Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Dere som syr, for og sånt?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-13, 10:36   #1
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere som syr, for og sånt?

Har ett par spørsmål angående søm osv.

Jeg har sett på en del amerikanske videoer om søm, og der har de noe de kaller "interfacing", er det bare ett generelt navn på for eller vlies, eller er det en spesiell type? Det ser nesten ut som matpapir, men virker som om det fungerer som vlies og kan strykes på? Er litt usikker, men... Det gjør ting litt stivere i allle fall ser det ut til.

Og, hva forer dere vesker og feks oppbevaringsvesker til nettbrett med? Noen med enkle beskrivelser av hvordan de syr sånne vesker til nettbrett eller PC? Har sett en del videoer på Youtube, forsåvidt.

Finnes det mønstre til sånt å få kjøpt?

Og, om dere skal ha noe spesielt stoff, hvor handler dere da? Butikker i utlandet som selger stoff? Jeg synes det er så himla dyrt på den ene sømbutikken i byen, men vi har jo Stoff og Stil her i byen da, og det funker jo fint, men tenkte kjøpe bare en meter av litt ulikt som er litt orginalt kanskje. Har kjøpt noe på Ebay nå som jeg venter på, fra Korea.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 10:37   #2
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som syr, for og sånt?

Ja, og så lommebøker? Noen som har noen tips der?

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 17:36   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dere som syr, for og sånt?

Jeg har lagt en link i hobbyskrytetråden også, her er tutorialen: http://thecottagehome.blogspot.co.uk...orial.html?m=1 På Piterest ligger mye tips og tutorials. Jeg bruker bomullsvatten til panduro som vatt eller vanlog bordvatt, men ikke den fra stoff og stil, den er litt for flossy syntes jeg. Hvis du skal bruke litt grovvevd stoff med lite hold er det greit å stryke på vlisofix. Stoffer kjøper jeg på ebay, etsy og enkelte butikker. Se i bloggen min www.scrappedilla.blogspot.com, i listen på høyre side finner du endel linker til bra sider og butikker.

www.craftsy.com har også mye inspirasjon.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no