagde vi mye før hjemme. Denne skal jeg prøve en dag snart. Takk for oppskrift.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:41   #11
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Hever aldri pizzabunnen - den blir ikke flat av den grunn . (Ikke mer flat enn den må være i allefall)

Min ble ikke bare flat, men også hard, uten heving.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:42   #12
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Blandet du tørrgjær i den varme væsken? Hvor lenge stekte du? (Vår blir aldri hard.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:42   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Min ble ikke bare flat, men også hard, uten heving.

Har aldri skjedd oss, og jeg kan aldri huske at vi har hevet pizzabunnen .

Mei er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:46   #14
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Dessuten har de ikke pizza med laksepølse. Det er det jeg skal lage.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:55   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

De selger ekte italiensk pizzamel (Farina Tipo 0) på Ultra og Maxi (og sikkert andre større matbutikker). Vi bruker bare det melet til pizza, det gir en helt spesiell konsistens og smak, slik man får på ekte italienske pizzasjapper. Nyydelig! Blir ikke helt det samme med vanlig hvetemel, synes vi. Vi kjøpte en pakke med oss fra Italia i fjor sommer og ble elleville da vi så at de faktisk selger det her også!

Vi hevet ikke pizzabunnen før, men nå pleier vi å heve den 5-6 timer faktisk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 21:13   #16
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster: Pizzabunn som ikke trenger heving

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Blandet du tørrgjær i den varme væsken? Hvor lenge stekte du? (Vår blir aldri hard.)

Denne gangen ble den ikke hard. Den ble helt perfekt og veldig god. Tok salt og tørrgjær i den varme væsken og så blandet i mel og litt rapsolje. (Hadde ikke mer olivenolje.)

Opprinnelig lagt inn av Pia, her.

Det ble veldig godt faktisk.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no