Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva må jeg ha i baren?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-23, 18:22   #1
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Hva må jeg ha i baren?

Vi skal ha fest til helgen.

Gjestene har fått beskjed om at de får drikke til maten pluss litt til. Også er de velkomne til å ha med seg selv. Det kommer over 60 stk, så vi syns ikke vi kan holde alle med drikke hele kvelden.

Vi har laget bar, men trenger litt forslag til hva vi bør ha der. Helt enkle ting som er lett å servere. Vi drikker ikke sprit noen av oss, så vi er ganske blanke på det der. Men jeg har fått med meg at gin er poppis. I flere varianter og farger. Pink gin? Hva trenger jeg? Hva slags blandebatteri må jeg ha, og hva slag garnityr trenger jeg? Hjelp!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-23, 18:58   #2
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Hva må jeg ha i baren?

Negroni:
Gin (jeg foretrekker Tanqueray)
Campari
Rød Vermut (prøv å bestille Cocchi di Torino istedenfor å bruke Martini rosso). Det gir klasseforskjell.
Appelsinskiver som pynt.

Black Russian:
Vodka (Vikingfjord er helt ok)
Kahlua kaffelikør

Gimlet.
Jeg har også laget med bare limesaft. Limeskiver som pynt.

Shun er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-23, 20:10   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva må jeg ha i baren?

Rom (hvit)
Kan blandes med:
-schweppes
-cola
-bringebærsaft
-sitronsaft

Mange muligheter.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-23, 20:11   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg ha i baren?

Moscow mule: vodka, limejuice og ingefærøl.
Rom og cola: Havana club er god.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-23, 20:44   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg ha i baren?

Anbefaler å legge litt penger i blandevannet - feks tonic fra Fever Tree og ginger beer fra Fentiman. Det er veldig mye bedre enn dem fra brusleverandører.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-23, 20:55   #6
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg ha i baren?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Anbefaler å legge litt penger i blandevannet - feks tonic fra Fever Tree og ginger beer fra Fentiman. Det er veldig mye bedre enn dem fra brusleverandører.

Takk for tips! Hvor finner jeg det da? Her omkring er det rema, kiwi, coop og pol.

Jeg bor i huttiheiti, så fancy butikker er det dårlig med dessverre. Eller, jeg kan ganske greit komme meg til en meny når jeg tenker meg om.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-23, 20:57   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg ha i baren?

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Rom (hvit)
Kan blandes med:
-schweppes
-cola
-bringebærsaft
-sitronsaft

Mange muligheter.

Lurt! Enkelt og greit. Takk for tips!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-23, 22:49   #8
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg ha i baren?

Coop har overraskende mye rart i drikke/blandevann, spesielt om det er Extra eller Mega. Lokale forskjeller kan det jo selvfølgelig være.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-23, 11:00   #9
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.184
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg ha i baren?

Rema her i byen har Fever tree.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no